اخبار داغ

سرمایه هایی که در کهگیلویه و بویراحمد از بین می روند/تیغ تیز تبر بر تنه درختان بلوط زاگرس+تصاویر

سرمایه هایی که در کهگیلویه و بویراحمد از بین می روند/تیغ تیز تبر بر تنه درختان بلوط زاگرس+تصاویر
درختان پشت ساختمان بیمارستان امام سجاد یاسوج به دست سودجویان قطع شده و به نظر می رسد بدون هیچ گونه ترسی ، درختان بلوط را زیر تیغ تبر خود می برند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، استان کهگیلویه و بویراحمد  دارای 1426300 هکتار منابع ملی بوده که از این سطح 873600 هکتار (53% مساحت کل استان) را جنگل و 552700 (34%مساحت کل استان) را مرتع تشکیل می دهد. با توجه به اینکه جنگلهای زاگرس حدود 40% از کل جنگلهای کشور را تشکیل می دهد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از جنگلهای زاگرس در بین استانهای زاگرس نشین کشور 20% است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو,

کهگیلویه و بویراحمد یک منطقه کوهستانی است و اکثر این کوه ها پوشیده از درختان بلوط است و می توان گفت که در گذشته درخت بلوط یک نماد برای این استان به شمار می رفت و هنوز هم این درختان جزو سرمایه های کهگیلویه و بویراحمد هستند که به صورت طبیعی در کوه ها رشد کرده اند.

,

بخشی از این جنگل ها و مرتع های استان به بهانه های مختلف از جمله ایجاد زیر ساخت های ارتباطی قطع می شوند و برخی نیز در آتش به زغال تبدیل و روانه بازار می شوند، بخشی دیگر از جنگل ها نیز به صورت عمد یا غیر عمدی دچار اتش سوزی می شوند و از بین می روند.

,
, ,

 جنگل ها و درختان بلوط استان هر ساله گرفتار سه معظل بزرگ یعنی تبر، زغال و آتش سوزی هستند و باعث می شود بخش زیادی از جنگل ها و مرتع نیز از بین بروند و به نوعی سرمایه های این استان در کنار بی توجهی مسئولان مربوطه تخریب شوند و  ارث ما برای آیندگان تنه های درختانی خشک و سوخته باشد.

,

این بار کوه های پشت بیمارستان امام سجاد یاسوج نتوانستند از تیز تیغ سودجویان در امان بمانند، درختانی که هر کدام سال های سال عمر داشتند و یا می خواستند به درختی تنومند تبدیل شوند اما تیغ تیز تبر امان نفس کشیدن و زندگی به این درختان را نداد.

,
, ,

درختان پشت ساختمان بیمارستان امام سجاد یاسوج گویا از نظر مسئولان مربوطه ناپدید شده است، اما سودجویان هر از گاهی تبر را بر پشت گذاشته و به سراغ این درختان می روند بدون آنکه ترسی از کسی داشته باشند و درختان را قطع کرده اند.

,

قطع شاخه ها و تنه درختان بلوط چهره ای نا زیبا برای شهر و کوه ها ایجاد می کند هیچ کوهی بدون این درختان معنا و مفهوم واقعی نخواهد داشت اما گویا سریال از بین رفتن درختان در زمستان نیز ادامه دارد و در کنار سوخت هایی چون گاز و نفت برخی هنوز چشم به تنه درختان بسته اند تا شاید از این راه سودی به دست بیاورند.

,

انتظار می رود مسئولان منابع طبیعی استان حفاظت جدی تری بر منابع جنگل به ویژه درختان بلوط این استان داشته باشد تا شاهد منظره های این چنینی نباشیم و بتوانیم این  سرمایه های طبیعی را در اختیار نسل آینده قرار دهیم.

,

این پایگاه خبری آمادگی دارد که جوابیه مسئولان مربوطه را در خصوص قطع درختان بلوط که پشت ساختان بیمارستان امام سجاد قرار دارد منتشر کند.

,

تصاویر و اطلاعات مربوط به این خبر را یکی از شهروندخبرنگاران صبح زاگرس، به نام آقای قاسمی ارسال کرده است.

, صبح زاگرس،,
, ,
 
,
,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه