اخبار داغ

گلایه شهروندان دلواری از وضع نامناسب آسفالت خیابان ها و معابر شهری

گلایه شهروندان دلواری از وضع نامناسب آسفالت خیابان ها و معابر شهری
یکی از حقوق شهروندی طبق تعریف جامعه شناسی شهری مناسب سازی فضای شهری و تدوین قوانین شهرنشینی برای شهروندان می باشد تا آنها با نظم و قانون از امکانات موجود شهری استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ در همه فصل های سال و به خصوص درفصل زمستان و افزایش بارندگی ها آسفالت کوچه ها و خیابان های شهر دلوار با مشکلات بسیاری مواجه شده است، تا حدی که در اکثر کوچه ها و خیابان های این شهر چاله و پارگی آسفالت ایجاد شده است.این وضعیت نه تنها جلوه ی خوبی به شهر نمی دهد بلکه مشکلاتی را برای عبور و مرور ایجاد می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

یکی ازمعضلات مهم و اساسی در زمینه آسفالت خیابان های این شهر نبود آسفالت یکدست در برخی خیابان ها و معابر اصلی است که موجب نارضایتی شهروندان و رانندگان این شهر شده است.

,

این چاله ها وقسمت های خاکی و پارگی های آسفالت باعث شده تا خودرو ها در رفت و آمد خود در شهر دچار مشکل شوند و در برخی مواقع با عبور از این معابر صدمات و آسیب های جدی به خودرو های شهروندان وارد می شود.

,

مردم شهر همدان سال‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می ‌کنند، اما گویی داستان چاله‌ های کوچه و خیابان‌های همدان تمامی ندارد و به عنوان یک معضل شهری سال هاست که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

,

کیفیت نامطلوب آسفالت خیابان‌های اصلی این شهر و حتی کوچه پس‌کوچه‌های آن محل گلایه مشترک بیشتر افراد است و شهروندان همدانی با چاله چوله‌های عجیب و غریب خیابان‌ها، پیاده روها، آسفالت ریزی، لکه گیری‌های غیراستاندارد و برخی معضلات شهری آشنا هستند. اما زیبنده نیست شهری که بیش از نیم قرن سابقه شهرداری دارد مردمانش از وضعیت نابسامان آسفالت خیابان‌ها رنج بکشد.

,

بر اساس قانون اصول مهندسی، عمر مفید آسفالت خیابان‌ها چهار سال است در حالی که در این شهر عمر آسفالت برخی از خیابان‌ها و معابر از هشت سال هم تجاوز کرده و حتی می‌توان گفت برخی خیابان‌ها تبدیل به آثار باستانی شده است، و ایجاد چاله‌های متعدد، حوادث خطرناکی را پیش روی شهروندان قرار داده است.

,

همچنین گردشگرانی که شهر همدان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند به دلیل نا آشنا بودن با چاله چوله‌های شهر خسارت‌ها و متأسفانه گاهی اوقات تصادفات تلخی را تجربه می‌کنند.

,

یکی ازشهروندان درباره وضعیت نا مناسب آسفالت درهمدان گفت: شهرداری هرساله برای کار آسفالت اقدام می کند اما به دلیل حفاری غیراصولی و اجرای طرح های گاز رسانی، فاضلاب و... معابر همدان همواره با همان کنده کاری ها تا ماه ها دست نخورده باقی می ماند که این وضعیت برای ما بسیار نامطلوب است.

,

وی افزود:اکنون  که کمتر از دو ماه به ایام نوروز می باشد و شاهد حضور گردشگران و مسافران هستیم باید علاوه بر توجه و رسیدگی به وضعیت بناها ، آثار تاریخی و تفریحی به وضعیت خیابان ها و آسان سازی تردد نیز فکری کنیم.

, . ,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه