اخبار داغ

تهیه نقشه‌های جدید گردشگری شهرستان تفرش برای ایام تعطیلات نوروز/تابلوهای معرفی اماکن گردشگری تفرش کافی نیستند

تهیه نقشه‌های جدید گردشگری شهرستان تفرش برای ایام تعطیلات نوروز/تابلوهای معرفی اماکن گردشگری تفرش کافی نیستند
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفرش گفت: با اعلام اماکن اقامتی از سوی ادارات و دانشگاه‌های شهرستان تفرش، ساماندهی‌های لازم برای استفاده مسافران نوروزی صورت می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مهدی رحیمی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش، در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای استقبال از مسافران در ایام تعطیلات نوروز در تفرش گفت: در شهرستان تفرش ۱۱۰ اثر که به ثبت ملی رسیده، وجود دارد که مساجد، امامزاده‌ها، گرمابه، تپه‌های تاریخی، غسال‌خانه‌های قدیمی، آب‌انبارها، چهارطاقی‌ها و غیره در این مجموعه قرار دارند. سعی ما بر این است که در ایام نوروز بیشتر این آثار ثبت ملی شده قابلیت بازدید برای عموم گردشگران را داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

رحیمی اظهار کرد: بروشور و نقشه‌های گردشگری جدید برای معرفی اماکن گردشگری تفرش در دست تهیه است تا در ایام نوروز در اختیار مسافران نوروزی قرار گیرد.

,

وی در خصوص در نظر گرفتن مکان‌هایی برای عرضه سوغاتی‌های تفرش، افزود: با همکاری کسبه و برخی ادارات، در ۲ مبادی ورودی شهرستان، چادرهایی برای عرضه تعدادی از سوغاتی‌های تفرش برپا می‌شوند و  همچنین برخی از مراکز اقامتی نیز سوغاتی‌های تفرش را عرضه و به فروش می‌رسانند.

,

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفرش در پاسخ به این سوال که «آیا تابلوهای معرفی اماکن گردشگری تفرش کافی هستند؟» بیان کرد: تابلوهای موجود کافی نیستند؛ امسال نیز با توجه به کمبود اعتبارات، اقدامی در این خصوص انجام نشده است. البته برخی از اماکن گردشگری تابلوهای معرفی دارند.

,

رحیمی با اشاره به اماکن اقامتی تفرش در ایام نوروز اظهار کرد: با اعلام اماکن اقامتی از سوی ادارات و دانشگاه‌های شهرستان تفرش، ساماندهی‌های لازم برای استفاده مسافران نوروزی صورت می‌گیرد. همچنین ساماندهی چادرهای مسافرتی در دو پارک حکیم نظامی و میدان امام خمینی(ره) در طول ایام نوروز انجام می‌شود.

,

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مراجعه مسافران نوروزی و بسته بودن برخی اماکن گردشگری در تعطیلات نوروزی سال‌های گذشته، چه برنامه‌هایی برای رفع این مسئله اندیشیده شده است؟ خاطرنشان کرد: اغلب آثار گردشگری در شهرستان به صورت هیئت امنایی و برخی نیز از سوی بخش خصوصی اداره می‌شوند؛ هماهنگی‌هایی با این افراد انجام شده و تاکنون فقط تکیه تاریخی زاغرم زمانبندی ایام نوروز را اعلام کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه