اخبار داغ

استاد حوزه علمیه قم در بزرگداشت شهدای گمنام تودشک:

شهدا برای حفظ نظام و ولایت جنگیدند

شهدا برای حفظ نظام و ولایت جنگیدند
استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه شهدا برای حفظ نظام، دین و ولایت جنگیدند و ما باید امروز در مسیر شهدا قدم برداریم، گفت: این مسیری است که بدانیم اگر شامل شفاعت انبیاء و علما نشدیم شامل شفاعت شهدا شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اصفهان شرق، حجت الاسلام علی‌اکبر منظوری امروز در مراسم سومین روز تدفین شهیدان گمنام با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) و همراه شدن با تشییع و تدفین شهدای گمنام، اظهار کرد: در آیات قران فضیلت‌های برای مقام شهید بر شمرده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق,

استاد حوزه علمیه قم با بیان اهمیت جایگاه مقام شهید از روایات، تصریح کرد: شهید زنده است توجه دارد در مسیر خدا قدم برداشته و بهترین نوع مرگ را به دست آورده است و انسان حق ندارد در مورد کشته شدن شهدا حسرت بخورد.

,

حجت الاسلام منظوری در ادامه با استفاده از روایات به تفاوت‌های شهید با مرگ یک انسان در حالت عادی اشاره و گفت: بدن مرده را حتما باید غسل، کفن و اداب شرعی را به جای آورد در صورتی که شهید که در معرکه جهاد کشته شده نه غسل و نه کفن می‌خواهد.

,

وی خاطرنشان کرد: تربت خاک قبر شهدا مقدس است اما خاک اموات مقدس نیست هر چند احترام به آن لازم است و باید در به پا کردن مجالس عزاداری برای شهید کوشید و آن‌را محترم شمرد.

,

علی اکبر منظوری با اشاره به روایات، بیان کرد: لحظه افتادن شهید روی زمین همه گناهان او بخشیده خواهد شد و هنگامی که روی زمین می‌افتد ملائک به استقبال او می‌روند و بهشت را آذین می‌کنند.

,

به گزارش اصفهان شرق، مراسم سومین روز تدفین شهدای گمنام بخش کوهپایه با حضور پرشور مردم و مسئولان در شهر تودشک انجام شد.

, اصفهان شرق,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه