اخبار داغ

در گفتگو با هنرمند خوش ذوق هرمزگانی مطرح شد؛

اجرای 100 ساعته موسیقی در معبد هندوها/خواننده هرمزگانی: انگیزه ام تقسیم حال خوبم با رهگذران بود

اجرای 100 ساعته موسیقی در معبد هندوها/خواننده هرمزگانی: انگیزه ام تقسیم حال خوبم با رهگذران بود
خواننده هرمزگانی، گفت: با انگیزه تقسیم شادی هایم با مردم شهر و رهگذران، اماکن تاریخی استان را برای اجرا انتخاب کردم و برای اولین قدم اجرایی 100 ساعته در معبد هندوها در نظر گرفتم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛چندی پیش بود که در میان هیاهوهای روز و شب بندرعباس و در شلوغ ترین نقطه شهر، نوایی گرم و دلنشین رهگذران را به اندکی درنگ وا می داشت و آنان را از دل مشغولی های روزمره دور میکرد و این به اختیار نبود و حکم دل، ایستادن و گوش سپردن به صدای گیرای خواننده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رد صدا را که می گرفتی به معبد هندوها می رسیدی و جوانی گیتار به دست که غرق در ترانه اش و غافل از اطرافش، گوشه ای از هنرش را برای تقسیم حال خوبش با همشهریان، پیشکش آورده است.

,

سیامک بش، خواننده هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه 16 سال است موسیقی را دنبال می کند، اظهار کرد: در ابتدا به صورت تجربی دانش موسیقی را فرا گرفتم و 5 سال است که به صورت جدی در موسیقی فعالیت می کنم.

, هرمز,

این خواننده با تاکید بر نقش رامی بر موسیقی هرمزگان، تصریح کرد: هرکسی که در این استان به موسیقی روی آورده است از موسیقی و هنر ابراهیم منصفی الگو گرفته  و همه ما درکمان از موسیقی را مدیون این شخصیت بزرگ هستیم که در احیای دوباره گویش بندری و واژگان مهجور مانده تلاش بسیاری کردند.

,

بش با بیان اینکه ترانه خوانی خیابانی را از نوازندگان هندی الهام گرفته است، گفت: در هند نوازندگان سرشناسی را می توان دید که در خیابان دست به ساز می برند و برای عابران می نوازند این در حالی است که هنرمندان ما این مسئله را کسر شان می دانند.

,

وی افزود: چندی پیش تصمیم گرفتم این خطوط قرمز کاذب را زیر پا بگذارم و با انگیزه تقسیم شادی هایم با مردم شهر و رهگذران، اماکن تاریخی استان را برای اجرا انتخاب کردم و برای اولین قدم اجرایی 100 ساعته در معبد هندوها، در نظر گرفتم.

,

این خواننده هرمزگانی با بیان اینکه اجرای خیابانی جرات می خواهد، اظهار کرد: زمان آغاز کار متوجه شدم اجرای خیابانی جراتی بیش از خواندن در کنسرت می خواهد و خوشبختانه همشهریانم با برخوردهای مثبت و نگاه های تحسین برانگیز خود من را یاری کردند و مسبب ثبات قدمم در این راه شدند.

,

بش با اشاره به همکاری میراث فرهنگی در اجرای این طرح، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی استان همکاری خوبی در برپایی 100 ساعت نخست اجرا در معبد هندوها داشت و هم اکنون نیز اجرایی خیابانی در جزیره هرمز را آغاز کرده ایم و امیدوارم همچون تجربه قبلی مورد حمایت هم استانی هایم قرار گیرد.

,

وی با تاکید بر نبود انگیزه مالی در برپایی این اجراها، خاطرنشان کرد: به همه خوانندگان توصیه می کنم خطوط قرمز ساختگی را رها کنند و یک اجرا در خیابان داشته باشند و به طور مستقیم با مردم ارتباط داشته باشند، حس و حالی که در اجرای خیابانی داشتم را در هیچ کنسرتی تجربه نکردم و در آینده نیز به این اجرا های خیابانی ادامه خواهم داد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه