اخبار داغ

خطر ریزش بهمن در مناطق برف‌گیر البرز

خطر ریزش بهمن در مناطق برف‌گیر البرز
مدیر کل مدیریت بحران البرز بر آمادگی کامل اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، شهرستان‌ها و کلیه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل، بهمن، ریزش کوه، وزش تندباد شدید و یا هرگونه حادثه احتمالی اقدامات لازم صورت پذیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت:  با توجه به اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور پیرامون پیش بینی وضعیت جوی براساس بررسی آخرین الگوهای پیش یابی طی روزهای شنبه و یکشنبه ۵ و ۶ اسفندماه آسمان استان ابری و مه آلود، وزش باد ( گاهی شدید )، رعد و برق، بارش باران و برف ( در ارتفاعات و جاده های منتهی به کوهستان بارش برف ) مورد انتظار است . 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در این راستا ضروری است اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم انجام گیرد. 

,

مهرور گفت: شهروندان از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در پاره‌ای مناطق و لغزندگی، اختلال در تردد و کاهش دید در محورهای کوهستانی و  معابر شهری خودداری کنند.
 
وی همچنین بر خودداری از سفر غیر ضروری در محورهای کوهستانی به دلیل احتمال ریزش بهمن، ریزش سنگ و رانش کوه به سبب انباشت برف در مناطق برف گیر تاکید کرد.

,
,
,

مدیر کل مدیریت بحران البرز گفت: شهروندان تجهیزات زمستانی (زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...) در صورت سفر به همراه داشته باشند. 

,

وی همچنین بر مدیریت در مصرف بهینه سوخت و انرژی بویژه گاز جهت پیشگیری از افت فشار در شبکه گاز رسانی تاکید کرد و گفت: کلیه دستگاه‌ها موظف به صدور پیش آگاهی از طرق‌‌ گوناگون به ویژه رسانه‌های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و ...  جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد هستند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه