اخبار داغ

اندرحکایات مشکلات حوزه درمان هرمزگان؛

کمبود تجهیزات معضل تنها مرکز تخصصی کودکان بندرعباس/ اعتبار مورد نیاز برای بازسازی 150میلیارد ریال

کمبود تجهیزات معضل تنها مرکز تخصصی کودکان بندرعباس/ اعتبار مورد نیاز برای بازسازی 150میلیارد ریال
بحران امکانات و کمبود فضای بیمارستان کودکان بندرعباس در حالی رقم می خورد که سال گذشته این بیمارستان در برخی از ایتم های بهداشتی به عنوان برترین مرکز درمانی کشور انتخاب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛بیمارستان کودکان بندرعباس تنها مرکز تخصصی، آموزشی و درمانی کودکان هرمزگان است که به لطف ضعف های درمانی و کمبودهای حوزه بهداشت، میزبان حجم بالایی از مراجعه کنندگانی از گوشه و کنار هرمزگان است از این رو مردم شرقی ترین نقطه استان تا کورترین نقاط غرب هرزگان برای بهبود شرایط جسمانی فرزندانشان مجبور به سفر به این مرکز درمانی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

استان هرمزگان با جمعیت یک میلیون و ۶۰۶هزار و ۶۲۴ نفری از یک بیمارستان 152 تختخوابی کودکان در بندرعباس برخوردار است که علاوه بر پوشش جمعیت خود شهرستان و نقاط مختلف استان مراجعین بسیاری را از استان های کرمان را هم تحت پوشش خود قرار می دهد که این حجم مراجعات بیشتر از ظرفیت پذیرش بیمارستان است.

, یک میلیون و ۶۰۶هزار و ۶۲۴ ,

بالغ بر 29 درصد از جمعیت هرمزگان را نوزادان و کودکان تشکیل می دهند لذا ازدیاد بیمار و حجم بالای مراجعه کننده،کمبود امکانات و فضای بیمارستانی را می توان مهم ترین دغدغه حوزه سلامت در هرمزگان دانست که این موضوع در حیطه کودکان تبعات منفی بسیاری را به دنبال داشته است.

,

کمبود فضای بیمارستانی مخصوص کودکان در بندرعباس موضوعی است که بارها موج انتقادات مردم، مسولان و نمایندگان هرمزگان را موجب شده که علاوه بر رنج بیماری دغدغه سلامت را به دوش می کشند.

,

صف های طولانی انتظار برای ویزیت و بستری کودکان در این مرکز بعضا تا ۱۰روز به طول می انجامد که با توجه به شرایط جسمی و ضعف کودکان موجب حاد شدن بیماری و طولانی شدن دوره درمان می شود که خانواده ها را متحمل ضرر و زیان های فراوان می کند.

,

از سوی دیگر فقدان برخی امکانات و تخصص های لازم در این بیمارستان موجب شده تا مراجعین با تحمل هزینه های گزاف فرزندان خود را به استان های همجوار مانند کرمان، یزد و شیراز منتقل کنند.

,

بحران امکانات و کمبود فضای بیمارستان کودکان بندرعباس در حالی رقم می خورد که سال گذشته این بیمارستان در برخی از ایتم های بهداشتی به عنوان برترین مرکز درمانی کشور انتخاب شده است.

,

شواهد عینی و گزارشات مردمی حکایت از آن دارد که هجوم بیماران مراحل درمان و ارایه خدمات در بیمارستان کودکان را دچار اختلال کرده که نارضایتی بیماران و کلافگی کادر درمان را موجب شده است.

,

در خواست توسعه بیمارستان کودکان به وزیر بهداشت ابلاغ شد

, در خواست توسعه بیمارستان کودکان به وزیر بهداشت ابلاغ شد,

حسین هاشمی‌تختی، عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به تاثیر مستقیم میزان رضایتمندی مردم با توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان، اظهار کرد: نیازهای این بخش و کمبودها در هر حوزه و شهرستان به خوبی پایش شده  و انتظار داریم تا وزارت بهداشت توجه هر چه بیشتری به هرمزگان در توزیع منابع داشته باشد.

,

وی افزود: در خصوص وضعیت بیمارستان کودکان بندرعباس و کمبود فضای فیزیکی این بیمارستان و ضرورت چاره‌اندیشی برای حل مشکلات آن با وزیر بهداشت به طور مفصل گفت‌وگو کردم و آمادگی خیّران برای توسعه این بیمارستان را به وزیر ابلاغ کردم و مقرر شد تا وزیر بهداشت در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام داده و چاره‌اندیشی صورت گیرد.

,

خیرین،وزارت بهداشت و استانداری هزینه تجهیز بیمارستان کودکان را متقبل شدند

, خیرین،وزارت بهداشت و استانداری هزینه تجهیز بیمارستان کودکان را متقبل شدند,

احمد مرادی، رئـیس مـجمـع نـماینـدگان هـرمزگان نیز در این باره گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و همکاری کمیسیون تلفیق مجلس، مبلغ 33میلیارد تومان برای رفع موانع و مشکلات حوزه بهداشت و درمان هرمزگان اختصاص می‌یابد.

,

وی افزود: وزیر بهداشت مشکلات بهداشتی و درمانی هرمزگان را تایید کرده و اعلام نمود شاخص‌های بهداشت و درمان هرمزگان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر از شاخص‌های قابل قبول موجود در کشور است.

,

عـضو کـمیسیون انـرژی مـجلس تاکید کرد: بیمارستان شریعتی بندرعباس جهت تکمیل به مبلغ 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شد استاندار هرمزگان مبلغ 5 میلیارد و 10 میلیارد دیگر از اعتبارات حوزه بهداشت و درمان توسط وزارتخانه تامین شود، بیمارستان نیمه تمام 540 تختخوابی بندرعباس 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سفر آتی هیات دولت به هرمزگان موضوع مطرح و تصمیم‌گیریهای لازم صورت خواهد گرفت و یا از طریق فروش املاک مازاد مبلغ مورد نیاز تامین می‌شود.

,

نـماینده مردم شهرستان‌های بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس تصریح کرد: بیمارستان کودکان بندرعباس جهت تجهیز وبازسازی 15میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که پنج میلیارد توسط خیرین ، پنج میلیارد حوزه وزارت بهداشت و پنج میلیارد مابقی توسط استانداری تقبل شده است.

,

کودکان و نوزادان به عنوان حساس ترین و آسیب پذیرترین قشر جامعه به شمار می آیند که آشفتگی ها در حوزه درمان آثار زیان باری را موجب می شود حال با شرایط کنونی و وعده های جدید حوزه بهداشت و درمان باید منتظر ماند تا اینکه چه زمان مشکلات بی پایان بیمارستان کودکان مرتفع می شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه