اخبار داغ

گزارشی از روز ششم سانحه سقوط هواپیما؛

شرایط جوی همچنان نامساعد است / تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور فرمانده ارشد ارتش در کهگیلویه و بویراحمد و فارس

شرایط جوی همچنان نامساعد است / تشکیل جلسه ستاد بحران با حضور فرمانده ارشد ارتش در کهگیلویه و بویراحمد و فارس
شش روز از سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج می گذرد و نیروهای امدادی همچنان در تلاش برای یافتن اجساد و انتقال آن ها به پاینن کوه هستند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس شش روز از سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج می گذرد و نیروهای امدادی همچنان در تلاش برای یافتن اجساد و انتقال آن ها به پاینن کوه هستند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, شش روز از سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج می گذرد و نیروهای امدادی همچنان در تلاش برای یافتن اجساد و انتقال آن ها به پاینن کوه هستند .,

در ادامه گزارشی از روز ششم پس از حادثه آمده است :

, در ادامه گزارشی از روز ششم پس از حادثه آمده است :,

08:57 / رییس جمعیت هلال_احمر استان کهگیلویه و بویراحمد: شرایط جوی در ارتفاعات نامساعد است، برای ادامه عملیات نشست بحران با مسئولان ستاد بحران کشور، فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرماندهان سپاه برگزار می شود.
 

, 08:57 /, 08:57 /, 08:57 /, , رییس جمعیت هلال_احمر استان کهگیلویه و بویراحمد:, رییس جمعیت هلال_احمر استان کهگیلویه و بویراحمد:, رییس جمعیت هلال_احمر استان کهگیلویه و بویراحمد:, شرایط جوی در ارتفاعات نامساعد است، برای ادامه عملیات نشست بحران با مسئولان ستاد بحران کشور، فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرماندهان سپاه برگزار می شود.,
,

10:04 / فرماندار دنا: سه اقامتگاه برای تسهیل در امداد رسانی در مسیر محل سقوط هواپیما احداث شده است، از ارتفاعات پایین قله دنا تا ارتفاع ۴هزار و ۸۰۰ متر طناب های رافع (وصل کننده ) برای دسترسی بهتر کشیده شده است، بیشترین مه در محل سقوط هواپیما است.
 

, 10:04 / , 10:04 / , 10:04 / , فرماندار دنا: , فرماندار دنا: , فرماندار دنا: , سه اقامتگاه برای تسهیل در امداد رسانی در مسیر محل سقوط هواپیما احداث شده است، از ارتفاعات پایین قله دنا تا ارتفاع ۴هزار و ۸۰۰ متر طناب های رافع (وصل کننده ) برای دسترسی بهتر کشیده شده است، بیشترین مه در محل سقوط هواپیما است.,
,

 11:16 / معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: در اولین جلسه‌ای که در نشست ستاد بحران استان در ساعت 10 صبح در فرودگاه یاسوج داشتیم که یکی از گزینه‌های ما در بین گزینه‌های اولیه؛ ربایش هواپیما بود.

,  , 11:16 / , 11:16 / , 11:16 / , 11:16 / , معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: در اولین جلسه‌ای که در نشست ستاد بحران استان در ساعت 10 صبح در فرودگاه یاسوج داشتیم که یکی از گزینه‌های ما در بین گزینه‌های اولیه؛ ربایش هواپیما بود., معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:, معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحم, معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحم, د,

در یکی از پروازهایی که بالگردها در روز دوم حادثه داشتند،بالگرد حامل وزیر، استاندار و نماینده مجلس با شانس روبرو شد که حادثه‌ای برای آن‌ها پیش نیامد.

 هر چند این سانحه در بدترین نقطه ممکن اتفاق افتاد و در میان سقوط هواپیماها در سال‌های اخیر این نقطه سخت‌ترین نقطه بوده است اما خوشبختانه هیچ گونه انفجاری که با آتش‌سوزی همراه باشد صورت نگرفته است.

هواپیما تنها متلاشی شده بود و انفجاری صورت نگرفته بود که همین موجب شده که هیچ جسدی سوخته نشود.

در این سانحه 12 استان درگیر حادثه هستند که 33 نفر از اجساد متعلق به تهران هستند.

پایان عملیات معلوم نیست و همچنین برخی پیکرها در محل حادثه جمع‌آوری شده‌‌اند که از طریق زمینی و یا هلی‌برن در صورت مساعد شدن هوا انتقال داده می‌شوند.


 

, در یکی از پروازهایی که بالگردها در روز دوم حادثه داشتند،بالگرد حامل وزیر، استاندار و نماینده مجلس با شانس روبرو شد که حادثه‌ای برای آن‌ها پیش نیامد.

 هر چند این سانحه در بدترین نقطه ممکن اتفاق افتاد و در میان سقوط هواپیماها در سال‌های اخیر این نقطه سخت‌ترین نقطه بوده است اما خوشبختانه هیچ گونه انفجاری که با آتش‌سوزی همراه باشد صورت نگرفته است.

هواپیما تنها متلاشی شده بود و انفجاری صورت نگرفته بود که همین موجب شده که هیچ جسدی سوخته نشود.

در این سانحه 12 استان درگیر حادثه هستند که 33 نفر از اجساد متعلق به تهران هستند.

پایان عملیات معلوم نیست و همچنین برخی پیکرها در محل حادثه جمع‌آوری شده‌‌اند که از طریق زمینی و یا هلی‌برن در صورت مساعد شدن هوا انتقال داده می‌شوند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

12:16 / رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج: در ارتفاعات کمتر از ۲۰ هزار پا سرویس راداری ارائه نمی شود،تا قبل از باز شدن جعبه سیاه هواپیما نمی توان با قطعیت از علت سانحه حرف زد.

, 12:16 / , 12:16 / , 12:16 / , 12:16 / , رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج:, رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج:, رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج:, در ارتفاعات کمتر از ۲۰ هزار پا سرویس راداری ارائه نمی شود،تا قبل از باز شدن جعبه سیاه هواپیما نمی توان با قطعیت از علت سانحه حرف زد.,

 

,

12:25 / فرمانده میدان هلال احمر در محل سقوط هواپیما: شرایط نامناسب هوا مانع از ادامه عملیات انتقال اجساد از منطقه شده است.پیش بینی می‌شود این روند تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.در حال حاضر شرایط بد جوی پایدار بوده و امکان تردد در منطقه نقل وجود ندارد.

, 12:25 / , 12:25 / , 12:25 / , 12:25 / , فرمانده میدان هلال احمر در محل سقوط هواپیما:, فرمانده میدان هلال احمر در محل سقوط هواپیما:, فرمانده میدان هلال احمر در محل سقوط هواپیما:, شرایط نامناسب هوا مانع از ادامه عملیات انتقال اجساد از منطقه شده است.پیش بینی می‌شود این روند تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.در حال حاضر شرایط بد جوی پایدار بوده و امکان تردد در منطقه نقل وجود ندارد.,

 

,

12:30 / مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به کمک بزرگ این شرکت به پیشرفت در کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: دولت اخیرا فرودگاه را توسعه داد و تجهیزات جدید نصب کرده  و فرودگاه یاسوج از فرودگاه های سخت کشور است.

, 12:30 / , 12:30 / , 12:30 / , مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان, مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان, مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان, در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به کمک بزرگ این شرکت به پیشرفت در کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: دولت اخیرا فرودگاه را توسعه داد و تجهیزات جدید نصب کرده  و فرودگاه یاسوج از فرودگاه های سخت کشور است.,

حسین علایی افزود: دنا از موانع پرواز بوده است بسیاری از هواپیماها در اینجا نمی توانند نشست و برخاست کنند و تنها هواپیمای ATR است که بهترین ان در هفته گذشته دچار سانحه شد و ما بهترین خلبان خود را از دست دادیم چرا که بیش از سی سال خلبان بود و 18هزار ساعت پرواز داشت و مجرب ترین خلبان بود.

,

وی افزود: شرکت آسمان مدرن ترین هواپیما را به این استان اختصاص داده بود، در پروازهای هوایی سانحه اجتناب ناپذیر نیست، وصعبت هوا را گرفته بودیم تنها جایی که از نظر هوا مشکل نداشت یاسوج بود و منع نشده بود، خلبان نیز تایید و امضا کرد و پرواز را انجام داد همیشه به مهارت خلبان فولاد اعتماد داشتیم و داربم.

,

علایی بیان کرد: انچه که مهم است این حادثه ناگوار و تلخ بود و ما عزادار این مصیبت هستیم به مردم استان و شرکت اسمان تسلیت می گویم، در افکار و رسانه ها فضایی ایجاد شود که پروازها بتواند تداوم داشته باشد این فرودگاه از پروازهای سخت است اکثرا حاضر نیستند در این مکان پرواز کنند.

,

مدیرعامل شرکت آسمان در پایان گفت: برای کمک به پیشرفت استان ، این پرواز را برقرار کردیم که متاسفانه این سانحه رخ داد.

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه