اخبار داغ

اینجا مناطق زلزله زده نیست، اینجا باران زده است!

تخریب بیش از 10 خانه روستایی بر اثر بارش های ای اخیر / یکی در طویله زندگی می کند، یکی در خانه همسایه و دیگری هم با آوارها خو گرفته! + تصاویر

تخریب بیش از 10 خانه روستایی بر اثر بارش های ای اخیر / یکی در طویله زندگی می کند، یکی در خانه همسایه و دیگری هم با آوارها خو گرفته! + تصاویر
بر اثر بارش های اخیر بیش از 10 خانه روستایی در سطح شهرستان تویسرکان آوار شد و هم اینک صاحبان این خانه ها یکی در طویله زندگی می کند، یکی در خانه همسایه و دیگری هم با آوارها خو گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ در هفته ای که گذشت شاهد بارش باران و گاهی برف در نقاط مختلف استان همدان بودیم، بر اثر این بارش ها خانه بیش از 10 روستایی در سطح شهرستان تویسرکان و در روستاهای مختلف یا بخشی از آن تخریب شد و یا تمام خاه آوار.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

صاحب یکی از این خانه های روستایی پیرزن و پیرمرد تنهایی هستند که فرزندانشان همگی متأهل شده و به طور عمده در تهران به کارگری مشغول هستند، فرزندان این خانواده به دلیل نداشتن زمین کشاورزی و هیچ گونه دامی ، در نهایت غم غربت را به جان خریدند و برای آن که زن و فرزندشان گرسنه نمانند، هم اینک کارگری می کنند، وضع مالی خوبی نه والدین دارند و نه فرزندان که به داد یکدیگر برسند، از این رو در سالیان گذشته به گفته خودشان دست و رویی بر سر خانه نکشیده اند و خانه گاه گلی با سقفی چوبی کم کم بر اثر ریز باران نه تنها نم کشید بلکه بر سرشان آوار شد.

,

باز جای شکرش باقی است که همسایه ها به داد این پیرزن و پیرمرد می رسند و جانشان را نجات می دهند.

,

, ,

هنوز هم پس از گذشت سه روز از آنجایی که پولی در دست و جیبشان ندارند، نتوانستند لودری تهیه کنند و آوراها را جمع آوری. می گویند پیر و فرسوده اند، زمین کشاورزی و یا باغ و دامی ندارند تا حتی با کمری خمیده کار کنند و لقمه نانی تهیه، تنها به یارانه برای گذران زندگیشان تکیه کرده اند که آن را هم را صرف قبوض آب و برقشان می شود و بسیاری از شب ها حتی تنها یک تکه نان نیز شاید برای خوردن نداشته باشند.

,

پیرمرد می گوید در بهار و تابستان با هزار التماس از بقیه می خواهیم تا اجازه کارگری بر روی زمین هایشان را به ما بدهند، از آنجا که سن بالایی دارم و توانایی جسمی کار کردن هم ندارم، کمتر به من کار می دهند و این گونه دستمان از اندک پولی برای خرج و مخارج زندگی خالی است.

,

پیرزن نیز نگران از نوروزی که در راه است و فرزندان و اقوام به خانه اش می آیند و عنوان می کند که با همان خانه نیمه خراب و کاه گلی می شد از مهمانان پذیرایی کرد ولی اکنون خانه بر سرمان آوار شده نمی دانم چه کاری باید انجام دهم.

,

, ,

به روستایی دیگر که فاصله زمانی بیش از نیم ساعت با مرکز تویسرکان دارد، هم می رویم، آنجا نیز خانه ای دیگر بر اثر بارش باران آوار شده است، بخش اصلی و سقف خانه به گفته صاحب خانه پایین آمده یعنی همان تخریب شده و آنان وسایلشان را در طویله ای که دیگر دامی در آن ندارند، گذاشته اند و این چند شبانه روز اخیر را در طویله زنگی می کنند که کمتر آسیب دیده است.

,

دو دام بیشتر نداشتند که در ماه های گذشته برای تأمین معیشت و ناننشان بالاجبار فروخته بودند و امروز آنان با دختری در خانه، همچون تعدادی از اهالی روستا که کار و سرپناهی ندارند تنها با یارانه صبح را به شب و شب را به روز می کنند.

,

در روستایی دیگر نیز زوجی با دو فرزند تنها در یک خانه زندگی می کنند، عمود خانه ایشان تنها چند تکیه چوب بود که آن نم کشیده و و خم شده است وزمینه ساز ترک برداشتن و تخریب بخشی از خانه شده است.

,

اگر بخواهیم یکی یکی مشکلات صاحبان این 10 خانه آوار شده را بگوییم، عرق تنها شرمی است که بر پیشانی من مسلمان با دیدن این همه مصیب باقی می ماند.

,
, ,
تصاویر گرفته شده تنها مشاهدات یک خبرنگار است و در چند روستا، چه بسا در روستاهای دیگر شهرستان و استان هم اتفاقات ناگوارتری افتاده باشد، اینجا مناطق زلزله زده نیست، اینجا را باران زده است و هستند روستاییانی که در کنار آوارها زندگی می کنند و اقوام و آشنایانشان هم در صورت تمایل به کمک، پولی در در دست ندارند که یاریشان دهند، فرزندان و اقوام هم به سختی تمام، تنها از پس خرج و مخارجشان زندگی خودشان بر می آیند و یارای کمک رسانی به این خانواده ها را ندارند. 
,
امید آن که خیرانی پیدا شوند و با نیت صادقانه خود مصالح تعمیر وبازسازی این خانه ها را خریداری کنند و با همکاری بسیج سازندگی که می توانند نیروهای جهادی خود را برای بازسازی پای کار بیاورند تا نوروز نیامده چاره ای برای شاد کردن برادران و خواهران دینی خود بیاندیشند.
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه