اخبار داغ

با حضور مهمانان منطقه ای و کشوری؛

همایش نقش روحانیون شیعه و سنی در مبارزه با جریان های تکفیری در ایرانشهر برگزار می شود

همایش نقش روحانیون شیعه و سنی در مبارزه با جریان های تکفیری در ایرانشهر برگزار می شود
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار گفت: همایش نقش روحانیون شیعه و سنی در مبارزه با جریان های تکفیری فردا با حضور مهمانان منطقه ای، کشوری و استانی در ایرانشهر برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، داوود شهرکی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ایرانشهر با اشاره به برگزاری همایش نقش روحانیون شیعه و سنی در مبارزه با جریان های تکفیری اظهار کرد: این همایش لبیکی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری دربین دست اندرکاران کنگره ملی شهدای سیستان وبلوچستان است که ایشان به دو نکته مهم مبنی بر باهوشی مردم استان ودیگری معرفی این استان به عنوان پایلوت وحدت در سطح جهان اسلام اشاره کردند.
وی گفت: دشمن بعد از اینکه مایوس شد که با جنگ سرد و مقابله بیرونی بتواند به کشور و مملکت ایران اسلامی آسیب برساند به دنبال استفاده از جنگ نرم و ابزارها مربوط به آن به ویژه تفرقه افکنی و اختلاف بین مردم و نظام پرداخت.
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: ایران کشوری با قومیت های مختلف است که تنوع مذاهب به وفور در آن وجود دارد بر همین اساس اگر مردم بیدار و هوشیار نباشند دشمن از این مورد سواستفاده می کند.
وی ادامه داد: این همایش با حضور جمع 500 نفری از علمای شیعه و اهل سنت جنوب استان سیستان وبلوچستان از شهرستان های فنوج، دلگان، چابهار، سرباز، کنارک در سالن همایش های دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار می شود که در آن ائمه جمعه، امرای تبلیغ اهل سنت و متنفذین علمای حوزه جنوب استان شرکت خواهند کرد.
شهرکی با بیان اینکه اقدامات لازم در برگزاری این همایش از سه ماه قبل برنامه ریزی شده است، افزود: چهار کمیته به نام های  کمیته فرهنگی و روابط عمومی، کمیته امنیتی، کمیته پشتیبانی و اجرایی درذیل این شورا تشکیل شده؛ همچنین توزیع بسته فرهنگی و بهره مندی از سخنوران کشوری، منطقه ای و استانی از جمله برنامه های این همایش است.
وی با بیان اینکه اهمیت وحدت شیعه و سنی بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد:  شرایط امروز منطقه، جهان اسلام و خصوصا کشور ما شرایط ویژه ای است لذا نیاز امروز ما وحدت و برداری است که قشر روحانی در افکار عمومی تاثیر گذاری بسزایی دارند و این همایش می تواند بر وحدت مردم در منطقه بیافزاید.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه