اخبار داغ

رفع مشکلات زلزله زدگان همچنان نیازمند اهتمام بیشتر مسئولان است؛

شرح مشکلات و گلایه های زلزله زدگان شهرستان سرپلذهاب/ مسئولان عمق فاجعه را درک کنند!

شرح مشکلات و گلایه های زلزله زدگان شهرستان سرپلذهاب/ مسئولان عمق فاجعه را درک کنند!
زلزله زدگان شهرستان سرپل ذهاب پس از گذشت 100 روز از وقوع زلزله 7 و سه دهم ریشتری، با مشکلات و سختی های عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و از مسئولین انتظار دارند اهتمام بیشتری به خرج داده و به فکر چاره ای اساسی باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بازی دراز، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

,

 

,

, ,

 

,

عمق فاجعه در روستاهای سرپل ذهاب بالا بود . دسترسی به برخی روستاهای زلزله زده سخت بود، همان لحظات اولیه تلاش مردم و گروه های امدادی، سپاه، ارتش، هلال احمر برای آوار برداری و نجات حادثه دیدگان زیر آوار به سرعت صورت گرفت.

,

به علت تخریب بیمارستان شهدای سرپل ذهاب پرسنل و تجهیزات درمانی شهرستان جوابگوی تعداد مصدومین نبود،مسئولین کشوری نسبت به اعزام کادر درمانی متخصص، تجهیزات پزشکی، آمبولانس و 20 فروند بالگرد و تامین خون مورد نیاز برای مرکزدرمانی شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب در سریعترین زمان ممکن اقدام کردند.

,

 

,

هلال احمرسریعا در میان حادثه دیدگان چادرو پتو توزیع کرد تا مردم بتوانند ضمن حفاظت از اموال خود، آرامش داشته باشند.

,

روزهای بعد کمک رسانی و امدادرسانی زمینی و هوایی سازمانهای لشکری و کشوری خدمت رسان بیش از پیش روشن بود، کمک های مردمی از سراسر کشوربه سمت سرپل ذهاب روانه شد.

,

مردم روستاها و شهرسرپل ذهاب روزهای اولیه پس از زلزله در وضعیت بحرانی بسر می بردند، گل آلودشدن آب آشامیدنی یکی از تاثیرات زلزله بود که زندگی مردم را با مشکل روبروساخت و گسیل شدن آب معدنی درقالب کمکهای مردمی را به همراه داشت.

,

, ,

 

,

غیراز مصائب وسختیهای زلزله، مردم برای اسکان اضطراری به چادر نیاز داشتند حجم کمک های هلال احمر و دیگر نهاد های حمایتی و مردمی از سراسر کشور دور از لطف نبود و از همان روزهای اولیه زلزله آستین همت را بالا زدند و زلزله زدگان در چادرهای که به سختی بدست می آمد اسکان اضطراری داده شدند.

,

 

,

زندگی درچادرهای اسکان اضطراری و وجود خطراتی همچون گازگرفتی ، آتش سوزی آن روزها مردم زلزله زده سرپلذهاب را به سمت استفاده از وسایل گرمایشی برقی برد. به علت حجم بالای استفاده مردم از برق و ضعیف بودن قدرت برق شهر و روستا ها، قطعی برق به مشکلات مردم افزوده شد.

,

برق ناپایدارسرپل ذهاب زندگی را برمردم دشوارکرد مردم برای درامان ماندن ازسرما آتش روشن کردند وروز به روزبیماریهای سرماخوردگی وعفونت، بیشتر بین مردم الخصوص کودکان شیوع پیدا کرد.

,

 

,

قطعی مکرربرق، گل آلود بودن آب شرب، آتش سوزی مکرر چادرهای اسکان اضطراری و تعطیلی مدارس و تخریب و شدت خسارت واحدهای مسکونی، تجاری و دولتی یک طرف مشکلات مردم زلزله زده در دو ماه اول پس از زلزله سرپل ذهاب است که کماکان پس از 113 روز از گذشت زلزله این مشکلات به قوت خود باقیست و مشکلات دیگری بر آلام و مصائب مردم مضاعف شده و بر دوش مردم سایه سنگینی افکنده است.

,

 

,

, ,

 

,

مستاجرین تنها قشری هستند که از وعده های دولت فعلا بهره مند نشده اند

, مستاجرین تنها قشری هستند که از وعده های دولت فعلا بهره مند نشده اند,

درمیان تمامی مشکلات و نیازهای مردم سرپل ذهاب، داشتن کانکس واسکان موقت برای عده ای از مردم مستاجر و مستحق و نیازمند که فارق از شرایط و ضوابط تنظیم شده برخی مسئولین امرهستند به یک آرزو تبدیل شده است.

,

به گفته فرهاد تجری نماینده قصرشیرین ،گیلانغرب وسرپل ذهاب در مجلس ۴۰ درصد مردم به کانکس مجهز نشده‌اند.

,

مستاجرین واحدهای تعمیری که هیچگونه تامین خسارتی برای آنها در نظر گرفته نشده همچنان منتظر تعمیر ملک استیجاری خود از طرف مالک هستند وبه این سبب شبها را در زیرچادرهای اسکان اضطراری به صبح میرسانند.

,

 

,

دپوی کانکسهای اسکان موقت در مکانهای مختلف سرپل ذهاب

, دپوی کانکسهای اسکان موقت در مکانهای مختلف سرپل ذهاب,

 

,

یکی دیگر از مشکلات دپوی کانکسهای اسکان موقت در مکانهای مختلف سرپل ذهاب است در حالیکه مردم زلزله زده شهرستان در سرمای زیر صفردرجه درزیر چادرهای اسکان اضطراری شب رابه صبح میرسانند موجب اعتراض مردم شده است.

,

باید دید که مسئولین و خیرین مربوطه باچه اهدافی از توزیع کانکسها جلوگیری کرده وآنها را دپو می کنند.

,

آیا دربرنامه آینده مسئولین و این خیرین توزیع این کانکسها وجود دارد واگر وجوددارد چه زمانی بهتر از امروز وفرداست که سرمای هوا طاقت آوارگان زلزله را بریده است.

,

 

,

, ,

 

,

بازار داغ کانکس فروشی در سرپل ذهاب

, بازار داغ کانکس فروشی در سرپل ذهاب,

در این بین کانکس فروشی این روزها به پدیده ای قابل توجه برای کسب درآمد درشهرستان زلزله زده سرپلذهاب تبدیل شده است واین اسب لجام گسیخته بدون هیچ نظارت و مانعی به کار خود ادامه می دهد.

,

اگر از سلیقه ای عمل کردن مردم در احتساب قیمتها بگذریم نمی توان روش بدست آوردن این کانکسها را نادیده گرفت . آیا این کانکسها از خیرین به بهانه های مختلف گرفته شده وامروز به فروش می رسد ؟ آیا کانکسهای بنیاد مسکن است که در بازار عرضه می شود؟ روش بدست آوردن این کانکسها جایی است که به نظارت وبازرسی مسئولین مربوطه نیاز دارد و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

,

امیدواریم مسئولین مربوطه برنامه ای منظم برای برخورد با این بازارایجاد شده در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب اندیشیده ونظارت وبازرسی براین امر را با جدیدت کامل دنبال کنند.

,

 

,

عدم امهال وام های مناطق زلزله زده

, عدم امهال وام های مناطق زلزله زده,

 

,

علیرغم امهال وام و تسهیلات قبلی و تصویب آن در دولت و ابلاغ آن توسط بانک مرکزی به استانداری متاسفانه شاهد مقاومت بانک های شهرستان سرپل ذهاب هستیم، برخی بانک ها زیر بار نمی روند و کماکان از حساب ضامن ها یا افراد زلزله زده برداشت می‌شود و این نافی دستور دولت و امتیازی است که برای زلزله زده ها در نظر گرفته شده است.

,

 

,

کمبود کانکسهای سرویس بهداشتی واستحمام در شهر و روستاها 

, کمبود کانکسهای سرویس بهداشتی واستحمام در شهر و روستاها ,

 

,

کمبود سرویسهای بهداشتی در شهرزلزله زده سرپل ذهاب همچنان باعث بوجودآمدن مشکلاتی برای مردم زلزله زده شده است.

,

مسافت زیاد ، صفهای طویل انتظار و سرمای سخت وخشک شهرستان خصوصا درساعات اولیه صبح از جمله مشکلاتی است که آوارگان برای مراجعه به سرویسهای بهداشتی باآن روبرو هستند.

,

این کمبودها خصوصا درسطح شهر این روزها پرداختن به امور نظافت فردی بسیاری ازشهروندان را بامشکل مواجه کرده است.

,

بچه های نوزاد وخردسالشان را داخل کانکس باگرم کردن آب برروی اجاق استحمام می دهند. تعداد این خانواده ها درشهر کم نیست که امیدواریم مسئولین وخیرین نیکوکار برای این دسته از مردم زلزله زده سرپلذهاب چاره ای بیندیشند.

,

 

,

, ,

 

,

قطعی آب در روستاهای زلزله زده 

, قطعی آب در روستاهای زلزله زده ,

کم بودن فشار آب وقطعی آن در بسیاری از ساعات شبانه روز موجب اعتراض مردم زلزله زده شده و زندگی آنها را با مشکل روبرو کرده است.

,

هرچند این مشکل یک مشکل قدیمی است ورفع آن خارج از توان آب روستایی است اما بعداز وقوع زلزله این مشکل دوچندان شده و بادرنظرگرفتن شرایط خاص روستائیان خصوصا در دهستانهای ذهاب و پشت تنگ این مشکل نمود بیشتری دارد.

,

 

,

, ,

 

,

بی مهری در حق مساکین مهر زلزله زده سرپل ذهاب

, بی مهری در حق مساکین مهر زلزله زده سرپل ذهاب,

بیمه مساکین مهرشاید بدترین عملکرد را دراستان کرمانشاه داشته است و با وجود تخریب صد درصدی بسیاری از واحدهای مسکن مهرسرپل ذهاب تاکنون هیچگونه پرداختی به بیمه گذاران نداشته است که امیدواریم باتوجه به جدیت وپیگیری استاندار این شرکت بیمه نیز تعهدات خودرا درقبال بیمه گذاران انجام دهد.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه