اخبار داغ

عدم پوشش شبکه دیجیتال در لردگان، عامل گرایش مردم به ماهواره

عدم پوشش شبکه دیجیتال در لردگان، عامل گرایش مردم به ماهواره
بش از ۲۰ روستای بزرگ در شهرستان لردگان متاسفانه در نقطه کور فرستنده های دیجیتال قرار دارند و اکثر ساکنان روستاهای این شهرستان از دریافت اموج شبکه دیجیتال صدا و سیما بی بهره اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ سیستم دیجیتال تجربه ای جدید در عرصه تماشای تلویزیون بوجود آورد و در این سیستم افزون بر ایجاد امکان ارائه شبکه های تلویزیونی بیشتر، کیفیت صدا و تصویر نیز بهبود یافته است.

قابلیت ارائه تعداد شبکه های بیشتر، کیفیت صدا و تصویر بالاتر نسبت به آنالوگ، راهنمای الکترونیکی برنامه ها، اطلاعات اضافی در کنار تصاویر، زبان دوم مانند شبکه آی فیلم، پیام نما با کیفیت بالاتر و خدمات ویژه نابینایان و ناشنوایان از امکاناتی است که در سیستم دیجیتال تعریف شده است.

فرستنده دیجیتال در لردگان در اسفند ماه سال 92 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و از همان ابتدا با مشکل اختلالات تصویر و عدم پوشش سراسری در سطح شهرستان روبرو بود که موجب نارضایتی شهروندان شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار وقت چهارمحال و بختیاری در مراسم  افتتاح و راه اندازی سامانه تلویزیون دیجیتال شهر لردگان و سایر نقاط شهرستان لردگان را ضروری خواند و اظهار کرد: تا پایان سال 1393 تمامی نقاط این شهرستان زیرپوشش این سامانه قرار گیرد اما متاسفانه با گذشت پنج سال هنوز در برخی از نقاط روستایی این شهرستان پوشش این شبکه میسر نشد.

یکی از شهروند لردگانی در روستای بردبر با ابراز گلایه مندی از سوی مسئولین استانی و صدا و سیما استان گفت: عدم پوشش شبکه دیجیتال در این روستا موجب نارضایتی برخی شهروندان شده است و  بر همین اساس باعث روآوردن مردم به ماهواره شدند.

جوانان و اهالی برخی از روستاهای شهرستان لردگان نیز با ارسال  طومار و نامه ای به مدیرکل صدا وسیمای مرکز چهارمحال وبختیاری با این عنوان نوشته اند: همانگو که مستحضرید شدت جنگ نرم وضد دین، ارزشها واعتقادات از طریق تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام بویژه وجود ماهواره در خانواده های روستایی و شهری صورت می گیرد و رسالت صدا و سیما در بعد انقلابی وارزشی صیانت از فرهنگ اسلامی و قومیت هاست ومتاسفانه روستاهای بردبر، دهنو بردبر، هرمو، صالحات، زرین درخت، عشایر سرنجد، منطقه صنعتی شمال دهنو بردبر، باجمعیتی بیش از ۷هزار نفر از یک دکل وگیرنده تلویزیونی دهه ۷۰ استفاده می کند که همواره با خرابی و مشکلات فنی متعدد همراه است و در فصول پاییز و زمستان تماماً با قطعی مواجهه می باشد واین مشکلات باعث شده اهالی این روستاها به ماهواره برای بهره مندی از اخبار روز روی آورند،  لذا از حضرتعالی انتظارداریم موضوع جایگزین دیجیتال به جای گیرنده سنتی قدیمی وبی کیفیت دراین منطقه گردد قطعا دلسوزی حضرتعالی وهمکاری مسولان اجرایی استان وشهرستان کمک بزرگی به پیشگیری از تهاجم نرم دشمنان خواهد داشت.


 معاون فنی صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری پاسخ می دهد

محمدامین صفاری معاون فنی صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در پاسخ به عدم پوشش در برخی از نقاط روستایی شهرستان لردگان و دیگر شهرستان های استان گفت: برای راه اندازی یک ایستگاه دیجیتال بیش از 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد  که توسط سازمان صدا و سیما تأمین شود اما قبل از آن لازم است از طریق استانداری چهارمحال و بختیاری اعتبارات و تجهیزاتی از قبیل برق، مکان، حصار کشی و ... فراهم گردد تا سازمان صدا و سیما بتواند برای محل هایی که امکان پوشش شبکه دیجیتال  وجود ندارد را فراهم نماید .

صفاری بیان داشت: در سال گذشته  با تلاش صدا و سیمای استان حدود 30 ایستگاه دیجیتال در شهرستان های نه گانه استان نصب و راه اندازی شد و ان شاالله نیز 20 ایستگاه دیگر در دستور کار این سازمان است و برخی از روستاهای شهرستان لردگان نیز از این نعمت برخوردار می شوند .

انتهای پیام /

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام لردگان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  معاون فنی صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری پاسخ می دهد,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه