اخبار داغ

از رنجی که می‌بریم؛

مردم 10 روستای تایباد از نبود گاز می‌لرزند!

مردم 10 روستای تایباد از نبود گاز می‌لرزند!
شهرستان تایباد یکی از شهرستان‌های مرزی کشور است که بیش از ۱۰ روستای آن از نعمت گاز بهره‌ای نبرده‌اند و اهالی این روستاها در زمستان سرد باید در صف طولانی نفت ساعت‌ها، زمان سپری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، ایران دارنده دومین ذخایر بزرگ گازی جهان است، انتقال گاز با استفاده از لوله به نقاط دور و نزدیک صورت می‌گیرد و با نصب علمک‌ها در کنار منازل، ساکنان واحدهای مسکونی می‌توانند از این نعمت بزرگ بهره‌مند شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

 

,

در فصل زمستان و با سرد شدن هوا نیاز به گرم کردن وجود دارد و استفاده از بخاری گازی بهتر از بخاری نفتی بوده و گرمای مطبوع‌تری را برای انسان به ارمغان آورده و آلودگی کمتری را ایجاد می‌کند.

,

 

,

برخورداری از گاز حق تمام مردم این سرزمین است، زیرا آنها نیز برای پاسداری از این مرز و بوم تلاش‌های فراوانی کرده‌اند و باید از مزایای آن بهره‌مند شوند.

,

, , ,

شهرستان تایباد یکی از شهرستانهای مرزی کشور است که زمستان‌های سختی را تجربه می‌کند، ولی با این وجود بیش از 10 روستای آن از نعمت گاز بهره‌ای نیستند؛ اهالی این روستاها در زمستان باید در صف طولانی نفت ساعتها وقت بگذارند.

,

 

,

یکی از روستائیان به خبرنگار ما گفت: من از روستای رهنه هستم، اینجا گاز نداریم؛ بچه هایمان همیشه به خاطر بوی نفت سینه هاشون گرفته و مریض است؛ لطفا پیگیری کنید تا مسئولین هم به فکر بررسی کردن این مشکل بیفتند؛ خسته شده ایم.

,

, , ,

یکی از ساکنین روستای آبقه خاطرنشان کرد: روستای ما حدود 1200خانوار و همچنین روستاهای اطراف ما (قلعه نو آبقه، پشته، کوه آباد، کرات، رهنه و فرزنه)هرکدام با جمعیت بالای 1000خانوار از نعمت گازمحروم هستند باوجود اینکه روستاهای نزدیک با جمعیت کمتر، از نعمت گاز خدا را شکر برخوردارهستند، خواهش ما از مسئولین این است که قدمی دراین مورد بردارند.

,

 

,

جمعی از اهالی روستاهای دهستان کرات نیز اینگونه درد دل کردند: سالهاست که وعده گازکشی شنیده ایم؛ اما همچنان با بخاریهای نفتی کلنجار می رویم و در سوزش سرمای زمستان، در تکاپوی چند گالن نفت هستیم. در شهرستانهای دیگر، اغلب روستاهای زیر صد خانوار هم گازکشی شده اند؛ اما روستاهای پر جمعیتی مانند: پشته، آبقه، قلعه نوآبقه، کوه آباد، کرات، رهنه و فرزنه که نرم جمعیتی آنها بعضا نزدیک به 1000 خانوار هم می رسد از گاز خبری نیست؛ لطفا صدای این مردم را به گوش مسئولین برسانید.

,

, , ,

جواد دلیریان گفت: در روستای رهنه بیش از دوهزار نفر ساکن هستند. مردم در هوای سرد و سوزناک پاییز و زمستان باید در صفهای طولانی نفت منتظر بمانند؛ نماینده قبلی منطقه در مجلس، سالها قبل قولهای زیادی در مورد گازکشی به این روستا داد؛ اما متاسفانه هیچ کاری انجام نشد.

,

, , ,

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی محدثی، امام جمعه موقت تایباد نیز بیان کرد: متاسفانه روستای رهنه ازنظر خدمات در آخرین رتبه های خدمت رسانی قرار دارد؛ اکثر روستاهای شهرستان گازرسانی شده، ولی متاسفانه هنوز این روستا از نعمت گازبرخوردار نیست.

,

 

,

, ,

حسین شرافتی راد، فرماندار تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه عنوان کرد: مشکل گازرسانی به روستای شهید پرور رهنه و کلیه روستاهای بخش مرکزی تایباد تا دهه فجر سال 98 به پایان می رسد؛ پیمانکار شرکت گازرسانی مشخص و عملیات اجرایی را بزودی شروع می کند.

,

 

,

وی بیان کرد: پروژه گازرسانی به روستای پشته و ۱۰ روستای دیگر بخش مرکزی شهرستان در همین ایام آغاز خواهد شد و امیدواریم تا دهه فجر سال ۹۷ این پروژه ها به بهره برداری برسند و تمامی این روستاها از نعمت گاز بهره مند شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه