اخبار داغ

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان:

پررنگ شدن نماز در جامعه به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود/ تشکیل مجمع خادمان نماز در ستاد اقامه نماز استان اصفهان

پررنگ شدن نماز در جامعه به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود/ تشکیل مجمع خادمان نماز در ستاد اقامه نماز استان اصفهان
رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه فرهنگ نماز اول در همه‌جا اجرا شود، گفت: امروزه آسیب‌های اجتماعی دامن‌گیر جامعه بشری شده است، چیزی که می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد طبق نص صریح قرآن نماز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای اصفهان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رنجبر ظهر امروز در مصلای بزرگ اما خمینی (ره) اصفهان اظهار کرد: قدمت ستاد اقامه نماز در کشور به بیش از 27 سال پیش می‌رسد، تشکیل چنین ستادی ابتکار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی بوده و با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب این ستاد تاکنون به کار خود ادامه داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای اصفهان,

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه این ستاد به‌صورت مردمی است، گفت: هرسال اجلاسیه کشوری این ستاد برگزار می‌شود که «نماز و فضای مجازی» عنوان اجلاس نماز در سال جاری بود، رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند دعوت به نماز دعوت به زیباترین جلوه‌های زندگی است.

,

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیامی که به اجلاسیه نماز امسال صادر فرموده بودند تأکید داشته‌اند مسئولان مؤمن در نظام اسلامی باید امکانات گسترده خود را در خدمت دعوت به نماز بگذارند، اظهار کرد: هیچ‌چیزی در نظام اسلامی بالاتر از نماز نیست، نزدیک به 20 هزار روایت از 60 هزار روایت فقهی در کتاب وسائل الشیعه مرتبط با نماز است.

,

حجت‌الاسلام رنجبر گفت: نماز یک آیین بین‌المللی است، اگر مسئولان و خانواده‌ها به مسئله نماز توجه نداشته باشند آثار زیانباری جامعه را فرا خواهد گرفت.

,

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی دامن‌گیر جامعه بشری شده است، چیزی که می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد طبق فرمایش خداوند نماز است.

,

وی با بیان اینکه طبق نص صریح قرآن بی‌توجهی و ضایع کردن نماز گناه و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شیوع می‌دهد، تأکید کرد: نماز به‌عنوان اولویت اول در زندگی فردی و اجتماعی دیده شود، اگر مدیران، مسئولان، معلمان، روحانیون و والدین توجهی به نماز را نداشته باشند

,

حجت‌الاسلام رنجبر با تصریح اینکه خانواده‌ها در تربیت فرزندان به نماز توجه ویژه داشته باشند، گفت: در فضایی که امروز دین و اعتقادات فرزندانمان تحت تأثیر قرارگرفته‌اند و بعضاً ضد ارزش‌ها آرام‌آرام تبدیل به ارزش می‌شود برای مقابله با آن باید نماز در جامعه پررنگ‌تر کرد.

,

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به بخشی از فعالیت‌های این ستاد، اظهار کرد: این ستاد برپایی نماز در ادارات، دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز نظامی، علمی و انتظامی پیگیری می‌شود و در این مسئله ارزیابی از دستگاه‌ها نیز انجام می‌گیرد.

,

وی با بیان اینکه برای رونق گرفتن اقامه نماز در مکان‌های مختلف فعالیت‌های بیشتری انجام شود، گفت: 95 درصد مسئولان در سطح استان در خصوص اقامه نماز همکاری دارند، در بحث نماز مدارس کمی مشکل داریم و باید در این زمینه بیشتر فعالیت صورت گرفت.

,

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به فعالیت‌هایی که برای آشنا کردن معلمان و مربیان مهدکودک‌ها در زمینه راهکارهای توسعه و ترویج نماز در نظر گرفته‌شده است، اظهار کرد: در 9 ماهه ابتدای سال نزدیک به 795 نفر از معلمان پایه سوم ابتدایی را آموزش در این خصوص داده‌ایم.

,

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه در همین مدت 400 نشست گفتمان‌های دانش‌آموزی نماز شناسی را در سطح مدارس برگزار شده است، گفت: بیش از 20 هزار نفر از دانش آموزان در این نشست‌ها شرکت داشته‌اند.

,

وی برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، تربیت مدرس نماز و نصب تابلوهای حد ترخص را از دیگر فعالیت‌های ستاد اقامه نماز عنوان و درخواست کرد: فرهنگ نماز اول در همه‌جا اجرا شود، مسئولان ادارات توجه داشته باشند اگر ارباب‌رجوع‌هایی در زمان نماز اول وقت به دستگاه‌های آن‌ها مراجعه کردند آن‌ها را دعوت و تشویق به خواندن نماز اول وقت کنند.

,

حجت‌الاسلام رنجبر در پایان از تشکیل مجمع خادمان نماز در ستاد اقامه نماز استان اصفهان خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه