اخبار داغ

جوین شهرستانی بدون شهربازی/ مردم برای تفریح به شهرهای مجاور می‌روند

جوین شهرستانی بدون شهربازی/ مردم برای تفریح به شهرهای مجاور می‌روند
شهرستان جوین با جمعیتی بیش از 55 هزار نفر علاوه بر نداشتن یک شهربازی ساده از کمبود سایر امکانات تفریحی مثل فضای سبز نیز رنج می‌برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آل نور ،پارک ها و فضاهای سبز، به عنوان یکی از مهم ترین مراکز خدمات رفاهی و تفریحی بوده که علاوه بر جنبه بهداشتی و روانی، در توسعه پایدار شهری بسیار موثر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آل نور,

 

,

فضای سبز و وجود فضاهای سبز اختصاصی مانند پارک‌ها، ضرورت نخست زندگی شهری است؛ شهروندان به جایی برای تفریح، ورزش، برای گپ‌و‌گفت و برای گذراندن لحظاتی در آرامش و سکوت، نیاز دارند.

,

 

,

فقر شدید اماکن تفریحی در جوین مهم‌ترین مشکل برای سپری کردن اوقات فراغت خانواده ها

, فقر شدید اماکن تفریحی در جوین مهم‌ترین مشکل برای سپری کردن اوقات فراغت خانواده ها,

 

,

کمبود اماکن تفریحی در شهرستان جوین مهم‌ترین مشکل برای سپری کردن اوقات فراغت جوانان و خانواده‌ها به شمار می‌رود به طوری که شهروندان جوینی همواره از این موضوع ابراز گلایه می کنند.

,

, , ,

یکی از شهروندان جوینی در گفتگو با صبح توس اظهار داشت: نبود اماکن تفریحی و گردشگری در جوین سبب شده تا شهروندان به شهرستان های مجاور مراجعه کنند که این مهم در شأن مردم این شهرستان نیست.

,

 

,

محمدی ادامه داد: حضور شهروندان در مناطق تفریحی شهرستان های دیگر،بیانگر کمبودهایی است که تاکنون از سوی مسئولان و مدیران اجرایی مرتبط در شهرستان، مغفول مانده است.

,

 

,

نبود اماکن تفریحی زمینه ساز افزایش آسیب های اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان

, نبود اماکن تفریحی زمینه ساز افزایش آسیب های اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان,

 

,

وی گفت: باید از مسئولان شهرستان که دغدغه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را دارند این سوال پرسیده شود که آیا فکر نمی‌کنند کمبود فضاهای تفریحی مهیج و برنامه‌های فرهنگی باعث می‌شود که قشر جوانان به سمت و سوی باتلاق آسیب‌های اجتماعی کشیده شوند؟

,

 

,

محمدی افزود: وقتی که جوانان و نوجوانان مکان خاصی جهت گذراندن اوقات فراغت خود نداشته باشند، خواه یا ناخواه به تفریح های نامناسب روی می آورند و همین امر می تواند زمینه ساز افزایش آسیب های اجتماعی باشد.

,

 

,

نقابی یکی دیگر از شهروندان جوینی در این خصوص گفت: کمبود اماکن تفریحی در جوین باعث شده تا شادی و نشاط اجتماعی دراین شهرستان کمتر جلوه کند.

,

 

,

, , ,

وی افزود: انتظار می رود مسئولین همت بیشتری در راستای ارتقای سطح فرهنگی و تفریحی شهرستان داشته باشند و با تلاش مجدانه در راستای ساخت مراکز تفریحی بکوشند؛ چراکه نبود آن در خور شأن شهرستان جوین نیست.

,

 

,

قول های مسئولین برای بهبود امکانات تفریحی عملی نشده است

, قول های مسئولین برای بهبود امکانات تفریحی عملی نشده است,

 

,

سردارآّبادی یکی دیگر از شهروندان جوینی گفت: خانواده ها در ایام تابستان به تفرج وسرگرمی های مفید نیاز دارند؛ اما فضای خوب و مناسب برای گذراندن تابستانی پربار و نشاط آور در جوین وجود ندارد، به همین دلیل شهروندان برای تفریح مجبورند به شهرستان های دیگر بروند.

,

 

,

وی افزود: بسیاری از مسئولان قول بهبود وضعیت و ارتقاء سطح امکان تفریحی را داده اند؛ اما عملا تغییری در این زمینه احساس نشده است.

,

 

,

, , ,

حسین جمشیدی فرماندار جوین در گفت و گو با صبح توس اظهار داشت: وجود پارک و اماکن تفریحی یکی از الزامات هر شهر و یکی از کمبودهایی است که در شهر نقاب( مرکز شهرستان جوین) وجود دارد.

,

 

,

وی افزود: وجود پارک و اماکن تفریحی، به افزایش نشاط خانواده ها بسیار کمک می کند.

,

 

,

پیش بینی اعتبار از اعتبارات تملک داریی برای ساخت پارک 5 هکتاری در جوین

, پیش بینی اعتبار از اعتبارات تملک داریی برای ساخت پارک 5 هکتاری در جوین,

 

,

فرماندار جوین تصریح کرد: پیگیری های لازم برای ساخت پارک پنج هکتاری در شهر نقاب صورت گرفته است و هیچ مشکلی برای ساخت آن در زمین مشخص شده وجود ندارد.

,

 

,

جمشیدی ادامه داد: کارگروه زیربنای استان مصوبه ساخت این پارک را به شهرستان ابلاغ کرده است.

,

 

,

وی در پایان گفت: امسال از اعتبارات تملک داریی برای ساخت این پارک پنج هکتاری اعتباری پیش بینی کردیم و شهرداری و شورها لازم است هرچه زودتر مقدمات ساخت این پارک را فراهم کنند.

,

 

,

محمد امین علیخانی، شهردار نقاب نیز در این خصوص اظهار داشت: توسعه فضای تفریحی و گردشگری در شهرستان، از اهم برنامه های پیش روی شهرداری است.

,

 

,

وی ابراز کرد: گسترش پارک خطی شهر نقاب، توسعه پارک محلی شمس آباد و ایجاد پارک ها و بوستان های محلی در محلات شهر با توجه به تراکم ساخت و تناسب جمعیت آن محله، از مهم ترین برنامه های شهرداری برای توسعه فضای گردشگری در شهرستان است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه