اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد

کشف اشیاء عتیقه 3 هزار ساله در زنجان/بیش از 252 هزار عدد مواد محترقه در استان به مقصد نرسید

کشف اشیاء عتیقه 3 هزار ساله در زنجان/بیش از 252 هزار عدد مواد محترقه در استان به مقصد نرسید
فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف اشیاء عتیقه باستانی با قدمتی سه هزار ساله در شهرستان خرمدره خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردارعلی آزادی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان،با بیان اینکه  در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق عتیقه و آثار تاریخی در خرمدره ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خرمدره قرار گرفت، اظهار کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهم به قاچاق عتیقه و آثار تاریخی شناسایی شد و با هماهنگی قضائی این فرد مورد تعقیب قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با اشاره به اینکه ماموران آگاهی شهرستان خرمدره با شناسایی محل سکونت این فرد و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند، ابراز کرد:  ماموران در بازرسی از محل اختفای این فرد موفق شدند،تعداد چهار عدد ضروف سفالی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد ، و یک قبضه دشنه {خنجر } دولبه مفرغی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد مسیح یعنی سه هزار سال قبل را کشف و ضبط کنند.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه ارزش ریالی آثار تاریخی مکشوفه از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، به دست نیامد ، عنوان داشت: اقلام مکشوفه جزء اولین آثار شناسنامه دار مکشوفه در شهرستان بوده که کشف شده است.

,

 سردار آزادی با اشاره به اینکه آثار باستانی و تاریخی هر کشوری نشان دهنده فرهنگ و تاریخ آن کشور است، ادامه داد: حفر اماکن تاریخی، قاچاق و خرید و فروش آثار تاریخی برابر قانون جرم محسوب شده و با متهمان برخورد قضائی می شود.

,

بیش از 252 هزار عدد مواد محترقه غیر مجاز  در استان به مقصد نرسید

, بیش از 252 هزار عدد مواد محترقه غیر مجاز  در استان به مقصد نرسید,

وی در ادامه از کشف 180 هزار و 245 عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز در استان زنجان خبر داد، افزود: با توجه به روزهای پایانی سال و نزدیکی چهارشنبه سوری، طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه توسط پلیس زنجان به مرحله اجرا درآمده است.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: ماموران فرماندهی انتظامی استان زنجان با انجام کار اطلاعاتی طی چهار عملیات در شهرستان ابهر ،خدابنده، ایجرود و پلیس امنیت عمومی استان موفق به شناسایی افراد سود جو که اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه غیر مجاز و خطر ناک می کردند، شدند .

,

سردار آزادی اضافه کرد: ماموران انتظامی متهمان را در شهرستان های زنجان ، ابهر،خدابنده و ایجرود دستگیر که در بازرسی از محل اختفای آنان 252 هزارو 369 عدد انواع مواد محترقه کشف کردند.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به برخورد قاطع پلیس با سودجویان و توزیع کنندگان مواد محترقه اذعان داشت: به استناد قانون مجازات اسلامی هر گونه قاچاق ، خرید و فروش و غیره  مواد منفجره و محترقه به طور غیر مجاز جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می شود.

,

سردار آزادی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و موارد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه