اخبار داغ

اولین جشنواره آواها و نغمات دینی هرمزگان در سیریک پایان یافت+ تصاویر

اولین جشنواره آواها و نغمات دینی هرمزگان در سیریک پایان یافت+ تصاویر
اولین جشنواره قرآنی تلاوت آواها و نغمات دینی استان هرمزگان با معرفی برترین ها در شهرستان سیریک به کار خود پایان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسحاق ذاکری دبیر جشنواره قرآنی آواها و نغمات دینی هرمزگان در مصاحبه با خبرنگار آذینی گفت: این جشنواره قرآنی با شرکت 250 نفر در دو بخش برادران و خواهران در رشته های قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ ۱۵ جز آقایان، حفظ ۱۵ جزء بانوان و حفظ جز ۳۰ قرآن کریم به مدت 2 روز در حسنیه 14 معصوم(س) روستای روتان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی اظهار کرد: در این جشنواره قرآنی که با مشارکت برادران و خواهران اهل تسنن و تشیع برگزار شد  شرکت کنندگان در رشته های تواشیح و ابتهال ویژه عموم جامعه قرآنی نیز با هم به رقابت پرداختند.

,

اسحاق ذاکری دبیر اولین  جشنواره قرآنی آواها و نغمات دینی هرمزگان یادآور شد: در پایان جشنواره قرآنی آواها و نغمات دینی هرمزگان در رشته تحقیق آقایان وحید مهدی زاده ، محمد دهش و مجید زارعی  نفرات اول تا سوم شدند.

,

این مسئول ابراز کرد :در رشته ترتیل آقای اسماعیل ملاحی ، ابراهیم زینلی و سعید مکی زاده نفرات اول تا سوم شدند

,

 ذاکری تصریح کرد: در رشته حفظ کل حسین درستکار و سید مسلم درخوش نفرات اول و دوم شدند، در رشته حفظ 15 جزء ابراهیم طیبی شاهی، علی ملاحی و عیسی زارعی نفرات برتر شدند  و در رشته حفظ 15 جزء خواهران سرکار خانم سعیده ماهرو، فرزانه نارویی و فاطمه بنگلی نفرات اول تا سوم شدند.

,

دبیر جشنواره قرآنی آواها و نغمات دینی  هرمزگان افزود: در بخش تواشیح گروه گروه بلدالامین شهرستان میناب آقایان محمد رضا حقانی فرد، مهدی مکی زاده ،امیر دیو دار ، مجید زارعی و سجاد احمدی زاده بعنوان مقام اول جشنواره رسیدند.

,

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره قرآنی نمایشگاه علوم قرآنی و آثار و دستاورهای فرهنگ بومی و سنتی مردان و زنان شهرستان سیریک جهت بازدید علاقمندان به معرض نمایش گذاشته شده بود.

,

روستای روتان واقع در شهرستان سیریک استان هرمزگان یکی از روستاهای قرآنی هرمزگان است که سابقه دو دوره میزبانی از جشنواره سراسری قرآن مدهامتان روستایی کشور را دارد.

,

شهرستان سیریک با جمعیت 45 هزار نفری در 175 کیلومتر شرق مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه