اخبار داغ

استاندار قزوین:

۲۰میلیارد تومان در طرح توسعه حرم "طفلان مسلم" هزینه می‌شود

۲۰میلیارد تومان در طرح توسعه حرم "طفلان مسلم" هزینه می‌شود
استاندار قزوین گفت: در طول چهار سال آینده ۲۰۰ میلیارد ریال در طرح توسعه و بازسازی حرم دوطفلان مسلم( ع)با همکاری و حمایت قزوینی ها،هزینه خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین صبح امروز(شنبه) در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در استانداری قزوین با اشاره به هزینه‌های طرح توسعه طفلان مسلم (ع)،اظهار کرد: باید تلاش کنیم هزینه‌های این طرح عمدتا با کمک‌های مردمی صورت گیرد که این مهم با جلب اعتماد و ارائه گزارش به مردم ممکن خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: براساس قانون نمی‌توان هزینه‌های استان را خارج استان و یا کشور صرف کرد اما می‌توان با راهبردها و روش‌های دیگر به اجرای این پروژه کمک کرد.

این مسئول بیان کرد: در سفر آذرماه خود به کشور عراق و شهرستان مصیب استان حله کاملا تفاوت‌ها را در فعالیت‌های عمرانی و بهداشتی این استان احساس کردیم که این نشان از فعالیت‌های قابل توجه گروه ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین دارد. 

استاندار قزوین گفت: فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین در عراق کاملا محسوس است و این فعالیت‌ها جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه با کلیات طرح توسعه حرم طفلان مسلم (ع) که توسط ستاد بازسازی عتبات قزوین دنبال می‌شود موافق هستیم، افزود: در خصوص این طرح و بخش‌های مختلف آن باید بررسی‌هایی صورت گیرد و کار اجرایی مربوط به آنرا سرعت ببخشیم.

موسسه تورگردان در عراق راه اندازی شود
استاندار قزوین ابراز کرد: می‌توان با برگزاری همایشی مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت‌های اتاق بازرگانی را برای این طرح جذب کرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها نیز باید همکاری و مساعدت لازم را برای اعزام نیروها با ستاد بازسازی عتبات عالیات داشته باشند و برای حمل و نقل نیز حداقل دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌ها و سازمان حمل و نقل حداقل تا مرز ایران و عراق جابه جایی نیروها را برعهده گیرند.

زاهدی با اشاره به منابع مالی اجرای طرح توسعه حرم طفلان مسلم (ع)، گفت: می‌توان طی چهار سال 200 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح را از محل نذورات مردمی فراهم ساخت و همچنین برای ساخت حسینیه قزوینی‌ها در مسیب عراق نیز باید هیئت امنایی متشکل از سمت‌های حقوقی و حقیقی در استان تشکیل شود.

وی افزود: می‌توان استودیویی نیز برای اطلاع رسانی و استقرار تیم صدا و سیما تهیه کرد تا مردم در جریان فعالیت‌های این ستاد و اقدامات آن قرار گیرند.

این مسئول عنوان کرد: می‌توانیم در صدور خدمات فنی و مهندسی و زمینه‌های تولیدی و سرمایه گذاری در مناطقی چون کربلا و مسیب اقدام کنیم و در بسط مراودات فرهنگی و هنری نیز باید تلاش کرد دانشجویان عراقی جذب مراکز دانشگاهی قزوین جذب شوند.

وی با اشاره به لزوم جذب گردشگران درمانی از عراق برای قزوین، عنوان کرد: باید یک موسسه تورگردان که بتواند در عراق اطلاع رسانی داشته باشد، راه اندازی شود تا بتواند اطلاعات لازم را برای جذب توریست درمانی در کشور عراق را به شهروندان این کشور ارائه کند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه