اخبار داغ

پس از ۱۶ سال فعالیت؛

مرکز فنی‌وحرفه‌ای فراهان؛ همچنان فاقد چارت سازمانی/۴۶۷ نفر امسال در این مرکز آموزش دیده‌اند

مرکز فنی‌وحرفه‌ای فراهان؛ همچنان فاقد چارت سازمانی/۴۶۷ نفر امسال در این مرکز آموزش دیده‌اند
مسئول فنی و حرفه ای فراهان گفت: نبود چارت سازمانی در این مرکز، جذب نیرو و مربی را با مشکل مواجه کرده و ما با وجود تقاضای برگزاری دوره با کمبود مربی مواجه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  فراهان خبر؛ یکی از لازمه های تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توسعه آموزش‌های مهارتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، فرد را برای کسب شغل، حرفه و کسب و کار آماده می‌کند و توسعه اینگونه آموزش‌ها در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب‌دهی به فرایند تولید، امری حیاتی است.

,

مرکز فنی و حرفه‌ای فراهان فاقد چارت سازمانی

, مرکز فنی و حرفه‌ای فراهان فاقد چارت سازمانی ,

مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان فراهان از سال ۸۰ راه‌اندازی شده و در طی این سال‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تربیت نیروهای مهارتی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، نقش به سزایی داشته است.

,

در این مرکز در رشته‌های برق، کامپیوتر، خیاطی، معرق، سفال، قلم زنی و غیره دوره‌های آموزشی و مهارتی با استقبال کارآموزان برگزار می‌شود. در گذشته این دوره‌های مرکز فنی و حرفه‌ای فقط مختص بانوان بود، اما از سال گذشته، برای آقایان نیز در رشته برق و کامپیوتر نیز کلاس‌های مورد نظر دایر شده است.

,

اما متاسفانه پس از گذشت سال‌ها از افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای فراهان و با وجود استقبال مردم از آموزش‌ها هنوز این مرکز فاقد چارت اداری بوده و نبود چارت نیز مانعی برای جذب نیرو و مربی شده است. تاکنون نیز اقدام عملی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

,

از سوی دیگر پراکندگی جمعیت در این شهرستان امکان استفاده از آموزش‌های این مرکز را برای روستائیان و شهرهای اطراف دشوار کرده است. البته این مرکز با همکاری فرمانداری مکان‌های بلااستفاده در شهر خنجین و دهستان تلخاب را برای ارائه خدمات این مرکز شناسایی کرده است، اما بازهم مسئله نبود چارت و مربی ارائه خدمات را با مشکل مواجه می‌کند.

,

سال گذشته نیرویی که برای این مرکز جذب شده بود، به دلیل نبود چارت، در مرکز استان به‌کارگیری شد. این مسئله در جلسات متعددی با حضور مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی، موضوع نبود چارت بازگو شده است.

,

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در جلسه پیگیری این مسئله در فرمانداری فراهان گفت: نامه‌نگاری‌های لازم با مرکز فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص چارت سازمانی این مرکز در فراهان صورت گرفته است. در حال حاضر به دلیل نبود چارت سازمانی در مرکز فنی و حرفه‌ای فرمهین، ما نیروی ثابت در این شهرستان نداریم که امیدواریم با مساعدت مسئولان ارشد استانی و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی این مهم نیز محقق شود. 

,

آموزش ۴۶۷ نفر از آغاز امسال در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای فراهان 

, آموزش ۴۶۷ نفر از آغاز امسال در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای فراهان ,

علی یاراحمدی، مسئول فنی و حرفه‌ای فراهان با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و مهارتی گفت: خوشبختانه امروز با تاکید مقام معظم رهبری، اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد شغل برای جوانان مورد توجه است.

,

وی افزود: با توجه به ضرورت فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان، مهارت‌آموزی کارجویان می‌تواند نقش بسزایی در افزایش سطح مهارت کاری آنان داشته و زمینه جذب مهارت آموختگان را در عرصه تولید و اشتغال فراهم کند.

,

, ,

یار احمدی اظهار کرد: این مرکز در ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی موفق عمل کرده است و امسال ۴۶۷ کارآموز از این مرکز گواهینامه فنی و مهارتی دریافت کرده‌اند.

,

مسئول فنی و حرفه‌ای فراهان بیان کرد: در این مرکز برای اولین بار دوره آموزشی در رشته برق برای بانوان برگزار شد و با تقاضای آقایان برای برگزاری و ارائه آموزش با رایزنی‌ها، دوره آموزشی برق، تعمیر آبگرمکن و کامپیوتر نیز برای آن‌ها برگزار شد.

,

ارتقای مهارت‌آموزی یکی از کلیدواژه‌های تحقق کارآفرینی و پیشبرد اقتصادی 

, ارتقای مهارت‌آموزی یکی از کلیدواژه‌های تحقق کارآفرینی و پیشبرد اقتصادی ,

وی ادامه داد: یکی از زیرساخت‌های لازم ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی به مردم و روستائیان است، چرا که ارتقای مهارت‌آموزی یکی از کلیدواژه‌های تحقق کارآفرینی و پیشبرد اقتصادی است.

,

یار احمدی اظهار کرد: در این راستا با توجه به پراکندگی جمعیت و تقاضا برای برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاها، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و دوره‌های آموزشی در روستاهای شهرستان نیز با همکاری دهیاری و پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود.

,

مسئول فنی و حرفه‌ای فراهان گفت: با همکاری فرمانداری برای رفاه حال همشهریان فراهانی و برای استفاده از آموزش‌های این مرکز، ایجاد یک مرکز فنی و حرفه‌ای در شهر خنجین و دهستان تلخاب، در حال پیگیری است.

,

برگزاری دوره‌های آموزشی در بخش کشاورزی در سال ۹۷

, برگزاری دوره‌های آموزشی در بخش کشاورزی در سال ۹۷,

وی افزود: با شناسایی نیازهای آموزشی بخش کشاورزی شهرستان و اولویت‌بندی آن با توجه به ظرفیت‌های موجود، برای سال ۹۷ آموزش‌های مهارتی در رشته‌های گیاهان دارویی، گل‌های زینتی، زعفران و قارچ در اولویت این مرکز قرار دارد؛ که با استفاده از حداقل امکانات، مکانی برای کارگاه تولید قارچ در نظر گرفته و گلخانه‌ای با اعتبار  ۹۰ میلیون ریال در مرکز ایجاد شده است که امیدواریم بتوانیم مربی مورد نظر برای آموزش اینگونه مهارت‌ها را جذب کنیم.

,

یاراحمدی تصریح کرد: در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان فراهان، آموزش‌های کاربردی و حرفه‌ای به کارآموزان ارائه شده و برای آموزش دانش‌آموزان رشته فنی و حرفه‌ای و کار دانش، همکاری‌های لازم صورت گرفته است. 

,

 

,

, ,

مسئول فنی و حرفه‌ای فراهان خاطرنشان کرد: نبود چارت سازمانی در این مرکز، جذب نیرو و مربی را با مشکل مواجه کرده و ما با وجود تقاضای برگزاری دوره با کمبود مربی مواجه هستیم. در واقع ارائه خدمات بهتر در این مرکز نیازمند توجه مسئولان برای رفع این مشکل است.

,

بی شک اهمیت دادن به مسئله آموزش های فنی و حرفه ای نقش موثری در تحقق کارآفرینی و اهداف اقتصاد مقاومتی دارد که لازم است مسئولان با توجه بیشتر به این مراکز، موانع را از سر راه بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه