اخبار داغ

بهبودیافتگانی که در "جواد الائمه" مأوا می گیرند/ صیانت از کرامت انسانی معتادان متجاهر خیابانی

بهبودیافتگانی که در "جواد الائمه" مأوا می گیرند/ صیانت از کرامت انسانی معتادان متجاهر خیابانی
قرارگاه جوادالائمه (ع) جهت مقابله با اعتیاد و توزیع مواد مخدر ،کاهش طلاق و ساماندهی مناطق حاشیه نشین از سال 95 در شهرستان خرم آباد آغاز شده و در هفت محله حاشیه شهر فعالیت گسترده ای دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک فقر، بیکاری، اعتیاد سه عاملی هستند  که می توانند بنیان یک خانواده با عنوان یک نظام مهم اجتماعی را درهم بشکنند البته بیان اینکه صرفاً شخص بیکارمعتاد می شود و هیچ فرد شاغلی سراغ اعتیاد نمی رود در هیچ دیدگاهی پذیرفته نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

بسیاری افراد هستند که در اثر اعتیاد شغل و جایگاه اجتماعی خود را از دست داده اند و از طرفی حضور افراد معتاد در محلات حاشیه نشین و محروم شهر و به اصلاح مناطق آسیب دیده نمود و ظهور بیش تری دارد.

,

 

,

معتادان خیابانی

, معتادان خیابانی,

 

,

بنابراین بهترین و اساسی ترین راهکار در برابر این بلای خانمان سوز، آگاه سازی ،پیش گیری و مقابله با اعتیاد است که  کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد.

,

 

,

طرح قرارگاه جوادالائمه (ع) با هدف استفاده از ظرفیت وتوان بسیج ،جهت مقابله با اعتیاد و توزیع مواد مخدر ،کاهش طلاق و ساماندهی مناطق حاشیه نشین از سال 95 در شهرستان خرم آباد همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

,

 

,

 "طرح کرامت" در راستای مقابله با اعتیاد درهفت محله آسیب دیده سطح شهرستان در حال اجرا شدن است. شناسایی، بسترسازی، بیان آسیب ها، اقدام قاطع، درمان و صیانت از معتادین 6 گام مهم و اجرایی این طرح است.

,

 

,

معتادان خیابانی0

, معتادان خیابانی0,

 

,

هزار و200 معتاد در هفت محله محروم خرم آباد 

, هزار و200 معتاد در هفت محله محروم خرم آباد ,

تعداد هزار و200 معتاد در هفت محله حاشیه نشین اسدآبادی، فلک الدین، پاچنار، پشته حسین آباد، منطقه گل سفید،کرگانه و کوی علی آباد خرم آباد وجود دارد که تعداد 300 معتاد متجاهر توسط قرارگاه جواد الائمه شناسایی شده اند.

,

 

,

 شناسایی معتادین و تهیه بانک های اطلاعاتی از خانواده معتادین از جمله اقدامات این قرارگاه است که از آغاز فعالیت آن تا کنون 250 خرده فروش و مواد فروش شامل 33 زن و 217 مرد در این محلات شناسایی شده اند که ضمن شناسایی راهکارهای از بین بردن معضلات و مشکلات نیز مطرح شده است.

,

 

,

 طرح کرامت، یک طرح فرهنگی برای  کنترل و پیشگیری از اعتیاد است  و در بحث بسترسازی کارهای عمرانی،سازندگی و فرهنگی انجام شده است.

,

 

,  ,

تحت درمان بودن 46 معتاد متجاهر

, تحت درمان بودن 46 معتاد متجاهر,

سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر با اشاره به تحت درمان بودن 46 معتاد متجاهر شامل 25 مرد و 21 زن در کمپ ماده 16 دولتی گفت: طی جلسات متعدد درشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در صدد هستیم تا هزینه های درمانی برای افراد معتاد در 12 کمپ و 52 کلینیک خصوصی سطح شهر کاهش پیدا کند.

,

 

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد اظهار داشت: در جلسات متعدد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پیگیرساخت اردوگاه ترک معتادین با پذیرش 100 نفر به عنوان پایلوت هستیم.

,

 

,

وی  در رابطه با اقدام قاطع با همکاری دادستان شهرستان برای مقابله با مواد فروشان و خانه های فساد در محلات سطح شهر گفت: بعد از رصد ،شناسایی و صحبت و ارشاد مالکین و خرده فروشان در صورت ادامه کار دستور تخریب این منازل داده می شود.

,

 

,

پیگیری طرح کرامت یک در جلسات با مسئولین شهرستان  

, پیگیری طرح کرامت یک در جلسات با مسئولین شهرستان,

 

,  ,

صیانت از بهبودیافتگان، اعطای تسهیلات و ایجاد شغل

, صیانت از بهبودیافتگان، اعطای تسهیلات و ایجاد شغل,

 

,  ,

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد گفت: با ایجاد کارگاه های فنی و حرفه ای،استفاده از گروه na و تمرین 12 گام و بکارگیری 15 روانشناس و با همکاری خیرین و ایجاد شغل و اعطای  تسهیلات از بهبود یافتگان صیانت می شود.

,

 

,

وی تأکید کرد: باید از ظرفیت معاونت بهداشت ودرمان علوم پزشکی،بهزیستی ،کمیته امداد، شورای شهر و شهرداری،برای پیشبرد سریع کار قرارگاه جواد الائمه استفاده کرد.

,

 

,

سرهنگ بازگیر با اشاره به اهمیت و بازده کار انقلابی و جهادی که به زمان و مکانی خاص محدود نیست گفت: پیشگیری و مقابله با اعتیاد حرکتی جهادی و انقلابی را می طلبد؛ بسیجیان و مردم عزیز ما که در بحث شناسایی، بسترسازی،بیان آسیب ها حتی درمان و صیانت کار را از خیلی وقت پیش شروع کرده اند لذا بایستی تمامی نهادها و ادارات  ذی ربط هم به صورت جهادی پای کار بیایند.

,

 

,  ,

بیان آسیب های مواد مخدر از طریق بروشور و برنامه های تلویزیونی و رادیویی  

, بیان آسیب های مواد مخدر از طریق بروشور و برنامه های تلویزیونی و رادیویی  ,

وی در رابطه با گام بیان آسیب های مواد مخدر و اعتیاد تصریح کرد: با پخش برنامه های آموزشی در رابطه با موضوع اعتیاد ، تهیه و توزیع 5 هزار بروشور با موضوع آموزش و پیشگیری از اعتیاد،در بین مدارس وخانواده ها ، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع اعتیاد، استفاده از روانشناس ها در برنامه های صداو سیما و برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و هم چنین در نشستی خبری با اصحاب رسانه آسیب های مواد مخدر بیان شده است.

,

 

,

توزیع بروشور در مدارس با موضوع پیش گیری و مقابله با اعتیاد

, توزیع بروشور در مدارس با موضوع پیش گیری و مقابله با اعتیاد,

   

,    ,

فرمانده نیروی مقاومت بسیج خرم آباد با اشاره به اقدامات سازندگی در هفت محله حاشیه نشین توسط قرارگاه جواد الائمه گفت: بازگشایی معابر، رفع مشکلات آب و برق، روشنایی، برقراری امنیت، محرومیت زدایی و تلاش برای احیای فرهنگ در میان مردم محل ازجمله اقداماتی بوده که به صورت جهادی انجام شده است.

,

 

,

, ,

 

,

سرهنگ بازگیر از شروع و پیشبرد عملیات فرهنگی و سازندگی در مناطق حاشیه نشین شهر یاد کرد و گفت: راه اندازی گروه های جهادی، ساماندهی محله، رنگ آمیزی دیوارها منقش به نام، تصاویر و جملات شهدا ، ایجاد فضای سبز و کتابخانه در محله کوی علی آباد از جمله اقدامات در راستای اعتلای سازندگی و فرهنگی است.

,

 

,

اقدامات طرح جوادالائمه

, اقدامات طرح جوادالائمه,

 

,

وی در رابطه با دومین گام طرح قرارگاه جواد الائمه اظهار داشت: در بحث بسترسازی از افراد تأثیرگذار و معتمدین محل به عنوان یک ظرفیت و برای ارتباط با مسئولین استفاده می شود.     

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه