اخبار داغ

جدال دود قلیان با سلامت در بندرعباس/ساحل گردی ممنوع، هوا مسموم است

جدال دود قلیان با سلامت در بندرعباس/ساحل  گردی ممنوع، هوا مسموم است
این روزها ساحل بندرعباس به جای اینکه به محیط فرهنگی و تفریحی سالم برای گردشگران تبدیل شودبه خانی گسترده برای قلیانی ها تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛دریا نعمت بزرگ خداوند که ظرفیت های منحصر به فرد و زیادی در دل آن نهفته که اگر از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود نه تنها یک شهر بلکه کشوری را می توان آباد و توسعه بخشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شهر بندرعباس در کنار دریای خلیج فارس و  ساحلی به طول 20 تا 25 کیلومتر قرار دارد و هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور و جهان است.

,

قدم زدن در کنارساحل آرامش روحی و روانی به دنبال دارد که این آرامش منحصر به فرد را نمی توان در هیچ جای دیگر پیدا کرد.

,

, ,

در فصل زمستان همزمان با سرد شدن هوای سراسر کشور، شهر بندرعباس با دارا بودن هوای مطلوب  میزبان گردشگران زیادی است  که به عشق دریا و ساحل گردی وارد این شهر می شوند.

,

این روزها ساحل بندرعباس به جای اینکه به محیط فرهنگی و تفریحی سالم برای گردشگران تبدیل شود؛ خانی گسترده برای بساط قلیانها و قلیان کش هاست  که دود آن باعث آزار و اذیت شهروندان و گردشگران می شود و وجود این مراکز عرضه قلیان علاوه بر مضر بودن آن چهره زشتی به شهر نیز داده است.

,

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان دودهای موجود در قلیان و نیکوتین در آن 10 برابر بیشتر از هروئین اعتیاد آور بوده، که بر اساس آن می‌توان گفت که قلیان و مواد دخانی دروازه ورود به اعتیاد هستند.

,

جوانانی که برای تفریح سالم به کنار ساحل آمده اند از روی کنجکاوی، تنوع به سمت این مراکز که در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند و تعدادشان نیز به صورت قارچ گونه در حال افزایش است، کشیده می شوند.

,

وقتی که به ساحل شهر بندرعباس می رویم شاهد جوانان و نوجوانانی هستیم که به صورت دسته جمعی در کنار این مراکز عرضه قلیان حضور دارند و از روی رقابت ، شور و هیجان جوانی مشغول استعمال قلیان هستند که ترویج آن باعث ناامنی فضای ساحل می شود.

,

, ,

وقتی که نفس کشیدن در ساحل با طعم دود همراه است

, وقتی که نفس کشیدن در ساحل با طعم دود همراه است, وقتی که نفس کشیدن در ساحل با طعم دود همراه است,

حدیث یوسفی زاده، شهروند بندرعباسی در گفتگویی اظهار کرد: عرضه قلیان در کنار ساحل  چهره زشتی به نوار ساحلی شهر داده و دودهای ناشی از آن باعث ناراحتی شهروندانی می شودکه برای گردش به ساحل آمده اند.

,

این شهروند بندرعباسی تصریح کرد: ساحل که محیطی امن برای تفریح سالم است با وجود بساط های قلیان به محیطی نا امن  تبدیل شده و تهدیدی بسیار جدی برای سلامت جامعه محسوب می شود.

,

یوسفی زاده با بیان اینکه عرضه قلیان درکنار ساحل کار ناشایستی است، گفت: باید مسئولان با عرضه کنندگان قلیان در کنار ساحل برخورد جدی داشته باشند؛ نه اینکه به صورت پراکنده با آنها برخورد می کنند و دوباره آنها را رها می کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: ساحل که مکانی برای تازه کردن حال و هوای انسانهاست ؛ پر شده از دودهای قلیان که تنفس در این مکان ها دشوار است.

,

, ,

تفریح با طعم مرگ

, تفریح با طعم مرگ, تفریح با طعم مرگ,

سهیلا حیدری، یکی دیگر از شهروندان اظهار کرد: اگر جوانی را ببینیم که به سیگار لب می زند حتما او را سرزنش می کنیم؛ اما قلیان را به عنوان یک تفریح نیمه سالم پذیرفته ایم و در برابر استعمال آن توسط جوانان هیچ عکس عملی نشان نمی دهیم.

,

این شهروند بندرعباسی ادامه داد: دود قلیان به اندازه سیگار و بیشتر از آن بر ریه، قلب و سایر اجزای بدن آسیب های جبران ناپذیر وارد می کند اما در کنار ساحل بندرعباس بدون توجه به این موضوع به راحتی قلیان فروشان در حال ارائه این خدمات ناسالم هستند.

,

حیدری افزود: در کنار ساحل که خانواده برای گردش و تفریح به این مکان ها می آیند زیبنده نیست که قلیان فروشان در فاصله کوتاه  از هم قرار گرفته اند و دود این قلیان ها باعث عفونت های ریوی، آسم و سایر بیماری در انسان ها می شود.

,

وی تصریح کرد: در گذشته تنها در قهوه خانه ها قلیان عرضه می شد اما در حال حاضر  در کافی شاپ ها و رستوران های سنتی و مدرنیته نیز قلیان عرضه می شود.

,

این شهروند بندرعباسی تصریح کرد: اسانس هایی که برای طعم دادن به تنباکو قلیان ها افزوده می شود علاوه برتحریک ریه موجب بروز حساسیت ها و آلرژی نیز می شود که استفاده مداوم از این قلیان ها باعث مرگ زود هنگام می شود.

,

, ,

جمع آوری قلیان ها تا قبل از شروع فصل گردشگری

, جمع آوری قلیان ها تا قبل از شروع فصل گردشگری , جمع آوری قلیان ها تا قبل از شروع فصل گردشگری,

پرویز سالاری، عضو شورای شهر بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز از جمع آوری قلیان فروشان در کنار ساحل خبر داد و گفت: در جلسه ای که چندی پیش به ریاست فرماندار برگزار شد مصوب گردید با مشارکت و همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و شهرداری بندرعباس این عرضه کنندگان قلیان تا قبل از شروع تعطیلات عید نوروز جمع آوری شوند.

,

عضو شورای شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: وجود قلیان فروشان در کنار ساحل علاوه بر زشت نشان دادن منظره ساحل یکی از معضلات اجتماعی نیز است و تا قبل از شروع تعطیلات و فصل گردشگری این قلیان فروشان به طور کامل جمع آوری خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه