اخبار داغ

دبیر کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با دانا خبر داد:

کشف سلاح گرم از خانه تیمی دراویش/ عاملین جنایت اخیر در تهران دستگیر شدند/ اغتشاشات خیابان پاسداران با تمهیدات قبلی صورت گرفت

کشف سلاح گرم از خانه تیمی دراویش/ عاملین جنایت اخیر در تهران دستگیر شدند/ اغتشاشات خیابان پاسداران با تمهیدات قبلی صورت گرفت
دبیر کمیسیون امنیت ملی گفت: اغتشاشگران خیابان پاسداران از قبل توسط برخی از کانال های معاند نظام و گروه ها تحریک شده بودند که همه افراد شناسایی شده اند. اغتشاشگران با تمهیدات و برنامه ریزی قبلی وارد این منطقه شده بودند و دستگیری یکی از آنها بهانه بود از همین رو مذاکرات پلیس با آنها نتیجه ای نداشت.
[

محمد جواد جمالی نوبندگانی دبیر کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اتفاقاتی که اغتشاشگران در خیابان پاسداران رقم زده و باعث شهادت چند نفر از نیروهای امنیتی شدند اظهار داشت: دراویش تا کنون به عنوان جزئی از جامعه بودند که حقوق آنها به طور کامل از سوی نظام و مردم رعایت شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه حقوق دراویش تا کنون خدشه دار نده بود عنوان کرد: این افراد مانند سایر اعضای جامعه باید حق خود را نسبت به جامعه ادا می کردند؛ جامعه نسبت به این افراد قطعاً حق و حقوقی داشته است و نیروی انتظامی به دنبال اتهام یک نفر اقدام به دستگیری وی کرده و ربطی به درویش بودن یا نبودن وی نداشته است.

,

دبیر کمیسیون امنیت ملی در ادامه خاطرنشان کرد: فیلم هایی که منتشر شده به خوبی نشان می دهد که این افراد علناً به نیروی انتظامی تعدی کرده و دستور می دهند فردی را تا نیم ساعت بعد آزاد کنند؛ برای همه مردم کشور مشخص است که بر اساس قانون اساسی هر کس جرمی انجام داده و اتهامی متوجه اوست باید در برابر قانون پاسخگو باشد و فرقی ندارد درویش باشد یا خیر.

,

جمالی با تاکید بر اینکه شمشیر کشیدن بر روی امنیت از سوی هیچ فرد یا گروهی پذیرفتنی نیست عنوان کرد: هرچند رئیس خود دراویش هم بعد از این اتفاقات بیانیه‌ای داد و اقدامات وحشیانه برخی از دراویش را محکوم کرد اما این قضایا از سوی هرکس و با هر تفکری صورت بگیرد کاملا محکوم است.

,

وی در ادامه افزود: کسانی این اتفاق را رقم زده اند که ادعای مهربانی داشته و خود را در ولایت پذیری از حضرت علی در صف اول می دانند؛ این افراد با شیعه داعشی ها اتوبوس را وارد جمعیت کرده و تعدادی را به شهادت رساندند؛ رد شدن با ماشین از روی مردم تنها در کشورهای غربی و از سوی داعشی ها صورت گرفته بود.

,

دبیر کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه این اقدام برخی از طرفداران دراویش به شدت محکوم است عنوان کرد: قطعاً با مسببین این حادثه تلخ و ناگوار برخورد های لازم صورت می گیرد و البته عاملان جنایاتی که منجر به شهید شدن تعدادی از هموطنان ما شده شناسایی و دستگیر شده اند.

,

جمالی خاطرنشان کرد: اصلی ترین شاکیان این حوادث تلخ، مردمانی هستند که طی اغتشاشات چند شب گذشته، اموال آنها آسیب دیده و آسایش آنها طی چند شب مختل شده بود؛ چنین اقدامات ضد امنیتی در هیچ کجای دنیا با هر سیستم حکومتی پذیرفته شده نیست.

,

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی از ابتدا با حلم و بردباری با این افراد برخورد کرد بیان داشت: این افراد از صبوری نیروهای انتظامی سوء استفاده کردند و البته نیروی انتظامی نشان داد در جای خود می تواند با خویشتن داری برخورد کند و هم نشان داد در جایی که قرار شد با قاطعیت جلوی این افراد گرفته شود، نیروی انتظامی با همه آنها برخورد و این غائله را به پایان رسانید.

,

دبیر کمیسیون امنیت ملی در ادامه افزود: این افراد و اغتشاشگران از قبل توسط برخی از کانال های معاند نظام و گروه ها تحریک شده بودند که همه افراد شناسایی شده اند. اغتشاشگران با تمهیدات و برنامه ریزی قبلی وارد این منطقه شده بودند و دستگیری یکی از آنها بهانه بود از همین رو مذاکرات پلیس با آنها نتیجه ای نداشت.

, این افراد و اغتشاشگران از قبل توسط برخی از کانال های معاند نظام و گروه ها تحریک شده بودند که همه افراد شناسایی شده اند. اغتشاشگران با تمهیدات و برنامه ریزی قبلی وارد این منطقه شده بودند و دستگیری یکی از آنها بهانه بود از همین رو مذاکرات پلیس با آنها نتیجه ای نداشت., این افراد و اغتشاشگران از قبل توسط برخی از کانال های معاند نظام و گروه ها تحریک شده بودند که همه افراد شناسایی شده اند. اغتشاشگران با تمهیدات و برنامه ریزی قبلی وارد این منطقه شده بودند و دستگیری یکی از آنها بهانه بود از همین رو مذاکرات پلیس با آنها نتیجه ای نداشت.,

جمالی همچنین گفت: تمامی افراد تحت تحرکات خارج از کشور و داخلی وارد صحنه اغتشاش شده بودند و حتی در ادامه یک خانه تیمی در اطراف محل اغتشاش کشف شد که در آن انواع سلاح سرد و گرم برای ادامه درگیری ها وجود داشت که دراویش اغتشاشگر سلاح های خود را از آنجا تهیه کرده بودند.

,

وی در پایان با بیان اینکه مقادیر زیادی سلاح گرم و سرد از این اغتشاشگران جمع آوری شده عنوان کرد: برخی از کانال های تلگرامی طی این مدت با تحریک دراویش حتی سعی کردند این افراد را از شهرهای دیگر به تهران بکشانند اما آنچه که از ابتدا ما از دراویش شنیده ایم این بوده است که دراویش مدعی هستند نه در جنگ ها و نه در سیاست دخالتی ندارند و با این صحبت حتی در جنگ تحمیلی هم شرکت نکردند.

, , , برخی از کانال های تلگرامی طی این مدت با تحریک دراویش حتی سعی کردند این افراد را از شهرهای دیگر به تهران بکشانند اما آنچه که از ابتدا ما از دراویش شنیده ایم این بوده است که دراویش مدعی هستند نه در جنگ ها و نه در سیاست دخالتی ندارند و با این صحبت حتی در جنگ تحمیلی هم شرکت نکردند., برخی از کانال های تلگرامی طی این مدت با تحریک دراویش حتی سعی کردند این افراد را از شهرهای دیگر به تهران بکشانند اما آنچه که از ابتدا ما از دراویش شنیده ایم این بوده است که دراویش مدعی هستند نه در جنگ ها و نه در سیاست دخالتی ندارند و با این صحبت حتی در جنگ تحمیلی هم شرکت نکردند.,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه