اخبار داغ

فرماندار چرام خبر داد؛

کشت برنج و هندوانه ممنوع شد/کاهش ۸۰ درصدی آب چشمه بلقیس چرام

کشت برنج و هندوانه ممنوع شد/کاهش ۸۰ درصدی آب چشمه بلقیس چرام
فرماندار چرام گفت:مصوبه قانونی بیان می‌کند که کشت برنج بحز در استان های شمالی، در سایر نقاط ممنوع است که باید طی جلسه ای با کشاورزان و دهیاران این مورد ابلاغ شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از چرام،صبح امروز فرماندار چرام در جسله ساماندهی آب شهرستان چرام ضمن تسلیت حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج، بیان کرد:در بحث مشکلات آب حرف‌های زیادی زده می‌شود اما با کاهش میزان بارش، شهرستان ما نیز در آینده دچار مشکل می‌شود و کسانی هم وجود دارند که دلسوز نیستند و این حقیقت را مشاهده نمی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چرام،,

 

,

داریوش پاداش ادامه داد: در شهر سرفاریاب آب شرب بسیار کم است و باتوجه به روند کمبود آب، شهرستان چرام نیز این وضعیت را مشاهده خواهد کرد.

,

 

,

وی افزود:به علت حساس بودن این مشکل، می‌طلبد که جلسات متعددی در این رابطه برگزار شود.

,

 

,

 این مسئول ادامه داد:مصوبه قانونی بیان می‌کند که کشت برنج بحز در استان های شمالی، در سایر نقاط ممنوع است که باید طی جلسه ای با کشاورزان و دهیاران این مورد ابلاغ شود.

,

 

,

پاداش به آب باغ چشمه بلقیس چرام اشاره کرد و گفت: چشمه بلقیس چرام اکنون ۲۰ درصد در پر بارش ترین فصل سال آب دارد که باید برای آن برنامه ریزی شود.

,

 

,

وی اظهار کرد:از طرفی شهرداری ها نیز برای آبیاری فضای سبز از سیستم‌های هوشمند استفاده کنند چرا که با این شرایط در سال ۹۷ با مشکل آب شرب روبرو خواهیم بود.

,

 

,

فرماندار چرام با بیان اینکه وقتی تصمیمی گرفته می شود برای همه افراد است و تبعیض قائل نمی شویم، گفت: ما نباید به علت سود در کاشت هندوانه، به شهرستان ضرر بزنیم و نباید اجازه بدهید تا این محصول کشت شود اما این مورد در صورتی است که سایر شهرستانها نیز این کار را انجام دهند.

,

 

,

پاداش با بیان اینکه منابع آبی از ماست و استفاده آن برای دیگران است، تصریح کرد: باید با نصب دینام بر روی منابع آبی، این وضعیت کنترل شود.

,

 

,

وی در پایان ادامه داد:اگر آب سیدآباد چرام که صد متر مکعب در ساعت است کنترل شود،دیگر  بسیاری از روستاهای ما دچار بی آبی نمیشوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه