اخبار داغ

بارش برف تا آخرین ساعات روز چهارشنبه در منطقه سقوط هواپیما/امکان انتقال قربانیان حادثه تا اطلاع ثانوی وجود ندارد

بارش برف تا آخرین ساعات روز چهارشنبه در منطقه سقوط هواپیما/امکان انتقال قربانیان حادثه تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
در ستاد بحران استان به ریاست استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان شد که شرایط جوی و آب و هوایی حاکم بر جو استان تا روز چهار شنبه تداوم خواهم داشت که همین مسئله کار انتقال قربانیان حادثه هوایی تهران به یاسوج را با مشکل موجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازبه نقل ازسفیر دنا،جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه وبویراحمد برای اخرین وضعیت انتقال قربانیان حادثه هوایی 3704 هواپیمایی آسمان تهران به یاسوج، به ریاست استاندار کهگیلویه وبویراحمد، فرماندهی ارتش در استان های کهگیلویه وبویراحمد و فارس و همچنین  مدیران استانی عضو ستاد بحران در فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر دنا،,

در این جلسه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به آخرین وضعیت انتقال قربانیان این حادثه غم انگیز اشاره کرد و گفت: انتظار مردم این است که هرچه زودتر این مسئله حل شود و سئوال مردم این بود که آیا اگر این اتفاق در کشور دیگری بود همین گونه پیش می رفت یا نه.

,
, ,

احمدی ادامه داد: اگر در این مسئله و عملیات بزرگ انتقال قربانیان با توجه به منطقه سقوط و هم چنین وضعیت آب و هوایی نیاز به کمک و تجهیزات بیشتر داریم باید زودتر اقدام کنیم.

,

استاندار ابراز کرد: در زمینه آخرین روند انتقال قربانیان باید  وضعیت منطقه، وضعیت سوق الجیشی و حتی مکانهایی که می توان با بهترین روش از خط رأس عبور و بتوان قربانیان این حادثه را انتقال داد انتخاب و در اسرع شروع به عملیات کنیم.

,

احمدی تصریح کرد: اگر شرایط جوی و میدانی و حتی بارندگی در قلل مرتفع اجازه بهترین روش انتقال و حتی امداد را نمی دهد باید صادقانه بگوییم و در این اندازه مردم و حانواده های حادثه دیده را منتظر نگذاریم.

,

وی ادامه داد: مردم از دیدن این همه جمعیت و خودروهای شاسی بلند و نتیجه نگرفتن ناراضی هستند و می طلبد که مسئولان و تیم های امدادی و حتی گروههای مخصوص این عملیاتی متناسب با این وضعیت حضور داشته باشند.

,
, ,

استاندار در ادامه با تأکید بر اینکه ادارات و نهادهای امدادی متناسب با کار و نحوه عملیاتی که در آن منطقه دارند، نیرو و امکانات بیاورند، ادامه داد: بیش از این مردم را نباید سردرگم کنیم و هر روز به یک شیوه از عملیات بگوییم بلکه باید عملیات و زمان دقیق آن را محاسبه کنیم.

,

احمدی به برگزاری ستاد بحران و عملیات نهایی انتقال قربانیان نیز اشاره کرد و گفت:این جلسه با حضور مسئولان اجرایی از سپاه پاسداران، ارتش  جمهوری اسلامی، مسئولان امدادی و هم چنین ادارات درگیر در این عملیات برگزار شده تا بتوانیم به صورت تخصصی این عملیات را به جلو ببریم.

,

زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تسلیت این حادثه ناگوار گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و از ارزش بالایی بخوردارند.

,

وی با بیان اینکه در این عملیات باید با تمام توان وارد شویم و زمان مشخصی را برای انتقال قربانیان با توجه به شرایط جوی محاسبه کنیم، بیان کرد:حرکت و برنامه ریزی جدیدی برای آخرین عملیات انتقال قربانیان باید صورت بگیرد.

,

زارعی تصریح کرد: در این زمینه باید در نزدیکی مکان حادثه کمپ و مکانی را برای پیشبرد عملیات در نظر بگیریم تا نیروهای متخصص کوهنورد و صخره نورد بتوانند در آن مکان سکنی بپذیرند.

,

امیر جمشیدی فرمانده ارشد ارتش در استانهای فارس و کهگیلویه وبویراحمد به آخرین روند عملیات انتقال قربانیان حادثه هوایی تهران به یاسوج اشاره کرد و گفت: اگر شرایط جوی اجازه بدهد با همکاری نیروهای امدادی می توانیم انتقال قربانیان را به پایین دست داشته باشیم.

,
, ,

وی با بیان اینکه در حال حاضر هوای منفی 30 درجه باعث شده که عملیات انتقال قربانیان به پایین کوه با بدترین شرایط صورت گیرد، تصریح کرد:ستاد فرماندهی باید در دامنه کوه استقرار یابد تا بتوان با حضور نیروهای ارتش و هلال احمر و تکاوران سپاهی در اسرع وقت اگر شرایط هوایی مناسب بود به وسیله هلی بورن کار انتقال را به سرانجام رساند.

,

امیر جمشیدی با تأکید براینکه در این عملیات باید از هرگونه حرکت احساسی جلوگیری شود، بیان داشت: نمی شود در این عملیات که یکی از سخت ترین عملیات ها به دلیل برودت هوا و وضعیت جوی است احساسی رفتار کنیم.

,

در ادامه وفایی مقدم رئیس ستاد بحران استان کهگیلویه بویرحمد به آخرین وضعیت این عملیات اشاره کرد و گفت: بررسی های اولیه با حضور امیر جمشیدی در حال جمع بندی برای آخرین وضعیت انتقال قربانیان این حادثه است.

,

وی با بیان اینکه ادارات همگی باید با همکاری و اطلاع در محل حادثه حضور پیدا کنند، ابراز کرد:با توجه به بارشهای اخر فصل زمستان وبرودت خاص هوا در این منطقه نیاز به تجهیزات خاصی داریم که در زمان اتمام بارندگیها باید همه آنها آماده برای انتقال اجساد قربانیان این حادثه هوایی باشد.

,

رئیس جمعهیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد به توقف عملیات به دلیل بارش برف و باران در قلل مرتفع اشاره کرد و گفت: امکان انتقال زمینی به دلیل بارش برف در ارتفاعات نیست.

,

جهان بین با تأکید براینکه بیشتر بارندگی در قله های مرتفع دنا و مکان سقوط هوایپیما از فردا صورت میگرد،بیان کرد: وضعیت جوی در منطقه به گونه ای بوده که امکان انتقال زمینی به دلیل وضعیت میدانی و جوی وجود نخواهد داشت.

,
, ,

وی ادامه داد: با توجه به مسدود شدن این مسیر باید در زمینه انتقال اجساد قربانیان از راه سمیرم وارد عمل شویم.

,

رئیس هلال احمر استان با اشاره به اینکه در این زمینه سه راهکار و سناریو وجود دارد، ابراز کرد: اولین هدف ما در اجرای این عملیات باید سلامت امداد گران باشد و از سوی دیگر می توان با استفاده از توان هوایی در صورت مساعد شدن هوا با عملیات هلی بورن این موضوع را انجام داد.

,

جهانبین با اشاره به اینکه به دلیل وضعیت جوی شاید کار انتقال در سناریوی سوم به بعد از عید و سال آینده بکشد، بیان کرد: امکان افتادن قطعاتی از هواپیما به دلیل قرار گرفتن در شیب 80 درجه قله وجود دارد.

,

مدیر هواشناسی استان نیز در این جلسه به آخرین وضعیت جوی استان و همچنین منطقه در روزهای اینده اشاره کرد و گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به جو استان از امشب تا روز دوشنبه ناپایداریهای جوی در سطح استان وجود خواهد داشت و تا روزهای سه شنبه و حتی چهارشنبه سیستم ناپایدای در جو استان برقرار خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه به صورت لحظه ای داده های هواشناسی را در اختیار امدادگران قرار خواهیم داد،گفت: یک سیستم هواشناسی در منطقه نصب خواهد شد تا لحظه ای اخبار هواشناسی را به امدادکران مخابره کند.

,

مدیر هواشناسی استان با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط جوی امکان هلی بورن وجود نخواهد داشت،تصریح کرد: وضعیت جوی در سطح استان تا سال آینده همین گونه پیش شده است.

,

لازم به ذکر است به دلیل شرایط جوی و اب هوایی و بارش برف در منطقه سقوط هواپیما، در حال حاضر امکان انتقال اجساد قربانیان هواپیمای 3704 پرواز هوایی تهران به یاسوج به روز دوشنبه موکول شده است

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه