اخبار داغ

ارتش ترکیه از گلوله‌باران کاروان خودروهای نظامی کُرد در جنوب عفرین خبر داد

ارتش ترکیه از گلوله‌باران کاروان خودروهای نظامی کُرد در جنوب عفرین خبر داد
ارتش ترکیه اعلام کرد که 30 تا 40 خودروی نظامی شبه‌نظامیان کُرد را در جنوب عفرین گلوله‌باران کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ارتش ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که کاروانی از خودروهای نظامی متعلق به شبه‌نظامیان کُرد را که قصد ورود به منطقه عفرین داشت، هدف قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ستادکل نیروهای مسلح ترکیه با صدور بیانیه‌ای گفت کاروانی شامل 30 تا 40 خودروی نظامی متعلق به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) را به وسیله توپخانه گلوله‌باران کرده است.

,

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این کاروان نظامی که حامل سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی برای نیروهای کُرد حاضر در عفرین بود، در 15 کیلومتری جنوب شرق این منطقه هدف قرار داده شدند.

, آناتولی,

ارتش ترکیه همچنین روز گذشته گفته بود که تلفات شبه‌نظامیان کُرد از ابتدای عملیات شاخه زیتون در عفرین، به بیش از 1800 رسیده است.

,

در این بیانیه آمده است که با از بین رفتن 49 عنصر مسلح یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در جریان حملات هوایی شب گذشته، تلفات شبه‌نظامیان کُرد از ابتدای عملیات عفرین به 1829 نفر افزایش یافت.

,

ارتش ترکیه همچنین اعلام کرد که با پشتیبانی نیروهای همپیمان خود (گروهک ارتش آزاد سوریه) توانستند 1 روستای دیگر در شمال عفرین را از کنترل ی.پ.گ خارج کنند.

,

,

, ,

 

,

همچنین تا کنون نزدیک به 800 هدف تعیین شده متعلق به نیروهای کُرد در منطقه عفرین، شامل سنگرها، مخفی‌گاه‌ها، انبار مهمات و تجهیزات نظامی نابود شده‌اند.

,

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

,

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

,

ترکیه شاخه زیتون را از جهت امنیت خود و تاثیر در ژئوپلتیک منطقه حیاتی می‌داند. اما این تفکر برای این کشور هزینه نیز داشته است. شلیک شدن بیش از 90 راکت توسط ی.پ.گ طی دو هفته به جنوب ترکیه باعث کشته و زخمی شدن بیش از 120 نفر شده است. همچنین تا کنون 33 نظامی ترکیه کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

,

در عرصه میدانی ترکیه عملا تا کنون به غیر از حملات هوایی و توپخانه‌ای نتوانسته موفقیت چندانی در جبهه عفرین به دست بیاورد و فعلا در حد اشغال چند تپه و روستا پیشرفت داشته است. حملاتی که به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، 150 غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و 300 مجروح برجای گذاشته است.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه