اخبار داغ

جاده روستای اسفشاد قاین هیچ امنیتی برای اهالی روستا ندارد/ بررسی مشکلات جاده اسفشاد در شورای ترافیک قاین

جاده روستای اسفشاد قاین هیچ امنیتی برای اهالی روستا ندارد/ بررسی مشکلات جاده اسفشاد در شورای ترافیک قاین
روستا ی اسفشاد در 5 کیلومتری شهر قاین قرار دارد،این روستا ورودی وخروجی مناسبی برای وسایل نقلیه و عبور و مرور مردم ندارد و دوربرگردان های آن از هر دو طرف نا ایمن است و هرساله شاهد مرگ اهالی روستای اسفشاد در این جاده هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، راه یکی از زیرساختهای اساسی توسعه در هر جامعه ای بوده و بدون فراهم نمودن این زیرساخت توسعه و پیشرفت غیرممکن وبه کندی صورت خواهد گرفت

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

روزانه و هفتگی شاهد تصادفات و مرگ و میرهایی ناخواسته در جاده های کشور و استان هستیم که اگر وقت، انرژی و هزینه بیشتری صرف می شد شاید بسیاری از قربانیان امروز در کنار عزیزانشان حضور داشتند .

,

یکی از حوادثی که در بهمن ماه امسال خانواده ای را در روستای اسفشاد قاین داغدار کرد حادثه برخورد نیسان با عابر پیاده ای بودکه قصد عبور از جاده برای کارهای کشاورزی را داشت.

,

جاده ای که هرروز مسیر عبور و مرور جمع زیادی از اهالی روستاست،چرا که این روستا که در 5 کیلومتری شهر قاین قرار دارد ،  ورودی  وخروجی مناسبی به روستا برای وسایل نقلیه و عبور ومرور مردم  ندارد و دوربرگردان های آن از هر دو طرف نا ایمن است و با توجه به این که زمین های کشاورزی مردم در سمت مقابل روستا قراردارد و همچنین پارکینگ در عرض مقابل احداث شده است لذا عبور مرور برای اهالی این روستا خطر آفرین شده است.

,

 

,

, ,

روستایی که بالغ بر 4هزار نفر جمعیت دارد و شغل اکثر آنان رانندگی و به نوعی می توان گفت: این روستا قطب حمل و نقل شهرستان است و هنوز با مشکلات عدیده ای برای رفت وآمد دست و پنجه نرم می کند .

,

اهالی روستای اسفشاد با بیان این که این حادثه که اولین حادثه دراین جاده نبوده است وتاکنون این جاده خانواده های زیادی را  در روستای اسفشاد داغدار کرده است می گویند: با این تفاسیر که هرروزه مردم برای کار های کشاورزی و دیگر امورات خود مجبور به عبور از عرض جاده هستند ممکن است این اتفاق ، آخرین حادثه هم نباشد لذادرخواست یک راه حل اساسی برای جاده روستایی اسفشاد راداریم.

,

مهدی رحمتی عضور شورای روستای اسفشاد در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن با بیان این که این جاده تا کنون جان چندین نفر از همشهریان مارا گرفته است و خانواده های زیادی را داغدار کرده است گفت: جاده روستای اسفشاد هیچ امنیتی برای اهالی روستا ندارد و ما نمی دانیم که آیا جان مردم برای مسئولین ارزشی ندارد که در نقشه هایی که برای جاده می ریزند عبور ومرور مردم را در نظر نمیگیرند وحتی برخی از مسولین اعلام می کنند که اگر جاده نا امن است از این جاده عبور نکنید در صورتی که در عرض مقابل روستا ،زمین های کشاورزی مردم قراردارد ومردم مجبور به عبور از عرض جاده دو بانده هستند و هر روزشان با استرس آغاز می شود.

, نسیم قائن,

 

,

, ,

رحمتی ادامه داد: با توجه به این که شغل اکثر مردم روستا رانندگی است و معمولا روزانه رانندگان زیادی به سمت خواف وتایباد بار حمل می کنند و موقع نها ریا شام به روستا می رسند  و وسیله نقلیه خود را در پارکینگ روستا پارک می کنند و باید از عرض جاده عبور کنند واگر هم خواسته باشند با کامیون به داخل روستا بیایند باید دو کیلومتر تا دوربرگردان بروند وباز مجدد برای خروج از روستا 3 کیلومتر تا سمت قاین را رانندگی و مجددا به سمت خواف برگردند و فاصله طولانی را بایستی طی کنند  وحتی دوربرگردان های این روستا هم استاندارد نیست .

,

رحمتی گفت: سرعت تردد وسایل نقلیه نیز دراین جاده بالاست و لذا خطرات جانی آن برای مردم و اهالی روستا بسیار زیاد است.

,

این عضو شورا ادامه داد: روستای اسفشاد ورودی مشخصی  ندارد و برای عبور ومرور مردم هم فکر اساسی نشده است و نه زیر گذری داریم و نه پل عابر پیاده ای و حتی به معاونت امور روستایی ریاست جمهوری در سال 95 نامه نوشته ایم ومی گویند این جاده در اولویت نیست وما نمی دانیم که آیا جان مردم برای مسئولین در اولویت نیست؟؟؟

,

 

,

, ,

محمد صفرپور از دیگر اعضای شورای روستای اسفشاد نیز اظهارکرد:8 سال است که پیگیر این جاده هستیم و  پاسخی که مسئولین به ما می دهند این است که روستا در حریم جاده ساخته شده است درحالی که قدمت این روستا از جاده آن هم بیشتر است و زمانی که جاده ای نبوده است روستای اسفشاد سکنه داشته است .

,

وی می گوید : قول های زیادی به ما داده شده است اما این قول ها دقیقا در دهگردشی های مسئولین و در انتخابات بوده است و به محض این که انتخابات چه مجلس و چه ریاست جمهوری به پایان می رسد از جاده اسفشاد هم چیزی در ذهن مسئولین باقی نمی ماند .

,

, ,

حاجی نژاد یکی  دیگر از اهالی روستا گفت: روستای ما پل عابر پیاده ندارد،ورودی روستا مشخص نیست،عبور از عرض جاده دو بانده بسیار سخت است و در زمانی هم که این جاده کشیده شد اصلا به این موضوعات توجهی نشده است و اهالی روستای اسفشاد تا کنون داغ های زیادی از این جاده دیده اند و خواسته ما از مسئولین این است که به فکر اهالی روستا باشند .

,

خبرنگار ما گفتگوهایی با جوانان ورانندگان وسایر اهالی روستا انجام  داد:

,

جوانان روستایی اظهارداشتند: زمین فوتبال ما در سمت مقابل روستا قراردارد و با توجه  به نداشتن یک  محل عبور و مروراز جاده اکثر جوانان قید ورزش در روستا را زده اند  وفوتبال هم تعطیل شده است.

,

 

,

, ,

 

,

رانندگان نیز از نا ایمن بودن ورودی دوربرگردان ها گلایه مند بودند و این که  تا کنون در هنگام دور زدن در ورودی اسفشاد بارها به دلیل غیر استاندارد بودن با بلوکه های اطراف برخورد داشته اند و خسارات زیادی هم به وسیله نقلیه آنها وارد شده است وخواستار یک راهکار اساسی برای ورودی و خروجی روستا شدند .

,

عدم روشنایی جاده در شب از دیگر گلایه هایی است که اهالی روستا و رانندگان دارند ویکی از اهالی روستا گفت: چاله هایی برای تیر برق کنده شد اما هیچ اقدامی صورت نگرفت و مجددا چاله ها را پرکردند.

,

, ,

یکی دیگر از اهالی روستا گفت: خواهشا مسئولین بین روستاها و شهر تبعیض قائل نشوند و ما روستاهایی داریم که 100  خانوار هم بیشتر ندارند و در حریم جاده هم هستند اما پل زیرگذر داشته  و ورودی روستا مشخص است .

,

خبرنگار ما بعد از شنیدن درد دل های مردم روستا به سراغ رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای قاین رفت.

,

مهندس صادقی  در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن با بیان این که موضوع جاده اسفشاد به جد در دستور کار است و بازدید های زیادی ازمحل صورت گرفته است و اقداماتی هم انجام ویا در حال اجراست .

, نسیم قائن,

, ,

وی افزود: با توجه به درخواست شورا و دهیار مبنی بر احداث میدان و زیرگذر تصمیم گیری در شورای ترافیک شهرستان صورت وبر اساس آن اقدام خواهد شد .

,

صادقی  ادامه داد: در همین راستا برای اصلاح دوربرگردان بعد از اسفشاد نقشه برداری انجام شده است ودر صورت نیاز جابه جایی نیوجرسی انجام خواهد شد

,

وی افزود:تعریض باند افزایش سرعت خروجی اسفشاد به سمت قاین در حال انجام است

,

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای قاین در پایان گفت: نتیجه نهایی بعد از برگزاری شورای ترافیک شهرستان که به زودی برگزار خواهد شد به اطلاع مردم خواهد رسید.

,

 

,
,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه