اخبار داغ

مدیرکل ارشاد مازندران:

سالن‌های تخصصی تئاتر در شهرستان‌های مازندران ساخته می‌شود

سالن‌های تخصصی تئاتر در شهرستان‌های مازندران ساخته می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ساخت سالن‌های تخصصی تئاتر در شهرستان‌های استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، احد جاودانی صبح امروز در مراسم اختتامیه نمایش « باران مایه‌های دختری از جنس من » در شهرستان جویبار گفت: هنرمندان فضای جامعه را با هنر خود به نمایش می‌گذارند و زمانی که هنر به لایه‌های جامعه رخنه کند می‌تواند بسیاری از مسائل و موضوعات را به شیوه‌های نوین جذاب بیان کند که تأثیرگذاری آن دوچندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام گروه‌های هنرهای نمایشی باید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شوند اظهار کرد: تمام هنرمندان هنرهای نمایشی باید در قالب گروهای نمایشی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و دارای شناسنامه شوند و در تشکل بزرگ‌تر انجمن نمایش قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تأکید کرد: سالن‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها در اختیار هنرمندان قرار دارد تا بتوانند به فعالیت هنری خود ادامه دهند.

این مسئول با بیان اینکه در حد توان کمک‌های مالی نیز به گروه‌های هنری می‌کنیم تصریح کرد: از سال گذشته ساخت سالن‌های بلک‌باکس در استان آغاز شده و بزرگ‌ترین سالن بلک‌باکس شمال کشور در شهرستان ساری افتتاح‌ شده است.

جاودانی از ساخت سالن‌های تخصصی تئاتر در شهرستان‌های مازندران خبر داد و گفت: ساخت سالن‌های تخصصی تئاتر در شهرستان‌های بابل، آمل و تنکابن در حال انجام است و امیدواریم چنین سالن‌هایی در همه شهرستان‌ها ساخته و در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه هنرهای نمایشی جشنواره‌های تئاتر استانی را به هنرمندان استان واگذار کردیم که یک انگیزه‌ای برای هنرمندان استان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به علت برگزار نشدن جشنواره تئاتر فجر در مازندران اشاره و عنوان کرد: مازندران اولین استانی است که امسال جشنواره فیلم فجر را در دو شهرستان ساری و نوشهر برگزار کرد و به همین خاطر نتوانستیم خود را آماده جشنواره تئاتر فجر کنیم.

جاودانی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی در مازندران گفت: امسال برای نخستین‌بار شاهد برگزاری جشنواره تجسمی فجر مازندران در ساری بودیم که میزبان آثار هنرمندان تجسمی بزرگ استان به‌ویژه نقاشان بود.

به گزارش بلاغ، 39 گروه هنرهای نمایشی در مرکز هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ثبت‌ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه