اخبار داغ

در سال جاری؛

۵ اثر هنرمندان آذربایجان‌غربی نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را کسب کردند

۵ اثر هنرمندان آذربایجان‌غربی نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را کسب کردند
سرپرست معاونت صنایع دستی آذربایجان غربی از دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی توسط ۵ اثر از این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افسانه رنجبر قاسمی در گفت و گو با اروم نیوز، گفت: با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای آذربایجان غربی ۲۱ اثر پس از مرحله داوری استانی به سازمان مرکزی ارسال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: از بین این آثار پس از داوری نهایی در سازمان متبوع تعداد ۵ اثر از شهرستانهای ارومیه، مهاباد و نقده موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سال ۹۶ شدند.

,

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی، توضیح داد: داوری نشان طی هر ۲ سال یکبار برگزار شده و در ۳ دوره قبل،‌ آذربایجان غربی موفق به دریافت ۳۲ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و یک مهر اصالت صنایع دستی از یونسکو شده است.

,

وی، در این خصوص ادامه داد: در سال ۹۴ موفق به دریافت ۱۵ نشان ملی، سال ۹۲ نیز ۱۵ نشان و در سال ۹۰ نیز موفق به دریافت ۲ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شدیم.

,

رنجبر، تاکید کرد: باتوجه به اینکه امسال ۵ اثر موفق به دریافت نشان ملی مغوبیت صنایع دستی شدند، از هنرمندان عزیز تشکر و قدردانی می کنیم و امیدواریم با افزایش مرغوبیت صنایع دستی در سال های آینده شاهد موفقیت های بیشتر باشیم.

,

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی، همچنین در خصوص نمایشگاه های نوروزی عنوان کرد: نوروز ۹۷ نیز همچون سال های گذشته نمایشگاه های صنایع دستی در سراسر استان دایر خواهیم کرد.

,

وی، خاطر نشان کرد: در صدد هستیم در تمامی موزه ها و بازارچه های استان نمایشگاه های لازم را داشته باشیم و در جوار مراسم های نوروزگاه نیز نسبت به برپایی نمایشگاه های صنایع دستی اقدام خواهیم کرد.

,

رنجبر، بابیان اینکه هرچه گردشگر و حمایت مردم شهر بیشتر باشد صنایع دستی و آثار هنری استان به خوبی برای هموطنان معرفی خواهد شد، بیان داشت: این نمایشگاه از ۲۷ اسفندماه تا ۱۳ فروردین سال ۹۷ برپا خواهد بود و در ارومیه علاوه بر موزه ها و بازارچه ها در محل دائمی بازارچه صنایع دستی و معاونت صنایع دستی حضور خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه