اخبار داغ

کمبود داروخانه های شبانه روزی در ارومیه

کمبود داروخانه های شبانه روزی در ارومیه
یکی از مشکلات اساسی مردم در ایام تعطیل و شب ها کمبود داروخانه های شبانه روزی در ارومیه می باشد به طوریکه مردم در روزهای تعطیل برای پیدا کردن دارو باید مشکلات زیادی را برای پیدا کردن داروها از داروخانه تحمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیلوانا نیوز، یکی از مشکلات اساسی مردم در ایام تعطیل و شب ها کمبود داروخانه های شبانه روزی در ارومیه می باشد به طوریکه مردم در روزهای تعطیل برای پیدا کردن دارو باید مشکلات زیادی را برای پیدا کردن  داروها از داروخانه تحمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

تحمل درد بیماری در کنار ساعت های سرگردانی برای پیدا کردن دارو و یا داروخانه باز واقعا شکننده و غیر قابل تحمل است که متاسفانه به سادگی میتوان آن را در ارومیه لمس کرد .

,

ضعف و عدم نظارت لازم از سوی مسولین بهداشت و درمان باعث گردیده تا سوپر مارکت ها موجود در نقاط مختلف شهر عملکردی به مراتب بهتر از داروخانه را در تجویز دارو به فرد بیمار داشته باشند.

,

بی شک توسعه در حوزه درمانی به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین ارکان پیشرفت شهری بزرگ همچون ارومیه محسوب می شود و داروخانه شبانه روزی از الزامات یک شهر بزرگ است تا مردم در ایام تعطیل و ضروری دسترسی آسان به دارو داشته باشند.

,

ارومیه با تراکم جمعیتی بالا و وسعت زیاد خود همواره با کمبود داروخانه شبانه روزی مواجه بوده است به طوریکه برخی از این داروخانه ها نیز به دلیل عدم نظارت فقط به صورت روزانه فعالیت میکنند و همین امر باعث گردیده تا مردم برای به دست اوردن داروی مورد نیاز خود ساعتها در خیابانها سرگردان شوند.
یکی از مهمترین نیاز های بهداشت و درمان در ارومیه دستیابی سریع و آسان شهروندان به خدمات بهداشتی و درمانی و دارویی است که باید بطور جدی مورد توجه مسولین قرار گیرد و از انجایی که تمام داروها در بیمارستان وجود ندارد مردم مجبور به مراجعه به داروخانه ای هستند که ساعت ها باید در صف بمانند تا دارو را تهیه کنند. که این خود مایه شرمساری است.
در حال حاضر در ارومیه هیچ گونه تناسبی بین جمعیت شهری و روستایی با داروخانه های موجود وجود ندارد در واقع تعداد داروخانه های شبانه روزی در ارومیه بسیار کمتر از میزان استاندارد خود هستند.
ایجاد داروخانه های شبانه روزی و مهیا کردن امکانات در نقاط محروم شهر و روستاهای پر جمعیت نه تنها کاهش حجم تردد به شهرهای بزرگ را موجب می شود، بلکه نوعی امید به زندگی و ماندگاری را در ساکنان مناطق محروم پدید می آورد زیرا دیگر کسی که ۵۰ کیلومتر از شهر فاصله دارد مجبور نمیشود کیلومتر ها راه را به امید پیدا کردن دارو به شهر طی کند.

,
,
,
,

داشتن جامعه ای سالم و پویا یکی از مهمترین اولویت های توسعه در هر شهر بزرگ و اباد می باشد بنابرین دولت بایستی با نظارت و رسیدگی در بخش بهداشت و درمان سعی در ارتقاء شاخص های بهداشتی و افزایش سطح سلامت مردم داشته باشد.

,

انشالله مسولین محترم دانشگاه علوم پزشکی هر چه سریعتر پیگیر مشکل مردم و جامعه شده و با صدور مجوز های لازم جهت ایجاد داروخانه های شبانه روزی اقدام نمایند تا به امید خدا دیگر شاهد سرگردانی و علافی مردم در پیدا کردن داروخانه شبانه روزی نباشیم.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه