اخبار داغ

رئیس بنیاد مسکن خبر داد؛

اجرای طرح هادی روستایی در ۱۶ روستای کلات

اجرای طرح هادی روستایی در ۱۶ روستای کلات
رئیس بنیاد مسکن گفت: در شهرستان کلات 50 روستای ۲۰ خانواری داریم که مشمول طرح هادی می‌شوند و هم‌اکنون در16 روستای شهرستان این طرح در دست اجرا بوده و یا اجرایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله افروزی در گفتگو با خبرنگار کلات نادر، با بیان اینکه طرح هادی روستایی در غالب فراهم کردن بستر تجدید حیات و هدایت روستا به لحاظ ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فیزیکی  روستاهای کشور است، گفت: بنیاد مسکن شهرستان موظف است تا پایان برنامه پنجم برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه کنند و تاکنون مطالعه و تهیه طرح کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان که تعداد ۵۰ آبادی می باشد را به اتمام رسانیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلات نادر،,

 

,

وی تصریح کرد: بازنگری طرح چهار روستا( کالو،چنار، لاین و گرو) اتمام یافته است و در سال ۹۶ روستاهای قلعه نو و آبگرم و قلیچ آباد در دست اقدام می باشد.

,

 

,

رئیس بنیاد مسکن کلات افزود: همچنین پنج روستای سررود،حمام قلعه، قله زو، آغداش و چهچه نیز تعداد طرحهای هادی پیشنهادی سال ۹۷ می باشند.

,

 

,

افروزی با تاکید بر اینکه طرح‌ هادی روستایی از جمله پروژه‌های محسوب می شود که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شود که پایه چنین طرح‌هایی در کشور از سال ۶۲ تحت عنوان روانبخشی روستاها و در برخی از روستاهای کشور به اجرا گذاشته شده بود، عنوان کرد: در کلات تاکنون موفق به اجرای طرح هادی ۱۶ روستا در سطح شهرستان هستیم که شاخص  برخورداری ۳۳ درصد می باشد که (۳۱درصد) دو درصد بالاتر از استان است.

,

 

,

وی از شرایط روستاهایی که برای اجرای طرح هادی روستایی انتخاب میشوند، گفت: روستاهایی دارای اولویت‌ هستند که آیتم های؛ دارابودن طرح‌های مصوب با دوره اجرای حداقل پنج ساله، دارا بودن زمینه مشارکت مردمی برای بازگشایی معابر و همکاری در سایر زمینه‌های اجرای طرح قرارگیری در کانون جمعیت روستایی، اجرای طرح مقاوم سازی در روستاها همچون اجرای طرح‌های ویژه‌ای نظیر اجرای شبکه گازرسانی روستا باشد.

,

 

,

رئیس بنیاد مسکن کلات عنوان کرد: وظیفه نگهداری تاسیسات و بناهایی که در قالب این طرح در روستاها ایجاد میشود بر عهده دهیاری هاست و در صورت تشکیل نشدن دهیاری با شورای اسلامی روستاهاست.

,

 

,

وی پراکندگی روستاها و مسافت زیادشان با مرکز شهرستان، عدم دسترسی به مصالح مرغوب ساخت و ساز در شهرستان، محدودیت بودجه و اعتبارات، عدم جدیت قانونی، ماندگاری کم مردم در روستاها و عدم همکاری اهالی روستا در زمان اجرای طرح را از موانع اجرای طرح هادی در کلات دانست و گفت: بررسی ساختار تهیه طرحهای هادی روستایی و فرآیند اجرایی آن حکایت از آن دارد که بهسازی روستاها شامل مجموعه گسترده تری از فعالیت های کوچک و بزرگ است که نمی‌توان به صرف اجرای چند طرح خاص میزان موفقیت آن را برآورد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه