اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی:

نبود برنامه مناسب برای مقابله با خشکسالی افزایش حاشیه‌نشینی را به‌دنبال دارد

نبود برنامه مناسب برای مقابله با خشکسالی افزایش حاشیه‌نشینی را به‌دنبال دارد
عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردسی مشهد گفت: در صورت عدم مقابله با پدیده شومی مانند خشکسالی و انجام ندادن اقدام مناسب در این راستا شاهد افزایش حاشیه نشینی در کشور خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی سلاح ورزی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به خشکسالی های به وجود آمده در کشور و نیاز تدبیر اندیشی دولت در بخش کشاورزی، اظهار کرد: به دلیل آلودگی هوا و مشکلات ناشی از حمل و نقل های داخل شهری متاسفانه روند آلودگی هوا در حال افزایش و پیشرفت است که بر سلامت و کشاورزی تاثیرمی گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: البته این آلودگی و به دنبال آن خشکسالی یک مقوله بین المللی بوده که کشورهای استعمارگری همچون ایالات متحده را نیز درگیر کرده است؛ اما یک رئیس جمهور نادانی مانند ترامپ دقیقا بر عکس قراردادهای بین المللی عمل می کند.

,


عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه ترامپ اخیرا از پیمان ساخت کارخانه های صنعتی بیرون از شهرها خارج شده است، بیان کرد: این در حالی اتفاق افتاده است که برخی داخل کشور گمان می کنند که آمریکا پیشرفته است و هنوز هم باید در تمام سیاست های خود از آمریکا پیروی کرده و با او حرکت کنیم.

,
,


وی ادامه داد: افزایش آلودگی هوا و خشکسالی می تواند پدیده هایی همچون مهاجرت اجباری، بیماری های گوناگون، سمی شدن میوه ها، از بین رفتن منابع کشاورزی و زیست محیطی و به دنبال آن اختلال در چرخه زندگی انسان را سبب شود.

,
,


سلاح ورزی با اشاره به سیاست های غلطی که در بخش های گوناگون در خصوص مقابله با آلودگی هوا و خشکسالی اتخاذ می شود، گفت: برای مقابله با آلودگی هوا باید در ابتدا با ماشین  های سنگین مقابله کنیم و بسیاری از وسائل نقلیه شهری قدیمی که در مشهد هم فعال هستند را توقیف کنند، همچنین باید در مقوله کشاورزی و نحوه مدیریتی واردات و صادرات نیز تغییراتی اعمال شود.

,
,

 

,

وی تصریح کرد: مثلا در بخش کشاورزی یکی از اقداماتی که کشور و دولت مثلا وزارت خانه ها انجام دهند این است که وزارت جهاد کشاورزی به سمت تولید محصولاتی بروند که نیاز به آب کمتری داشته باشد و آن را صادر کند و به جای آن به سمت واردات محصولاتی برویم که نیاز به آب بیشتری همچون جو و گندم دارد.

,

 

,

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه این امر ارتباطی با خودکفایی ندارد، عنوان کرد: به عنوان مثال در زمینه محصولاتی مانند پسته، زعفران خرما و گردو که به آب کمتری نیاز دارد برویم و آن ها را به کشورهای جهان صادر کنیم؛ اما به دلیل عدم وجود منابع آبی در کشور محصولاتی مانند برنج و گندم و جو را وارد کنیم.

,

 

,

وی بیان کرد: در صورت عدم مقابله با پدیده شومی مانند خشکسالی و اقدام مناسب در این راستا باعث افزایش حاشیه نشینی در کشور می شویم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه