اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل مطرح کرد؛

وعده قطعی "فتاح" در تخصیص صددرصدی اعتبار/سازمان بهداشت لیست افراد سوء تغذیه را ارائه دهد

وعده قطعی "فتاح" در تخصیص صددرصدی اعتبار/سازمان بهداشت لیست افراد سوء تغذیه را ارائه دهد
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با تشریح عملکرد و اقدامات این سازمان و برنامه های آتی آن گفت: در سفر اخیر پرویز فتاح قول قطعی تخصیص صددرصدی اعتبار استان اعلام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل در نشست خبری با پایگاه های خبری و خبرگزاری ها تغییرات دستورالعمل سازمان کمیته امداد از سوی مقام معظم رهبری در سال 94 را در راستای گفتمان سازی کمک به فقرا و مناطق فقیر نشین برشمرد و گفت: ایشان بسیج را در این باره پیش رو معرفی فرموده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

دشتی در ادامه با بیان اینکه مستمری مددجویان افزایش یافته است گفت: پرداختی مستمری از مبلغ یک و نیم میلیارد تومان به 5 میلیارد و یکصد میلیون تومان رسیده است.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر یارانه پرداختی دولت؛ مستمری و افزایش مستمری نیز به حساب مددجویان واریز می شود.

,

دشتی در ادامه مستمری دریافتی هر فرد خانوار تحت پوشش را 152 هزار تومان عنوان کرد و گفت: برای افراد تحت پوشش کارت بانکی عضو شتاب صادر شده و مشکلی در دریافت وجه و خرید ندارند.

,

این مسئول در باره اشتغالزایی از طریق دریافت تهسیلات نیز گفت: 1260 نفر مددجو تسهیلات 4 درصدی به مبلغ 19 میلیارد و 600 میلیلون تومان از بانکها دریافت کرده اند.

,

وی ادامه داد: منابع پولی کمیته امداد با دو درصد تمام شده از طریق بانک قرض الحسنه ولایت کمیته امداد امام در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

,

دشتی ادامه داد: سقف وام بانکی 20میلیون تومان و وام سازمان کمیته امداد نیز تا سقف 50میلیون تومان برای طرح های اشتغالزا است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یادآور شد: 80 نفر مددجو از طریق وام 2 یا 4 درصدی صاحب خودروی نیسان وانت شده و امرار معاش می کنند.

,

او افزود: تاکنون برای 4778 نفر به مبلغ 9 میلیارد و 124 میلیون تومان تهسیلات اعطاء شده است.

,

دشتی در ادامه با قدردانی از استاندار امام جمعه و بانک های عامل استان تصریح کرد: اگر در مرحله پرداخت وام به مددجویان هم مشکلی بوجود آمده است از سوی مددجویان و تامین ضامن وام بوده است.

,

وی همچنین گفت: برای رفع این مشکل اخیرا با دستور استاندار اردبیل سند و نسخ نیز به عنوان ضمانت وام پذیرفته می شود.

,

دشتی با مطرح کردن خبر جدید در حوزه مسکن مددجوان نیز گفت:  طبق تفاهم به عمل آمده مسکن مهر مازاد بر نیاز با پرداخت هزینه آن توسط سازمان کمیته امداد به مددجویان تحویل خواهد شد.

,

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل تاکید کرد: در صورت تعیین و واگذاری زمین از سوی استاندار یا فرمانداران هر شهر مسکن مددجویان با هزینه کمیته امداد احداث و تحویل خواهد شد.

,

دشتی در این باره از ظرفیت مجمع خیرین مسکن ساز و بنیاد مسکن استان نیز درخواست همکاری کرد.

,

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات موثر و کوتاه مدت بسیج سازندگی در ساخت خانه های محرومین گفت: 20واحد مسکن امسال با همکاری بسیج سازندگی سپاه استان ساخته شده و برای سال بعد در صورت عملی شدن اقدامات صورت گرفته تعداد چشمگیری مسکن ساخته خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه 2700 مستاجر و 2400 مسکن غیر مقاوم داریم گفت: با کمک های صورت گرفته مردم و خیرین در این راستا عمل خواهد شد.

,

وی میانگین دریافتی یتیمان استان نسبت به کشور را بشتر برشمرد و گفت: نسبت به مبلغ 140 هزارتومان میانگین کشوری این پرداختی در استان 165 هزار تومان برای هر ایتام است.

,

دشتی درادامه سخنان خود کمک های جمع آوری شده از محل صدقات صندوق ها را سه میلیارد و 563 میلیون تومان، فطریه و کفاره یک میلیارد و یکصد میلیون تومان، زکات نقدی و غیر نقدی 2میلیارد و365 میلیون تومان و کمک های جشن نیکوکاری و عاطفه را 3 میلیارد و 316 میلیون تومان عنوان کرد.

,

او افزود: امسال برای 60 نو عروس جهیزیه خریداری شد که با کمک موسسه 14 معصوم صورت گرفته است.

,

دشتی در ادامه با تکذیب و انتقاد از شائبه های پخش شده در فضای مجازی تصریح کرد: دیناری از محل صدقات صرف هزینه جاری سازمان نشده و حسابرسی ها تا دینار آخر دقیق صورت می گیرد.

,

همچنین وی با اشاره به سفر اخیر فتاح رئیس سازمان کمیته امداد کشور به اردبیل گفت:  وی در باره تخصیص اعتبارات این استان تا 100 درصد قول قطعی داده است.

,

وی درباره میزان کمک های جمع اوری شده به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: 3 میلیارد و 300 میلیون تومان نقدی و غیر نقدی کمک جمع آوری و ارسال شد.

,

دشتی در پایان تاکید کرد: از بین 1500 نفر مبتلا به سوء تغذیه در استان اردبیل 400 نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده که اقدامات لازم برای رفع آن صورت گرفته اما ضرورت دارد سازمان بهداشت غذا و دارو لیست افراد سوء تغذیه را به این سازمان معرفی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه