اخبار داغ

فقر، چگونه دین گریزی را رقم می زند

فقر، چگونه دین گریزی را رقم می زند
توجه به رونق اقتصادی در سطح جامعه و رفاه و امنیت، بخشی از مسئله معنویت افزایی و بصیرت دینی را متوجه آن جامعه می کند، اما آیا همه رفتارها و اعمال منکر یک اجتماع را می توان به فقر اقتصادی یا فرهنگی ارتباط داد، در گزارش زیر به چگونگی دین گریزی در یک جامه اشاره شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، براستی، رذایل اخلاقی همچون بی حرمتی، نژادپرستی، پارتی بازی، کینه و نفرت و... چگونه در جامعه ما ترویج یافته است، دلیل و منشاء این مسائل که یقیناً معنویت، بصیرت و دین و اخلاق یک جامعه را در برخواهد گرفت را می توان در نظریه های متعدد برای مردم بازگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

برخی از کارشناسان فقر فرهنگی را دلیل بی اخلاقی، برخی ها فقر اقتصادی را منشاً بی حرمتی و برخی ها منکرات را باعث و بانی بی بندوباری می دانند، البته شاید این نظریه ها توسط بسیاری از افراد جامه تایید و برای برخی ها نیز مورد قبول واقع نگردد.

,

اما آن که مبرهن است موجودیت هجمه ها، تحریم ها، تهدید ها، پارتی ها، نفرت ها و ... در جامعه است و یقیناً سرمنشاء آنها کم کاری یا عدم کارآمدی در مسائلی چون، اقتصاد، فرهنگ و دین می باشد؛ اگر نوع زندگی و اخلاق و منش مان به همین منوال پیش برود، قطعا دیگر نباید امیدی به زندگی خوب و بااخلاق را در جامعه داشته باشیم.

,

مسئله دیگری که بسیاری از آن غافل هستند، بازگشت معنویات و اعتقادات به جامعه است؛ در جامعه امروزی اعتقاد به معنویات رو به زوال رفته و نکته ای که قابل تامل است بی توجهی به سرشاخه های آن(مذهب، باورها، آرمان ها، و ...) است.

,

حجت الاسلام والمسلمین امین، کارشناس مسائل مذهبی در این خصوص به خبرنگار کوثرخبر اظهار کرد: معنویات با خود، ایمان، خوش خلقی، سخاوتمندی و هزاران صفات نیک دیگر به همراه می آورد.

,

وی ادامه داد: اینطور نیست که رونق اقتصادی، فرهنگی و ... تاثیری در دین گریزی یا رذایل اخلاقی ندارد، نه؛ اما بی شک داشتن اخلاق پسندیده و با ایمان(منظور از با ایمان اعتقاد قلبی به داشته ها و آرمان های دینی خود است) فساد را از جامعه زدوده و مقدمات فرهنگ و اقتصاد را فراهم خواهد ساخت؛ درعین حال معنویت گریزی و بی اعتنایی به مسائل دینی، مهمترین عامل فساد در جامعه بوده و رذایل اخلاقی را در جامعه افزایش خواهد داد.

,

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: داشتن اخلاق پسندیده بدور از فساد اخلاقی یا فقر فرهنگی، ریشه در تربیت داشته فلذا این کار باید به صورت کاملا بنیادی و از کودکانمان آغاز شود و بعد در میان اقشار مختلف جامعه اشاعه گردد.

,

حجت الاسلم والسلمین امین خاطر نشان کرد: درواقع فواید داشتن یک زندگی خوب و یک جامعه بااخلاق را فرد ابتدا در خانواده و بعد در جامعه می آموزد؛ لذا این کار تلاش دوچندان والدین، نظام آموزش و پرورش و سرانجام دولت را در پاسداری از ارزش ها و باورهای دینی می طلبد؛ چرا که فساد اقتصادی، اختلاس، تبعیض و ...، فقر اقتصادی و به دنبال آن بی اخلاقی را در جاممه ترویج خواهد داد.

,

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: باید آموخت که پول و ثروت، موجبات راحتی و آسایش (البته ظاهری) را فراهم می آورد، اما هرگز نمی تواند موجبات آرامش و خوشبختی باطنی ما را فراهم کند، چرا که یکی از عوامل فساد در جامعه، همین تعلق و دلبستگی به مال دنیاست، هرچند بسیاری هستند که ثروت را مایه آرامش و فقر را بانی بدبختی می دانند غافل از اینکه یک فقیر بر ضروریات دینی و مذهبی خود بهتر و بیشتر از یک ثروتمند واقف است ولی براثر تبعیض آن شخص ثروتمند و اختلاس گر دچار فقر اقتصادی شده و درنتیجه به دولت اعتمادی ندارد.

,

وی اضافه کرد: از سویی این روزها، توطئه های دشمنان و منافقان ضدانقلاب که در قالب تهاجم فرهنگی شکل می گیرد و باعث معنویت گریزی برخی از افراد می شود، ظاهراً کارساز شده و برخی ها را در مسیری قرار داده که چشم اندازی جز سیاهی و تباهی ندارد؛ فتنه؛ از زمان انقلاب تا سال 1396 بوده و ادامه هم خواهد یافت ولی هیچگاه اصل نظام و انقلاب از این هجمه ها متضرر نخواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه