اخبار داغ

برگزاری دوره های آموزشی بیماری بروسلوز و بهداشت شیر ویژه بانوان در روستای حاج عطا شهرستان درمیان

برگزاری دوره های آموزشی بیماری بروسلوز و بهداشت شیر ویژه بانوان در روستای حاج عطا شهرستان درمیان
وحدت درمیان - ۲ دوره کلاس آموزشی بیماری بروسلوز و بهداشت شیر جهت افزایش سطح اگاهی عمومی بانوان در روستای حاج عطا از توابع شهرستان درمیان برگزار گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وحدت درمیان :  دکتر مدرسی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان درگفتگو با وحدت درمیان در این خصوص گفت: در این دوره بانوان روستایی با راههای انتقال، پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز و بهداشت شیر  آشنا شدند.

وی به اهمیت بحث آموزش در جهت پیشگیری از بیماریهای مشترک اشاره کرد و یاداور شد: آموزش بانوان روستایی  نقش بسزایی در کنترل بیماری های مشترک  بین انسان و دام دارند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان افزود: یکی ازمهمترین بیماریهایی که می تواند سلامت اشخاص را به خطر بیندازد بیماری بروسلوز(تب مالت) بوده که ا ز طریق مصرف شیر آلوده به انسان منتقل می شود و درمان آن نیز طولانی و پر هزینه می باشد.از این رو آشنایی افراد با این بیماریها ،نحوه پیشگیری،کنترل ومبارزه با آنها به افراد آموزش داده می شود تا در صورت امکان از شیوع برخی بیماریها و انتقال آن به انسانها جلوگیری گردد.

دکتر مدرسی از برپایی دوره های آموزشی و ترویجی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: یکی از رسالتهای دامپزشکی آشنایی مردم خصوصا اهالی مناطق روستایی و عشایری با بیماریها و راههای کنترل و مبارزه با آن از طریق برپایی دوره های آموزشی می باشد که می تواند به حد چشمگیری درکاهش بسیاری از آسیبها و بیماریها نقش داشته باشد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وحدت درمیان,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه