اخبار داغ

گزارشی از حق بیمه اجتماعی مددجویان؛

عدم پرداخت حق بیمه مددجویان نفس رفاه عمومی را به شماره انداخت/7 هزار مددجو سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند

عدم پرداخت حق بیمه مددجویان نفس رفاه عمومی را به شماره انداخت/7 هزار مددجو سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند
عدم پرداخت به موقع حق بیمه اجتماعی مددجویان کمیته امداد موجب شده افراد سالخورده یا از کار افتاده نتوانند به موقع از خدمات بازنشستگی یا سلامت استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون؛ بیمه اجتماعی به‌طور عام به مجموعه‌ای از خدمات گفته می‌شود که به‌منظور تأمین رفاه عمومی یا مواردی از آن به نفع عامه یا طبقات معینی از جامعه صورت می‌گیرد. این خدمات شامل اقدامات بهداشتی، سلامت، ‌ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوت است و عدم پرداخت حق بیمه مدجویان کمیته امداد از سال 90 تا 92 مشکلاتی را در این زمینه برای آنها به وجود آورده است.
در پیگیری پایگاه خبری شستون در این زمینه رحمان سجادی مسئول دفتر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: کمیته امداد از سال90 تاکنون حق بیمه افراد تحت پوشش خود را به صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر پرداخت نکرده و سبب بروز مشکلاتی در زمینه بازنشستگی و از کار افتادگی مددجویان کمیته امداد شده است.
وی ادامه داد: کمیته امداد در سال 90فقط پنج ‌ماه حق بیمه مددجویانش را به صندوق پرداخت کرده و سال‌های 91و 92نیز اصلا حق بیمه‌ها را نپرداخته است.
سجادی تصریح کرد: تعدادی از مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند و عدم‌پرداخت حق بیمه مشکلاتی را برای صندوق ایجاد می کند.
در ادامه پیگیری ها ناصر ریگی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اظهار کرد: حق بیمه اجتماعی مددجویان کمیته امداد که تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند، از تهران واریز می شود.
وی توضیح داد: واریز حق بیمه اجتماعی مددجویان بخاطر بروز مشکلاتی در سال های گذشته، وقفه دو ساله ای داشته است که با حل مشکلات حق بیمه همه مددجویان تا پایان سال 95 به طور کامل واریز شده و هیچ بدهی وجود ندارد.
رئیس کمیته امداد سراوان کمبود منابع مالی و مشکلات اداری را از علل عدم پرداخت حق بیمه مددجویان از سال 90 تا 92 عنوان کرد و اذعان داشت: کسانی که دارای شبهاتی در زمینه عدم پرداخت حق بیمه هستند می توانند به کمیته امداد مرکز استان مراجعه کرده تا مستندات کافی دال بر واریز حق بیمه ارائه کنیم.
وی یادآوری کرد: 7 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش بیمه اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان هستند که حق بیمه آنها تا پایان سال 95 واریز شده و پرداخت حق بیمه سال 96 در دستور کار قرار گرفته است.
 
انتهای پپام/م.ش

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,
, شستون,
,
,
, شستون,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه