اخبار داغ

170فرماندارشهرستان سرایان:

هزار ساعت اشتغال در سرایان از دست رفت

هزار ساعت اشتغال در سرایان از دست رفت
فرماندارشهرستان سرایان گفت:کاهش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی سبب شد تا 170 هزار ساعت اشتغال در سرایان در سال 96 از بین برود و به حوزه کارگری این شهرستان شش میلیارد تومان خسارت وارد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کریمی فرماندار شهرستان سرایان صبح امروز در گفت وگو با سرایان بیدار گفت : سرایان یکی از آسیب پذیرترین شهرستان های خراسان جنوبی است زیرا  حدود ۸۶ درصد منابع درآمدی مردم آن به حوزه دامپروری و کشاورزی برمی گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

وی افزود : سرایان در۵ سال گذشته حدود۵۰ درصد کاهش سطح زیر کشت درحوزه کشاورزی داشته است و به همین میزان  با رکود در بخش دامداری مواجه بوده است.

,

فرماندارشهرستان سرایان اظهارکرد:به علاوه فقر مراتع به ویژه درحوزه مدیریت منابع آب باعث شده است  که هشت هزار و 400 ساعت برداشت آب درسال به چهار هزار و 200 ساعت در سال برسد.

,

کریمی گفت:  براساس برآورد اولیه جهاد کشاورزی ، سال گذشته به خاطرسرمازدگی حدود۱۵۰ میلیارد تومان به باغ های انار شهرستان که یکی ازمحصولات استراتژیک سرایان است خسارت وارد شد.

,

وی بااشاره به همراهی خوب کشاورزان در زمینه مدیریت منابع آبی خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت گندم، زیره، پنبه و به ویژه زعفران که منبع درآمد کشاورزان شهرستان است کاهش یافته است طوری که چیزی حدود ۱۷۰ هزارساعت اشتغال سرایان درحوزه کشاورزی درسال ۹۶ ازدست رفت که در مجموع شش میلیارد تومان حوزه کارگری سرایان خسارت دید.

,

فرماندارسرایان با بیان این که برای توسعه همه جانبه نیاز به سرمایه گذاری در حوزه صنعت است تصریح کرد: این حوزه هم زمان بر و سرمایه بر است بنابراین باید مدیریت منابع آب انجام شود که دراین زمینه ۱۲ میلیارد تومان فقط دربحث افزایش راندمان در شهرستان درحوزه منابع آب کار شده است. همچنین نباید این موضوع را هم فراموش کرد  که سرایان بحرانی ترین دشت استان است و درخواست هم این است  که مدیران استانی برای ماندگاری جمعیت در شهرستان توجه ویژه ای  داشته باشند. کریمی بیان داشت: سرایان اولین شهرستان دراستان بود که طرح های تعاونی را درقالب۲۳ طرح به مرکز استان استان ارسال کرد.

,

به گفته وی با توجه به این که در دو صندوق تعاونی‌ امید آیسک و تعاونی دشت لاله بسطاق چهار میلیارد پول موجود است  تقاضا از مدیر عامل و هیئت مدیره این شرکت ها این است کمک کنند تا تسهیلات را زودتر جذب کنیم.به علاوه تعاونی مجموعه بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان شکل گرفته است تا برای اولین بار در استان یک مجموعه شتر مرغ هزار واحدی دراین شهرستان ایجاد شود.

,

فرماندارسرایان عنوان نمود:همچنین تعاونی سنگ شجر سه قلعه که استاندار قول کمک به این واحد تولیدی را داد ۴۵۰ نفر عضو دارد و پی گیری شده است تا پایان سال تعدادی ازدستگاه های سنگ تراش تحویل این تعاونی شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه