اخبار داغ

در نشست ستاد اجرائی خدمات سفر استان مرکزی مطرح شد؛

ظرفیت‌های گردشگری استان برای گردشگران ناشناخته است/تهیه اپلیکیشن جامع گردشگری استان مرکزی

ظرفیت‌های گردشگری استان برای گردشگران ناشناخته است/تهیه اپلیکیشن جامع گردشگری استان مرکزی
استاندار مرکزی گفت:استان مرکزی به دلیل داشتن مفاخر، آثار گردشگری و تاریخی مختلف می تواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگران در ایام نوروز باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ سید علی آقازاده، استاندار مرکزی روز صبح امروز در نشست ستاد اجرائی خدمات سفر استان مرکزی ضمن تبریک روز مهندس گفت: بهره گیری از توان علمی و اجرایی مهندسان می‌تواند در سازندگی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور مؤثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

استان مرکزی ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به مقصد گردشگران را دارد

, استان مرکزی ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به مقصد گردشگران را دارد, استان مرکزی ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به مقصد گردشگران را دارد,

آقازاده در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز افزود: در این راستا لازم است به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران پس از یک سال کار و تلاش، خدمات ارزنده ای از سوی دستگاه های خدمات رسان و دولتی صورت بگیرد.

,

وی ادامه داد: به منظور کسب آمادگی برای ارائه خدمات به مسافران در این ایام لازم است در فرصت باقی مانده، جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست فرمانداران به صورت مرتب و هفتگی در شهرستان ها تشکیل شود تا با آمادگی کافی به استقبال تعطیلات برویم.

,

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه استان مرکزی به دلیل داشتن مفاخر بسیار، آثار گردشگری و تاریخی مختلف می تواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگران در ایام نوروز باشد، بیان کرد: همه باید تلاش کنند تا استان مرکزی به عنوان یکی از استان های مقصد گردشگری شناخته شود نه اینکه تنها استان عبوری برای گردشگران باشد.

,

آقازاده با اشاره به اینکه به دلیل تعطیلی دستگاه های اجرایی در ایام نوروز بار سنگینی بر دوش نیروی انتظامی است، بیان کرد: در این راستا لازم است دستگاه های مختلف نهایت همکاری با نیروی انتظامی به منظور اجرای برنامه ها و تامین امنیت را داشته باشند.

,

کاهش آمار تصادفات ایام نوروز یکی از اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر استان

, کاهش آمار تصادفات ایام نوروز یکی از اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر استان, کاهش آمار تصادفات ایام نوروز یکی از اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر استان,

وی با تاکید بر اینکه در ایام نوروز شاهد افزایش حجم سفرها هستیم که گاها این سفرها با خطراتی همراه است، اظهار کرد: بایستی تمام اقدامات لازم به منظور کاهش حوادث رانندگی را در سطح محورهای استان داشته باشیم.

,

استاندار مرکزی کاهش آمار تصادفات در ایام نوروز را یکی از اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر استان عنوان کرد و افزود: همه باید کمک کنند تا شاهد کمتر ین آمار سوانح و حوادث در سطح محورهای استان باشیم.

,

, ,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی:

, مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی:,

راه اندازی ۱۵ نوروزگاه در سطح استان مرکزی

, راه اندازی ۱۵ نوروزگاه در سطح استان مرکزی, راه اندازی ۱۵ نوروزگاه در سطح استان مرکزی,

محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از راه اندازی ۱۵ نوروزگاه در سطح استان خبر داد و گفت: در این نوروزگاه‌ها خدمات و آئین سنتی هر منطقه، بازارچه های صنایع دستی، سوغات محلی پیش بینی شده است.

,

حسینی به آئین استقبال از مسافران نوروزی در ورودی شهرهای استان هم اشاره کرد و افزود: این مراسم صبح اولین روز از آغاز سال جدید در شهرها برگزار می شود و در اراک هم در میدان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

,

تهیه اپلیکیشن جامع گردشگری استان مرکزی

, تهیه اپلیکیشن جامع گردشگری استان مرکزی, تهیه اپلیکیشن جامع گردشگری استان مرکزی,

وی از تهیه اپلیکیشن جامع گردشگری استان مرکزی خبر داد و گفت: در این اپلیکیشن اماکن تاریخی، موزه‌ها، خانه‌های تاریخی، قلعه‌ها و محوطه‌های تاریخی، تپه‌ها، آثار تاریخی، آتشکده‌ها، اماکن زیارتی، یادمان‌های دفاع‌مقدس، امام‌زاده‌ها، گردشگاه‌ها، روستاها و جاذبه‌های طبیعی و جغرافیایی استان به‌خوبی معرفی شده است.

,

حسینی بیان کرد: این اپلیکیشن از طریق پیامک برای مسافرینی که در ایام نوروز به این استان سفر می کند ارسال می شود.

,

وی اضافه کرد: گردشگران به‌راحتی می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن ضمن آشنایی با آثار تاریخی و طبیعی استان از اماکن دیدنی مورد علاقه خود بازدید کنند.

,

فرماندار شازند:

, فرماندار شازند:,

لزوم بازگشایی محور توره به بروجرد

, لزوم بازگشایی محور توره به بروجرد, لزوم بازگشایی محور توره به بروجرد,

میرزایی فرماندار شازند گفت: باتوجه به اینکه در ایام نوروز تردد در محورهای مواصلاتی استان زیاد است به منظور بالا بردن ایمنی، بایستی فعالیت معادن شهرستان تعطیل شود تا شاهد تردد خودروهای سنگین در محورهای شهرستان و انفجارها نباشیم.

,

میرزایی در ادامه به بالا بودن تردد در محور توره به بروجرد اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه پروژه محور توره به بروجرد تکمیل و همه علائم نصب شده است به چه علت نباید اجازه تردد خودروها در این مسیر داده شود؟ امیدواریم در ایام پایانی سال و با افزایش حجم ترددها شاهد آغاز به کار این پروژه باشیم.

,

فرماندار تفرش:

, فرماندار تفرش:,

عدم شناخت گردشگران نسبت به ظرفیت های گردشگری استان

, عدم شناخت گردشگران نسبت به ظرفیت های گردشگری استان, عدم شناخت گردشگران نسبت به ظرفیت های گردشگری استان,

میرزایی، فرماندار تفرش گفت: علیرغم اینکه استان مرکزی ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دارد ولی خیلی از گردشگران از ظرفیت های استان اطلاعی ندارند.

,

وی اظهار کرد: لازم است تابلوهایی به منظور معرفی مناطق گردشگری هر منطقه‌ای تهیه و در مسیرهای پر تردد نصب شود تا مناطق گردشگری استان بیشتر در معرض دید گردشگران قرار گیرد.

,

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه در ایام نوروز مردم و مسافران به خدمات بیشتری نیاز دارند، ادامه داد: لازم است اقدامات لازم در خصوص دستگاه‌های خودپرداز، سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها اندیشیده شود.

,

, ,

فرماندار فراهان:

, فرماندار فراهان:,

جذب گردشگر نیازمند اجرای برنامه های خلاقانه و جدید است

, جذب گردشگر نیازمند اجرای برنامه های خلاقانه و جدید است, جذب گردشگر نیازمند اجرای برنامه های خلاقانه و جدید است,

سجادی، فرماندار فراهان با اشاره به اینکه باید از اجرای برنامه‌های تکراری در ایام نوروز خودداری کنیم، گفت: می‌توان با طراحی و اجرای برنامه های ابتکاری در جذب گردشگر موفق بود.

,

در ادامه تعدادی از اعضای ستاد مطالب و اقدامات صورت گرفته به منظور ارائه خدمات به مسافران نوروزی را بیان کردند.

,

بازگشایی محور توره به بروجرد، کنترل بازار شب عید، ساماندهی پروژه های نیمه کاره، آماده کردن برنامه های شاد ویژه نوروز، تعیین لیست مدیران و کشیک های نوروز به همراه شماره های تماس و ارسال به استانداری از مصوبات این جلسه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه