اخبار داغ

سایه سنگین بیکاری بر سر مهندسین کشاورزی دشتی

جایگاه نامعلوم مهندسین کشاورزی در پازل اشتغال کشور/مهندسین بی‌پولی که همچنان بیکارند

جایگاه نامعلوم مهندسین کشاورزی در پازل اشتغال کشور/مهندسین بی‌پولی که همچنان بیکارند
مهندسین کشاورزی در دشتی به دلیل نداشتن نهاد حمایتی و وضعیت مالی ضعیف قادر به استفاده از تسهیلات حمایتی نیستند و این امر آمار بیکاری را در میان مهندسان کشاورزی افزایش داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس شهرستان دشتی به لحاظ داشتن پتانسیل بالای کشاورزی قطب کشاورزی استان بوشهر به شمار می‌رود و رونق بالای کشاورزی دشتی همواره باعث پیشرفت اقتصاد کشاورزی استان می‌شود، اما در این تنها گروهی که متضرر می‌شوند مهندسین کشاورزی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

به دلیل استفاده از کشاورزی تجربی و افزایش علوم مجازی کشاورزان جای خالی مهندسان کشاورزی در مزارع را پیام‌های مجازی گروه‌های کشاورزی پرکرده‌اند.

,

مهندسین کشاورزی در دشتی به دلیل نداشتن نهاد حمایتی و وضعیت مالی ضعیف قادر به استفاده از تسهیلات حمایتی نیستند و این امر آمار بیکاری را در میان مهندسان کشاورزی افزایش داده است.

,

حسین افتخاری از مهندسان کشاورزی و فارغ‌التحصیل کارشناسی کشاورزی گرایش باغبانی در مورد بیکاری مهندسان کشاورزی گفت: متأسفانه اغلب فارغ‌التحصیلان کشاورزی فاقد پشتیبان مالی هستند و درواقع مهندسان پس از پایان دوره تحصیلی چون وضعیت مالی خوبی ندارند نمی‌توانند اشتغالی ایجاد کنند.

,

وی اضافه کرد: برای ایجاد یک گلخانه تسهیلات خوبی در نظر گرفته‌شده است اما پس از مراجعه به بانک با انبوه مشکلات روبرو می‌شویم، از ضامن‌های معتبر گرفته تا وثیقه‌های آن‌چنانی، ما را در گرداب تسهیلات بانکی گیر می‌اندازد و دست‌خالی برمی‌گردیم.

,

متأسفانه جهاد کشاورزی و سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی تاکنون نتوانسته است جایگاهی مناسب برای و فرصتی تازه برای بیکاران این بخش پیدا کند و اغلب مهندسین کشاورزی در مواجه با این معضل عملاً شکست‌خورده میدان هستند.

,

ابوذر احمدی از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی نیز در مورد بیکاری قشر مهندسین کشاورزی گفت: متأسفانه کاریابی برای مهندسین کشاورزی مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است، حتی اگر کاری پیدا شود دوامی ندارد.

,

وی اضافه کرد: حتی در تأسیسات گازی عسلویه برای مهندسین کشاورزی کاری پیدا نمی‌شود و اگر درجایی به‌عنوان مهندس فضای سبز مشغول به کار شوند بیش از یک سال نمی‌توانند کار کنند، چون پیمانکاری در منطقه عسلویه برای فضای سبز خود از افرادی غیر کارشناس استفاده می‌کند و اعتقادی به کار مهندسان و فارغ تحصیلان کشاورزی ندارد و طرف حساب خود را برای کار در این‌گونه مشاغل دعوت به کار می‌کند و در اصل کار را برای وی آماده و تحویلش می‌دهد.

,

متأسفانه در سال‌های اخیر این نبود پشتیبان مناسب و در واژه‌ی عامیانه پارتی‌بازی در مشاغل کشاورزی و توان ضعیف مالی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی باعث افزایش رکود اشتغال در میان مهندسان کشاورزی شده است.

,

به دلیل عدم اهتمام جدی در توسعه پروژه‌های کشاورزی مانند گلخانه و مجتمع چاه گاه که به‌نوعی تنها امیدبخش کشاورزی برای اشتغال به شمار می‌رفت عملاً آخرین امید هم برای اشتغال مهندسین کشاورزی از بین رفت تا هیچ کارشناس کشاورزی نتواند از پله‌های دولتی اشتغال بالا رود و همچنان چشم به دستان بخش خصوصی داشته باشد.

,

بخش خصوصی هم که در مورد فارغ‌التحصیلان کشاورزی قدم درخوری برنداشته است و آمار بیکاری در میان قشر کارشناس کشاورزی همچنان رو به افزایش است.

,

امیدواریم با توسعه بخش کشاورزی و توجه بیشتر به مهندسین کشاورزی بارقه‌های امید برای افزایش نرخ اشتغال در بخش کشاورزی روشن شود و بیکاری از میان قشر مهندس کشاورزی رخت بربندد.

,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه