اخبار داغ

امام جمعه زابل:

سیستان و بلوچستان از لحاظ مدیریتی تقسیم شود/ فرمانداری ویژه زابل و ایرانشهر از حالت نمایشی خارج شود

سیستان و بلوچستان از لحاظ مدیریتی تقسیم شود/ فرمانداری ویژه زابل و ایرانشهر از حالت نمایشی خارج شود
امام جمعه زابل گفت: سیستان و بلوچستان از لحاظ مساحت تقسیم نشود اما از لحاظ مدیریتی مورد تقسیم قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: یکی از مسائل مهم اخیر موضوع تقسیم استان است، اینکه تقسیم آری یا نه، هر کدام از طرفین موافق و مخالف ادله ای را می آورند.

وی افزود: فعلا نظر نمی دهم شاید به عللی دیگر طرح این مساله فعلا صلاح نباشد، خصوصاً بعد از اینکه خود نمایندگان مجلس با همدیگر اختلاف خود را ابراز کردند.

حجت الاسلام کیخا تصریح کرد: سوال بنده این است که چرا طرح تقسیم استان پهناور سیستان و بلوچستان مطرح می‌ شود بنطر بنده موضوع نحوه مدیریت است که این موضوع تقسیم را ایجاد می کند.

امام جمعه زابل اذعان کرد: آنهایی که موافق تقسیم هستند می‌دانند که با تقسیم استان، سیستان و بلوچستان را بهتر می‌توان مدیریت کرد و چه بسا این مسئله را مطرح می کنند که به توزیع ناعادلانه امکانات در استان اعتراض دارند تا امکانات در کل استان با هم دیده شود.

وی اضافه کرد: مثلا ورود احشام از مرز میرجاوه و غیره آری اما از مرز سیستان خطر دارد، دیوار امنیتی روی مرز سیستان آری اما در جنوب استان نه، حتی شهری به مثل شهرستان زاهدان حق مرزی بگیرد اما کارکنان شهرستان زابل نه، اینها مباحثی است که ذهن ها را مشغول ساخته است.

امام جمعه زابل اذعان کرد: حتی در بعضی از گزارشات در شبکه هامون سیستان غریب و مظلوم واقع می‌شود، یک مراسم جشن تکلیف سطح پایین در یک مدرسه را در زاهدان نشان می‌دهند ولی مراسم بزرگ جشن تکلیف در مصلی زابل که تهران را متوجه خود کرده را در حاشیه با سرعت نور نشان می دهند.

حجت الاسلام کیخا با بیان اینکه باید مشکلات تصحیح و نگاه ها درست شود، ادامه داد: سیستان و بلوچستان به فرموده رهبر عزیز انقلاب نمونه کامل وحدت شیعه و سنی برای تمام ایران و جهان است.

وی خاطرنشان کرد: در پاسخ به نظر خواهی مسئولین کمیسیون امنیت ملی عنوان کردم که استان سیستان و بلوچستان به همین شکل خود باقی بماند اما از لحاظ مدیریتی باید تقسیم شود.

امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: فرمانداری ها ویژه ایرانشهر و زابل باید از حالت نمایشی خارج شوند و واقعاً فرمانداری ویژه باشد و معاونت استانداری بودن آن از حالت سوری و نمایشی خارج شود، استان سیستان و بلوچستان ساختار آن یکی باشد اما از لحاظ بودجه و اعتبارات سه استان دیده شود.

حجت الاسلام کیخا تاکید کرد: مردم این استان شیعه و سنی، بلوچ و سیستانی قرن هاست که در کنار هم مثل دو دوست و برادر زندگی کرده اند و حتی با هم نسبت سببی و نسبی هم دارند بنابراین خواهان این هستیم که استان به زیبایی مدیریت شود و از یک استان محروم به استان برخوردار تبدیل شود.


انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه