اخبار داغ

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر خبر داد؛

«روستای فدافن کاشمر» به مرحله نیمه‌نهایی جشنواره «روستای دوستدار کتاب» کشور راه یافت

«روستای فدافن کاشمر» به مرحله نیمه‌نهایی جشنواره «روستای دوستدار کتاب» کشور راه یافت
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر و مسئول دبیرخانه جشنواره روستای دوستدار کتاب این شهرستان از راه‌یابی «روستای فدافن کاشمر» به مرحله نیمه‌نهایی جشنواره «روستای دوستدار کتاب» کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا بدیع‌زادگان در گفتگو با کاشمربصیر اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۳۰۰ روستا در کشور نامزد انتخاب به عنوان روستای دوستدار کتاب بودند که از میان آن‌ها طی چندین مرحله داوری 40 روستا به مرحله نیمه نهایی داوری راه یافتند و خوشبختانه روستای فدافن کاشمر یکی از روستاهای راه‌یافته به این مرحله است و شانس بالایی برای انتخاب به عنوان یکی از ده روستای دوستدار کتاب کشور خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی و مسئول دبیرخانه جشنواره روستای دوستدار کتاب کاشمر در مورد این جشنواره خاطرنشان کرد: «جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود و بر این اساس هر سال 10 روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سطح کشور معرفی می‌شوند که برای شرکت در این جشنواره، روستاها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.

,

 

,

بدیع‌زادگان گفت: روستای فدافن کاشمر از جمله روستاهایی است که به مقوله کتاب و کتابخوانی توجه ویژه نشان داده است به گونه‌ای که فعالیت‌های متنوعی در این حوزه و با محوریت کتابخانه این روستا صورت گرفته است.

,

 

,

مسئول دبیرخانه جشنواره روستای دوستدار کتاب کاشمر ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های این روستا تصمیم بر آن شد تا این روستا را به عنوان یکی از نامزدهای انتخاب به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور مطرح کنیم و به همین منظور دبیرخانه مربوطه در اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر تشکیل شد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و پیگیری‌های متعددی توسط دبیرخانه جشنواره روستای دوستدار کتاب کاشمر انجام شده و این موضوع طی برگزاری جلساتی با شورا و دهیاری روستای فدافن و خیرین و نیز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر مورد بحث و بررسی واقع شد.

,

 

,

بدیع‌زادگان گفت: کتابخانه عمومی فدک در این روستا نقش پررنگی در ارتقاء شاخص‌های کتابخوانی روستای فدافن داشته و با برنامه‌های متنوع، ظرفیت‌های قابل توجهی را برای این روستا به ارمغان آورده است به عنوان مثال فقط در جشنواره کتابخوانی رضوی سال جاری، سه هزار و 700 نفر از این کتابخانه در جشنواره شرکت کردند که به تنهایی از برخی شهرستان‌های استان نیز شرکت‌کننده بیشتری داشت.

,

 

,

وی با بیان اینکه مسئول این کتابخانه یکی از فعال‌ترین کتابداران شهرستان است، ادامه داد: برگزاری نشست‌های کتابخوان، کارگاه‌های آموزشی در کتابخانه، مسابقات کتابخوانی و سایر برنامه‌های فرهنگی از دیگر اقداماتی است که در این کتابخانه اجرا شده.

,

 

,

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر گفت: مجموع ظرفیت‌ها و برنامه‌های این روستا در حوزه کتاب و کتابخوانی به صورت مجموعه‌ای تدوین و تنظیم شده و به دبیرخانه جشنواره روستای دوستدار کتاب کشور ارسال شد که خوشبختانه روستای فدافن توانست در میان 1300 روستای متقاضی به عنوانی یکی از 40 روستای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی این جشنواره مطرح شود و امیدواریم در مرحله نهایی داوری به عنوان یکی از ده روستای برتر کشور در این حوزه انتخاب شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه