اخبار داغ

شهردار میبد:

خواهرخواندگی میان میبد و نائین؛ زمینه‌ساز توسعه گردشگری است

خواهرخواندگی میان میبد و نائین؛ زمینه‌ساز توسعه گردشگری است
شهردار میبد در جلسه بررسی خواهرخواندگی شهرهای نائین و میبد بیان داشت: توسعه گردشگری تا تحقق فعالیت های فرهنگی می تواند از دستاوردهای این پیمان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میبد خبر، نشست فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهرهای میبد و نائین با هدف معرفی دو شهر، توسعه مناسبات فرهنگی وبرنامه های گردشگری در موزه شهدا میبد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

محمود اسد زاده شهردار میبد در این نشست با بیان این موضوع که پیمان خواهرخواندگی میان میبد و نائین می‌تواند با توجه به توسعه قابل توجه این دوشهر در سال‌های اخیر، تجارب گرانبهایی را در اختیار دست‌اندرکاران مدیریت شهری قرار دهد، بیان داشت: براساس قرارداد خواهرخواندگی، این دو شهر از امکان و فرصت همکاری در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و موارد دیگر برخوردار می شوند.

,

وی افزود: با تاسیس دبیرخانه مشترک در دو شهرستان باید برای توسعه فرهنگی و رفع نواقص در این راه برنامه ریزی کنیم.

,

اسد زاده شناخت بسترهای رشد و توسعه در محورهای مختلفی از جمله صنعت، بهداشت و درمان را مهم دانست و افزود: شناسایی محصولات فرهنگی دو شهر نیز از مهمترین کارهایی است که باید صورت گیرد و همچنین در محور محصولات کشاورزی نیز میبد رتبه های خوبی در کشور داشته که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

,

شهردار میبد در ادامه با اشاره به ۸۰۰ هکتار بافت تاریخی در شهرستان میبد ابراز داشت: شهرستان میبد با وسعتی بالغ بر 5 هزار کیلومتر و 3 هزار 700 کیلومتربافت شهری، ۸۳ درصد جمعیت شهری و ۱۷ درصد جمعیت روستایی در بخشهای مرکزی بفروئیه، ندوشن و میبد جای داده است. این دو شهر تاریخی  با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای که دارند می توانند در زمینه صنعت گردشگری گام های خوبی را بردارند.

,

وی با اشاره به رشد صنعتی خوب و همچنین محورهای مخابراتی و نیروهای کار آموزش دیده و ماهر در میبد، ادامه داد: اطلاع داریم که در نائین حوزه گردشگری و احیاء بافت تاریخی خوب کار شده است و ما در این محور می خواهیم از تجارب به دست آمده استفاده کنیم.

,

اسد زاده حضور خیرین میبدی را در همه حوزه ها برای پیشرفت این شهر امری مهم و قابل توجه برشمرد و اظهار داشت: کمتر پروژه ای را مشاهده می کنیم که دست خیرین بزرگوار در آن مشاهده نشود.

,

شهردار میبد ایجاد در آمد پایدار و ارتقای منابع مالی برای شهرداریهای این دو شهر با توجه به تجارب مدیران شهری و ظرفیت های موجود در چارچوب قوانین را از دستاوردهای دیگر این پیان خواند.

,

اسد زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است در پی انعقاد این پیمان شاهد فراهم شدن بستر‌های لازم به منظور رشد و گسترش همکاری‌های دوجانبه باشیم، امری که قطعاً می‌توان با مشارکت بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد بر میزان ثمربخشی آن افزود و بدین طریق، شهروندان هر دو شهر را از مزایای مختلف منتفع ساخت.

,

در پایان این نشست و دیدار مشترک مدیران شهری نائین از تعدادی آثار باستانی و صنایع دستی میبد بازدید کردند.

,
انتهای پیام/اد
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه