اخبار داغ

آیت الله عالمی در حرم مطهر رضوی:

طبق روایت درک عظمت فاطمه زهرا(س) به منزله درک «لیله‌القدر» است

طبق روایت درک عظمت فاطمه زهرا(س) به منزله درک «لیله‌القدر» است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در روایات آمده است که امام صادق(ع) می‌فرمایند، «لیله‌القدر» تفسیر واقعی‌اش حضرت فاطمه(س) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت الله حسن عالمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران گفت: در مورد لیله‌القدر سخنان زیادی شنیده‌ایم مبنی بر اینکه به قول قرآن مجید، فضیلتش از هزار ماه بیشتر است؛ امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند، "لیله‌القدر" تفسیر واقعی‌اش حضرت فاطمه(س) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ایشان سپس می‌فرمایند چنانچه کسی فاطمه زهرا(س) را شایسته و بایسته بشناسد، لیله القدر را درک کرده است در فضیلت این شب روایات متعددی داریم که خداوند عالم زندگی انسان‌ها را در این شب رقم می‌زند و گناهان انسان‌ها را می‌بخشد و می‌آمرزد.

,

 

,

وی یادآور شد: در این روایت شریفه، امام صادق(ع) لیله القدر را با حضرت فاطمه زهرا(س) تطبیق داده است تمام وعده‌های الهی برای بندگان در لیله القدر را کسی که حضرت فاطمه را شناخته، درک کرده و این مهم بیانگر این است که باید برای معرفت فاطمه زهرا(س) تلاش کنیم.

,

 

,

آیت الله عالمی تصریح کرد: امام باقر(ع) نیز روایت دیگری در این زمینه دارند که حضرت فرمودند ذکری بالاتر برای پروردگار عالم از تسبیح فاطمه زهرا(س) نیست.

,

 

,

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن بیان این موضوع که فرشتگان نور هستند و در حکمت و فلسفه نیز عنوان شده که فرشتگان مثل جسم انسان نیستند، ابراز کرد: در عین اینکه فرشتگان نور هستند، از نور فاطمه زهرا(س) چشمانشان از دیدن این نورعاجز است و این مسئله در روایات ذکر شده است.

,

 

,

آیت الله عالمی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند فاطمه زهرا(س) از ایشان خواستند که مراسم تدفین ایشان توسط شخص امیرالمومنین(ع) در شب هنگام انجام پذیرد و مقبره مبارک ایشان نیز بدون نام و نشان و آثار باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه