اخبار داغ

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق:

جهاد کشاورزی چاراویماق آماده توزیع کود سرک بهاره است

جهاد کشاورزی چاراویماق آماده توزیع کود سرک بهاره است
سرپرست جهاد کشاورزی چاراویماق از آمادگی توزیع کود سرک بهاره در این شهرستان خبر داد و گفت: با تشکیل جلسه کمیته توزیع کود شیمیایی شهرستان در حضور مسئولان شهرستانی، سهمیه کود شیمیایی هر کدام از عاملان با توجه به موجودی انبار آنها و خرید بخشی از سهمیه تخصیص یافته، تحویل عاملان روستاها در سطح شهرستان شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق در مصاحبه با ندای چاراویماق از آمادگی توزیع کود سرک بهاره در این شهرستان خبر داد و گفت: با تشکیل جلسه کمیته توزیع کود شیمیایی شهرستان در حضور مسئولان شهرستانی، سهمیه کود شیمیایی هر کدام از عاملان با توجه به موجودی انبار آنها و خرید بخشی از سهمیه تخصیص یافته، تحویل عاملان روستاها در سطح شهرستان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چاراویماق,

نوروزی میزان مصرف توصیه شده و نیز تعیین شده برای هر هکتار کشت غلات را ۶۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت : کشاورزان می توانند با مراجعه به عاملان تعیین شده برای هر روستا، سهمیه کود شیمیایی خود را دریافت کنند.

,

سرپرست جهاد کشاورزی چاراویماق افزود:شهرستان چاراویماق با حدود ۷۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می کند .

,

وی گفت:چاراویماق از مهم‌ ترین مراکز تولید گندم و جو در آذربایجان شرقی به شمار می ‌رود.

,

سرپرست جهاد کشاورزی چاراویماق درادامه گفت: این شهرستان در زمینه بیمه محصولات کشاورزی رتبه نخست آذربایجان شرقی را در سالجاری به خود اختصاص داده است.

,

ناصر نوروزی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۲۶ هزار هکتار از محصولات زراعی شهرستان چاراویماق از سوی کشاورزان و بهره برداران تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

,

وی افزود: در سال زراعی جاری سطح بیمه محصولات زراعی غلات ۱۴۳ درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش داشته به طوری که ضریب نفوذ بیمه محصولات کشاورزی در چاراویماق بالاتر از میانگین استانی است.

,

وی به بهره برداری از دو طرح آبیاری بارانی در روستاهای چاراویماق نیز اشاره کرد و افزود: این دو طرح در روستاهای حصار و زرین ده بخش شادیان چاراویماق به مساحت ۱۸ هکتار و با اعتبار ۲ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه