اخبار داغ

مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) قناتغستان کرمان:

پشتکار و تعبد حجت الاسلام محمدی برای همه قابل تقدیر بود

پشتکار و تعبد حجت الاسلام محمدی برای همه قابل تقدیر بود
حجت الاسلام والمسلمین محبی گفت: تعبد و بندگی که حجت الاسلام محمدی در مسائل دینی و مذهبی داشت، برای همه قابل تقدیر بود؛ ایشان در بحث مسائل دینی و مذهبی تعصب خاصی داشت که شاید این تعصب را تنها در روحانیون و متدینین ناب وخالص می توان دید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محبی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) قناتغستان کرمان در گفت وگو با پایگاه خبری ناب نیوز در خصوص ویژگی های شخصیتی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی،موسس این حوزه علمیه  گفت: شاخصه اصلی و بارزی که از حاج آقا محمدی سراغ داشتیم، همت والای ایشان بود؛ همانطور که در روایات هم آمده ارزش و منزلت هرکس به اندازه همت اوست، واقعا این ارزشمندی را در وجود ایشان احساس می کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری ناب نیوز,

وی ابراز کرد: در خصوص تاسیس حوزه حضرت ابوالفضل (ع) همه خبر دارند که با دست خالی کار را شروع کرد؛ کسی باور نمی کرد در روستا قرار باشد حوزه تاسیس شود و حتی برخی این موضوع را به سخره می گرفتند.

,

حجت الاسلام والمسلمین محبی بیان کرد: ویژگی دیگر حجت الاسلام محمدی اخلاصی بود که در کارش داشت؛ گاهی اوقات شاید ما کار خیری را اجام دهیم اما نیت مطرح شدن در کنار نیت خیر هم باشد، اما در خصوص حاج اقا محمدی چنین چیزی احساس نمی شد که حتی گوشه ای از این نیت، مطرح کردن نامش باشد و حتی در بسیاری موارد هم سراغ داریم که کار را انجام می داد اما خود را کنار می کشید که اسم و رسمی از او نباشد.

,

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: ویژگی فوق العاده دیگر حجت الاسلام والمسلمین محمدی، پشتکاری بود که در کارهای مختلف داشت؛ ایشان در آموزش و پرورش مشغول بود و با حوزه هم ارتباط داشت اما نتوانست ادامه دهد؛ ایشان بعد از بازنشستگی که در آن سن و سال همه به دنبال استراحت و تجدید قوا هستند، مجدد به سمت دروس حوزوی رفت و با پشتکاری مثال زدنی درس های حوزه را در سطح یک، دو و سه پیگیر شد و با کسب نمره قبولی در امتحانات، مجوزهای صدور کد طلبگی را در سن بالا اخذ کرد.

,

مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) قناتغستان کرمان اظهار داشت: واقعا این پشتکار در کمتر کسی دیده می شود که در این سن و سال به دنبال این مسائل باشد مخصوصا در خصوص دروس حوزوی ک سختی های خاص خود را دارد؛ این پشتکار در تحصیل وهمچنین در کار ساخت و ساز حوزه و کارهای مرتبط با آن هم به همین شکل بود.

,

حجت الاسلام والمسلمین محبی عنوان کرد: گاهی در تامین هزینه مالی حوزه علمیه مشکلاتی پیدا می شد اما حاج آقا محمدی به هر شکلی بود، از خیرین و مردم  مبالغ را جمع آوری کرده وحوزه را به جایی که امروز میبینیم رساندند.

,

وی تشریح کرد: تعبد و بندگی که حجت الاسلام محمدی در مسائل دینی و مذهبی داشت، برای همه قابل تقدیر بود؛ ایشان در بحث مسائل دینی و مذهبی تعصب خاصی داشت که شاید این تعصب را تنها در روحانیون و متدینین ناب وخالص می توان دید.

,

مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) قناتغستان کرمان خاطرنشان کرد: حاج آقا محمدی در زمینه های مختلف چنان تقید خود را به مسائل دینی ومذهبی نشان داده بودند که بسیاری چشم بسته ایشان را قبول داشتند؛ خانواده ایشان می گفتند هیچگاه نافله شب ایشان ترک نمی شد لذا شبی که برای نماز بیدار نشدند، با تعجب صدایشان کردیم که متوجه شدیم سکته کرده اند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه