اخبار داغ

تعطیلی واحد های فروش لبنی سنتی در بوانات

تعطیلی واحد های فروش لبنی سنتی در بوانات
مسئول بهداشت محیط بوانات گفت: کلاس های آموزشی گروه های هدف تولید و تکثیر و فروش پرندگان جهت جلوگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش حرف رسا، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بوانات و بخش سرچهان به صورت مشترک به ریاست آقای هاشمی معاون فرمانداری و با حضور دیگر اعضاء این کمیته در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حرف رسا,

مسعودی مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوانات در این جلسه به طرح ساماندهی واحد های لبنی صنفی شهرستان اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبات جلسه قبلی شورا و همچنین کار گروه ساماندهی کارگاههای لبنی سنتی، مقرر شد در تاریخ هشتم اسفند ماه با حضور فرمانداری، شبکه بهداشت، دامپزشکی، اتاق اصناف، اماکن نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی نسبت به تعطیلی پنج کارگاه فاقد مجوز شناسایی شده در بخش های مرکزی و مزایجان بوانات اقدام شود.

,

 مسعودی همچنین به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و مشکل حضور کارگران فصلی در شهرستان بوانات نیز بعنوان مشکلات پیش رو نام برد و تاکید کرد: جلسه های آموزشی در زمینه توانمندسازی گروههای هدف ( مرغ داریها، کشاورزان، دهیاران، بازرسین محیط زیست و غیره ) در زمینه آشنایی با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و راههای پیشگیری از بروز بیماری توسط شبکه دامپزشکی انجام و ادارات مرتبط موظف به همکاری می باشند.  

,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در هر سال حدود شش هزار نفر کارگر فصلی از شهرستان ها و استان های مجاور به بخش سرچهان مراجعه می نمایند و به علت شرایط نامناسب زیستی و بی توجهی به رعایت مسائل بهداشتی، مشکلاتی در خصوص بروز و شیوع بیماری های مسری به همراه داشته اند مقرر گردید مالکین زمین های کشاورزی  قبل از هرگونه عقد قرارداد، گواهی سلامت و گواهی تشخیص هویت از کارگران دریافت نمایند.

,

تعیین مکان جهت تخلیه فاضلاب تانکرهای فاضلاب کش، از دیگر مسائل مطرح شده در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بود که روی آن بحث و تبادل نظر شد و قرار شد تا جانمایی با حضور کارشناسان صورت گیرد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه