اخبار داغ

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم:

اخلاق، آموزش و نظارت سه رکن اساسی نظام مهندسی است/ اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار مجلس و هیأت دولت است

اخلاق، آموزش و نظارت سه رکن اساسی نظام مهندسی است/ اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار مجلس و هیأت دولت است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم گفت: در حوزه نظام مهندسی سه رکن اساسی اخلاق، آموزش و نظارت وجود دارد که این سه ضلع با هم کارآمدی نظام مهندسی و کیفیت خدمت‌رسانی به مردم را افزایش می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین مقومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن گرامیداشت پنجم اسفند ماه روز مهندس، ابراز داشت: در حوزه نظام مهندسی سه رکن اساسی اخلاق، آموزش و نظارت وجود دارد که این سه ضلع با هم کارآمدی نظام مهندسی و کیفیت خدمت‌رسانی به مردم را افزایش می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی افزود: با توجه به اهمیت اخلاق به عنوان موضوعی پایه‌ای در حوزه نظام مهندسی، نظام مهندسی قم در این زمینه کارهای خاصی انجام داده است، از این رو به عنوان دبیرخانه اخلاق مهندسی در کشور انتخاب شده است.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم ادامه داد: کارهای پژوهشی و ترویجی مختلفی در حوزه اخلاق مهندسی در قم در حال انجام است و امید است این مسئله بر ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی و ساخت‌وسازها در راستای خدمت‌رسانی به مردم مؤثر واقع شود.

,

مقومی با بیان اینکه اخیرا دو موضوع مهم اصلاح قانون نظام مهندسی و آئین‌نامه کنترل ساختمان را در دستور کار مجلس و هیأت دولت قرار داده‌ایم؛ عنوان داشت: کارگروه ویژه‌ای برای پیش‌نویس بررسی لایحه و آئین‌نامه‌ای که توسط وزارت راه و شهرسازی تبیین شده است در مجلس تشکیل داده‌ایم، نظرات مختلف در این زمینه جمع‌بندی شده است و در جلسات مختلف این مسائل را انعکاس داده شده است.

,

وی تصریح کرد: اصل بحث این است که در تدوین آئین‌نامه‌ها و قوانین نظام مهندسی نگاه‌ها فقط به تهران نباشد و از تجریبات چندین ساله نظام‌های مهندسی نقاط مختلف مدنظر قرارگیرد.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم بیان داشت: فقط نظام مهندسی نیست که در زمینه آسیب‌شناسی و رفع مشکلات نظام مهندسی مؤثر است بلکه دستگاه‌های مرتبط دیگر، نقش آنان در این حوزه و وظایفی که انجام داده یا نداده‌اند نیز مؤثر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه