اخبار داغ

اهمیت و ارزش رشته های مهندسی چیست?/مشکلات مهندسین فارغ التحصیل کدام است

اهمیت و ارزش رشته های مهندسی چیست?/مشکلات مهندسین فارغ التحصیل کدام است
عمده مشکل فارق التحصیلان دانشگاهی این است که بعد از اتمام تحصیلات شغل مناسبی که مربوط به رشته ی تحصیلی آنان باشد وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای دانشجو؛ روز پنجم اسفند ماه در تقویم رسمی کشور ایران به عنوان روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی که شاعر، فیلسوف، متکلم، فقیه، دانشمند، ریاضی دان و منجم ایرانی سده هفتم است و روز مهندس نام گذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای دانشجو,

 

,

 

,

مشکلات مهندسین فارغ التحصیل چیست

, مشکلات مهندسین فارغ التحصیل چیست, مشکلات مهندسین فارغ التحصیل چیست,

 

,

علی بهرامی فارغ التحصیل رشته ی مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت : عمده مشکل فارق التحصیلان دانشگاهی این است که بعد از اتمام تحصیلات شغل مناسبی که مربوط به رشته ی تحصیلی آنان باشد وجود ندارد ، و اگر هم شغلی باشد برای کسانی است که پارتی دارند ، و غالب فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون شغل هستند و سراغ کارهایی همچون مسافر کشی و غیره می روند که اصلا به رشته ی تحصیلی آنان ارتباط ندارد.

,

 

,

وی بیان کرد : دیگر مشکل فارغ التحصیلان این است که علی رغم آموزش های تئوری ، آموزش های عملی کامل و مفیدی را پشت سر نمی گذارند و فقط از نظر تئوری و روی کاغذ در رشته ی خود توانمند هستند و وقتی صحبت از کار عملی می شود غالب آنها توانایی های چشم گیری در کار ندارند و این یکی از معضلات سیستم آموزشی در دانشگاه هاست که گریبان گیر اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی را میگیرد .

,

 

,

بهرامی افزود : کمبود دروس عملی در رشته های مهندسی و در سیستم آموزشی دانشگاه ها مشکلی اساسی است و این موضوع که اساتید و مسئولین متصدی روی دروس عملی نظارت کافی را ندارند به این مشکل دامن می زند و باعث می شود که غالب دانشجویان وظایف خود را در دروس عملی تمام و کمال انجام ندهند.

,

 

,

 

,

غالب رشته های مهندسی اشباع شده است

, غالب رشته های مهندسی اشباع شده است, غالب رشته های مهندسی اشباع شده است,

 

,

علی محمدی دانشجوی رشته ی برق قدرت دانشگاه صنعتی همدان گفت : با وجود دانشگاه هایی که دانشجو را بدون آزمون پذیرش میکنند وضعیت خروجی دانشگاه ها و فارغ التحصیلان هر ساله ی این دانشگاه ها تاسف بار است.

,

 

,

 

,

وی ادامه داد : این گونه دانشگاه ها که بدون آزمون دانشجو می پذیرند هر ساله عده ی قابل توجه ای دانشجو پذیرش می کنند و هر ساله نیز عده ای را فارغ التحصیل میکنند و این باعث می شود که تعداد فارغ التحصیلان در یک رشته بالا رفته و به اصطلاح آن رشته اشباع می شود که در حال حاضر اکثر رشته های مهندسی اشباع شده و در این بین کسانی که با آزمون وارد دانشگاه شده اند و کسانی که بدون آزمون مدرک گرفته اند باهم یکسان در نظر گرفته می شوند.

,

 

,

 

,

 

,

اهمیت و ارزش رشته های مهندسی  

, اهمیت و ارزش رشته های مهندسی   , اهمیت و ارزش رشته های مهندسی   ,

 

,

رشته های مهندسی در دنیا بسیار پر اهمیت است و قسمت عمده ای از پیشرفت های کشور های دنیا در گرو همین رشته هاست.

,

 

,

 

,

محمد منصوری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ی مهندسی مواد ضمن تبریک روز دانشجو گفت : اهمیت رشته های مهندسی و وجود مهندسین نخبه ، خلاق و فعال برکسی پوشیده نیست و همانطور که پیداست قسمت عمده ای از پیشرفت کشور ما در زمینه های نظامی ، نانو وغیره توسط همین مهندسین بومی ما قم خورده است و دشمن هم در تلاش است تا هرطور می تواند جلوی رشد کشور را بگیرد و همانطور که مشهود است با ترور دانشمندان و دعوت از اساتید ، نخبگان و مهندسان برای کار و تحصیلات در صدد آن است که افراد توانمند را جذب کند.

,

 

,

وی ادامه داد : در سال های اخیر ما کشور ما توانسته با تکیه بر مهندسین داخلی به رتبه ی علمی خوبی در جهان برسد و همچنین توانسته با توکل بر خدا و چشم بستن بر غرب و تلاش همین افراد و با به کاربردن خلاقیت و ابتکارات نتیجه ی مطلوبی را در مسائل مختلف بدست بیاورد و خیلی از کالاهایی را که قبلا وارد می کرد خودش تولید کند و این ثمره ی تکیه بر دانش داخلی و تلاش نخبگان و مهندسان و پژوهشگران داخلی است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه