اخبار داغ

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی:

۱۶ هزار مهندس در آذربایجان‌غربی عضو نظام مهندسی هستند/ عضویت مهندسین در سازمان نظام مهندسی رسمیت داده شود

۱۶ هزار مهندس در آذربایجان‌غربی عضو نظام مهندسی هستند/ عضویت مهندسین در سازمان نظام مهندسی رسمیت داده شود
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۶ هزار مهندس در سطح آاین استان عضو سازمان هستند، گفت: باید شغل و سابقه کار مهندسین عضو این سازمان به رسمیت شناخته شده و دارای حقوق و مزایای برابر با دیگر شاغلان شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر هاشم زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، ضمن تبریک روز مهندس گفت: سازمان نظام مهندسی بالغ بر ۲۰ سال است که فعالیت خود را درآذربایجان غربی همزمان با کشور آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: ۱۶ هزار مهندس در سطح آذربایجان غربی عضو این سازمان هستند که از این مقدار ۸ هزار آن در ارومیه و بقیه در ۱۶ شعبه که در سطح استان فعالیت می‌کنند.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی با تلاش روزمره مهندسان توانسته در سطح آبادانی استان گام های موثری برداشته اما با توجه به اینکه این علم هرروز در حال پیشرفت است مهندسان استان نیز باید توانایی های خود را همزمان با دیگران افزایش دهند.

,

وی، در خصوص چگونگی دریافت پروانه اشتغال مهندسین اظهار داشت: مهندسان در قالب آزمون های سازمان نظام مهندسی که در ۳ زمنیه نظارت،طراحی و اجرا که هر سال ۲ بار این فرصت برای آنان فراهم است اقدام به دریافت پروانه اشتغال می کنند.

,

هاشم زاده، از توان قابل توجه مهندسان در زمینه های نظارت و اجرا خبرداد و افزود: مهندسان استان در سال های اخیر با توجه به عملکردی که داشته اند نشان دادند در  زمینه های عملیاتی استعداد های قابل توجهی دارند اما می تواند در زمینه طراحی نیز این استعداد هارا بیشتر کرده و پیشرفت کنند.

,

* نظام مهندسی بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور است

, * نظام مهندسی بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور است,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی، با بیان اینکه این سازمان یک سازمان مردم نهاد است اظهارداشت: امیدواریم با توجه به افزایش روزمره تعداد مهندسین شاهد افزایش میزان اشتغال زایی در سطح استان نیز باشیم تا این مهندسان علاوه براین سازمان بتوانند شغلی رسمی برای خود داشته باشند.

,

وی، یکی از علل رکود اقتصادی در این سازمان را کاهش ساخت و ساز و مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با حل این مشکل شاهد حل مشکلات مهندسان نیز باشیم چراکه این مهندسان بدون هیچ باری بر دوش دولت تنها حق الزحمه کاری خود را دریافت می کنند.

,

هاشم زاده، عنوان کرد: مهندسین در سطح استان از بیمه مهندسین که خود چند نوع است برخوردارند اما اکنون موضوع مدنظر بیمه تامین اجتماعی آنان است.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی، ادامه داد: مهندسینی که در قالب مهندسین نظارت، اجرا و یا طراحی در سازمان نظام مهندسی مشغول به فعالیت هستند به طور رسمی شناخته نمی شوند.

,

وی، با بیان اینکه امیدواریم روزی مهندسان این سازمان نیز به عنوان شاغلان رسمی تلقی شوند تصریح کرد: هیچ کدام از مهندسان سازمان نمی توانند مدت زمان فعالیت خود در سازمان نظام مهندسی را به عنوان سابقه کار مطرح کنند در حالی که فعالیت های مفیدی در این سازمان داشته اند.

,

هاشم زاده، گفت: سازمان برنامه و بودجه اقدامی قابل توجه در این خصوص نداشته و امروز با توجه به مکاتباتی که انجام شده خواستار به رسمیت شناخته شدن عضویت این اعضا و سابقه کار آنان همچون دیگر فعالان استان هستیم.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی، در پایان خاطرنشان کرد: اولویت سازمان ارتقای ساخت ساختمان‌ها و نظارت بر اجرای آن با توجه به زلزله‌ها و آتش سوزی‌های اخیر است که نشان از مهم بودن خدمات مهندسان دارد. در همین راستا امیدواریم حقوق آنان به خوبی پرداخت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه