اخبار داغ

آمریکا سوریه را به حمله نظامی مجدد تهدید کرد

آمریکا سوریه را به حمله نظامی مجدد تهدید کرد
نماینده دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که کشورش اقدام نظامی علیه ارتش سوریه را منتفی نمی‌داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روسیاالیوم، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، طی سخنانی در پژوهشکده علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو گفت: «راه‌حل نظامی در هیچ حالتی بعید نیست. ما نمی‌خواهیم در مرکز درگیری‌های سوریه قرار بگیریم، ولی می‌خواهیم به‌اندازه توان‌مان برای در امان ماندن غیرنظامیان از تسلیحات شیمیایی تلاش کنیم».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هیلی خاطرنشان کرد، آمریکا به فشارها علیه روسیه، که به‌اعتقاد وی از دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه حمایت و از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غوطه شرقی جلوگیری می‌کند، ادامه می‌دهد.

,

این دیپلمات ارشد آمریکایی در عین حال، اقدام احتمالی واشنگتن به حمله مجدد به سوریه را رد نکرد و مدعی شد: در صورتی که گزارش‌ها درباره استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی صحت داشته باشد، ما حمله‌ای مشابه آوریل 2017 به سوریه صورت می‌دهیم.

,

در آن زمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به کشته شدن بیش از 80 نفر، بر اثر آنچه حمله شیمیایی توسط نیروهای دولتی سوریه ادعا شده بود، دستور حمله موشکی به پایگاه شعیرات در استان حمص را صادر کرد.

,

هیلی گفت: «بمباران بی‌دلیل و غیرموجه انجام نمی‌شود. باید فهمید چه‌کسی در منطقه مورد هدف، خواهد بود. رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ) گفته است که طرحش را فاش نخواهد کرد ولی اسد می‌داند که ما به چنین اقدامی دست خواهیم زد، اگر دلایلی در تأیید این امر (حملات شیمیایی) به‌دست آوریم».

,

وی با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم مدعی شد: ما تصمیم گرفتیم که درباره موضوعات بااهمیت دیگر خاورمیانه از قبیل نقض (ادعایی) حقوق بشر در ایران و حمایت این کشور از تروریسم (مقاومت ضدصهیونیستی و تکفیری)، یا سلاح‌های حزب‌الله در لبنان، یا مرگ نیم میلیون انسان و آوارگی پنج میلیون در سوریه و تهدیدات مداوم داعش و یا وضعیت انسانی فاجعه‌بار در یمن هم در جریان این نشست‌ها صحبت کنیم.

,

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا اواخر ژانویه گذشته دولت سوریه را به حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان متهم کرده و مدعی شده بود که مسکو «با تمام توان خود از دولت اسد حمایت می‌کند».

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه