اخبار داغ

در جلسه کار گروه میراث فرهنگی شهرستان بناب مطرح شد؛

فرماندار: برخی افراد سوجو با تخلفات گسترده آبروی برند کباب بناب را برده اند

فرماندار: برخی افراد سوجو با تخلفات گسترده آبروی برند کباب بناب را برده اند
ظهر امروز جلسه کارگروه میراث فرهنگی شهرستان بناب با موضوع خدمات سفرهای نوروزی و جشنواره کباب با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انعکاس بناب، امین رفیعی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بناب با بیان اینکه شهرستان بناب از نظر جغرافیایی و پتانسیل های گردشگری دارای موقیعت خاصی در استان است، اذعان داشت: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و فرارسیدن عید نوروز ادارات شهرستان در تمام عرصه های گردشگری مانند خدمات دهی و تسهیلات با یکدیگر همکاری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انعکاس بناب،, انعکاس بناب،,

فرماندار بناب گردشگری را جزو خدمات پرسود عنوان کرد و گفت: حوزه گردشگری می تواند در کنار رشد اقتصاد شهرستان، مشاغل کشاورزی سنتی را با توجه به وضیعت کمبود آب به سوی مشاغل خدماتی در حوزه گردشگری سوق دهد.

,

, , ,

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بناب ۶۳ آثار تاریخی به ثبت رسیده وجود دارد، گفت: متأسفانه بیشتر مردم خود شهرستان این آثار را نمی شناسند و این ضرورت را می طلبد در معرفی و تبلیغ این آثار مانند روستاهای گردشگری دوش، توتاخانه، صور و تالاب قره قشلاق اقدامات موثرتری در عمل انجام شود.

,

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با بیان اینکه قطب گردشگری جنوب استان در رویداد تبریز ۲۰۱۸ شهرستان بناب انتخاب شده است، اذعان کرد: از ابتدای سال آینده شاهد ورود گردشگران زیادی به تبریز و استان خواهیم بود و شهرستان بناب با توجه به پتانسیل های زیاد خود میزبان گردشگران به شمار می رود و باید همه ادارات و مسئولان با همکاری یکدیگر زمینه ها و امکانات لازم را در فرصت باقی مانده فراهم کنند.

,

رفیعی در ادامه از تشکیل ۱۰ کمیته تخصصی در حوزه گردشگری و خدمات دهی نوروزی در شهرستان بناب خبر داد و گفت: این کمیته ها در حوزه های مختلف خدماتی و طبق وظایف مشخص شده در ایام نوروز ۹۷ به همشهریان و مهمانان عزیز خدمات ارائه خواهند داد.

,

, , ,

سرپرست فرمانداری بناب با بیان اینکه چهارمین جشنواره کباب بناب در هفته اول شهریور ماه ۹۷ شروع به کار خواهد کرد، گفت: در شهرستان بناب تا کنون ۳ جشنواره کباب برگزار شده که در این زمینه تجربیات خوبی حاصل شده است و امیدواریم با توجه با شروع رویداد تبریز ۲۰۱۸، چهارمین جشنواره کباب بناب به صورت بین المللی برگزار شود.

,

وی در ادامه ضمن تأکید بر نظارت و بازرسی های جدی از کباب پزی های سطح شهرستان خاطرنشان کرد: کباب بناب به عنوان مهمترین برند این شهرستان محسوب می شود و به هیچ عنوان اجازه داده نمی شود برخی افراد سود جو با تخلفات خود آبروی این برند را به خطر بیاندازند و از مسولان مربوطه درخواست داریم نظارت و بازرسی های خود را به شدت افزایش دهند، مطمئنا با واحدهای متخلف در حوزه کباب به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

,

وی در پایان با بیان اینکه فلسفه ثبت ملی کباب بناب ایجاد دبیرخانه دائمی کباب بناب است، اذعان داشت: در برخی از مناطق کشور واحدهایی به عنوان کباب بناب در حال فعالیت هستند که با تشکیل این دبیرخانه تمامی فعالیت های این برند تحت نظر این دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

,

در ادامه این جلسه رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بناب ضمن تبریک به جناب آقای فعال پور، به عنوان پیشکسوت صنایع دستی در حوزه مسگری شهرستان و انتخاب وی به عنوان ۱۳ پیشکسوت برتر صنایع دستی کشور اذعان داشت: این انتخاب افتخاری برای شهرستان بناب در حوزه هنر و صنایع محسوب می شود که امیدواریم این گونه موفقیت ها تداوم بیشتری داشته باشد.

,

بهنام رحیم زاده ترافیک در ایام تعطیلی بخصوص در عید نورز در ورودی برخی مناطق گردشگری مانند روستاهای گردشگری صور و دوش و منطقه قره قشون را نیازمند ساماندهی بیشتر دانست و گفت: در سالیان گذشته این مشکل وجود داشته و همچنان باقی است و از نیروی انتظامی و پلیس راه درخواست داریم امسال هم همانند سنوات گذشته توجه ویژه ای در این ۳ حوزه داشته باشند.

,

, , ,

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ضمن گلایه از وضیعت سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها در پمپ بنزین های سطح شهرستان گفت: پمپ بنزین ها به عنوان مکان های موقت برای نماز و استفاده از سرویس بهداشتی مسافران محسوب می شود و جایگاه داران سوخت باید در کنار تأمین سوخت مورد نیاز مکان های خدمات دهی خود را برای عید نورز کامل و مجهزتر کنند.

,

وی در پایان بازرسی به صورت اکیپی از واحدها و اصناف خدماتی سطح شهرستان علی الخصوص ایام نوروز را موثر دانست و گفت: امیدواریم امسال این بازرسی ها با همکاری و هماهنگی ادارات مسئول به صورت جدی انجام گیرد.

,

انتهای پیام/زیبائی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه